Ducati Streetfighter V4

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Plockade ut min Streetfighter V4 idag och är huuur nöjd som helst. Fy satan vilken hoj! Ja jag tycker det är lite klent med drag under 8000 varv och än så länge får jag ju inte gå över typ 7000 så man får ju inte testa ordentligt men den är så otroligt skön och lätt att köra och jag vet ju från att jag testade demohojen att det finns alldeles för mycket pulver över 11000 varv. Hade Mt09 innan och den känns klart starkare än SFV4 vid samma varvtal upp till 10K sen går SFV4 om med vad som känns som lite mer än dubbla. Det är alldeles för tidigt att skriva en kort recension på hojen eg men jag är iaf väldigt mycket mer än bara nöjd. För min del så tycker jag att dämpningen på V4 jämfört med V4S är minst lika bra om inte bättre på v4 när man inte har pillat någonting och jag kommer inte röra dämpningen då den känns helt perfekt. Jo och så den där lilla biten om försäkring. Jag fick 10684 på svedea helår. If skulle ha nära på 40000 för en sämre men typ jämförbar försäkring.

Kul!

Var bor du och vilken ålder?
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Ja den försäkringen var ju överkomlig! Jag hade 9500 hel/hel på min 1098 streetfighter när jag var mellan 27-30 år.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag fick 14k i försäkring av svedea, 30 år bor i Växjö. Lite väl dyrt kan jag tycka, men vafan man lever bara en gång :)
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Jahapp
Fick för mig att provköra en.. Så råkade köpa en med
V4 S med Akrapovic
Hämtar om några dagar :D
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
”Den här modellen kan endast trafikförsäkras” av svedea. Fick offert på märkesförsäkringen innan release på 32k/år.

38år Stockholm. 14000 är ju gratis! Ta 2.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
”Den här modellen kan endast trafikförsäkras” av svedea. Fick offert på märkesförsäkringen innan release på 32k/år.

38år Stockholm. 14000 är ju gratis! Ta 2.

Försäkringen jag har via Svedea går enbart att teckna via handlare, be din handlare kolla pris till dig :)
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Kostar mig 1/3 av vad ducatin skulle kosta. Dead giveaway...


Ringde Svedea en andra gång, fick hel/hel för 12k
Pratade med en kille som visste vilken hoj det var.

Innan var det en tjej som ville ha 22k för trafik

Jag: 30 år, söder om Göteborg
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Ringde Svedea en andra gång, fick hel/hel för 12k
Pratade med en kille som visste vilken hoj det var.

Innan var det en tjej som ville ha 22k för trafik

Jag: 30 år, söder om Göteborg

Även om SFV4S skulle kosta 2k i försäkring nu så är den ändå en sämre hoj är tuonon, enligt mig dvs. Fick min ”offert” av en ducatihandlare innan hojarna fanns i Sverige.
 

Duccatista

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2018
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati 959 corse, Ducati 748, Sherco 300sef
Jag är av den fasta åsikten att har man inte råd att köpa/äga den hojen man vill ha så ska man fortsätta åka runt i sin sunkiga Volvo.
Det är inte bra för självbilden att åka runt på en hoj man egentligen inte vill ha bara för att försäkringen är överkomlig.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Jag är av den fasta åsikten att har man inte råd att köpa/äga den hojen man vill ha så ska man fortsätta åka runt i sin sunkiga Volvo.
Det är inte bra för självbilden att åka runt på en hoj man egentligen inte vill ha bara för att försäkringen är överkomlig.

Hahaha ..gött snack...EXAKT så är det :tummenupp :rofl
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Även om SFV4S skulle kosta 2k i försäkring nu så är den ändå en sämre hoj är tuonon, enligt mig dvs. Fick min ”offert” av en ducatihandlare innan hojarna fanns i Sverige.

Ja man får tycka olika! Jag älskar den här Streetfightern.
Tuonon är en unik produkt i sig. Speciellt ljudet och vindskyddet för att inte vara en supersport. Och i dagsläget så är en helt ny Factory faktiskt väldigt prisvärd.
Var väldigt nära på att köpa en förra året men Aprilia åf här är så sjukt tråkiga.

Kände mig som hemma direkt på SFV4s.

Hoppas att nästa gen. Tuono är lika grym(mer såklart)
Hoppas att nästa Tuono är lika underbar
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Jag är av den fasta åsikten att har man inte råd att köpa/äga den hojen man vill ha så ska man fortsätta åka runt i sin sunkiga Volvo.
Det är inte bra för självbilden att åka runt på en hoj man egentligen inte vill ha bara för att försäkringen är överkomlig.

Haha!
Svårt att argumentera mot det.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top