Ducati Streetfighter V4

bloom

Guest
Man kan testa att lyfta telefonen och prata med en handläggare kanske?


ok. bara funderade då modellen inte släppts än, ja brukar kolla på hemsidorna med reg och personnummer.
Dom gånger ja ringt så efterfrågar dom alltid regnr för att kunna sätta ett pris
 
Last edited by a moderator:

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
ok. bara funderade då modellen inte släppts än, ja brukar kolla på hemsidorna med reg och personnummer.
Dom gånger ja ringt så efterfrågar dom alltid regnr för att kunna sätta ett pris

Jag mailar, bättre support då..
Iochmed att de går på märke/effekt/nypris så kan de räkna ut ett ungefär.

Service blir ungefär som Panigalen
3500:- 100mil
5300:- års service
cirkacirkacirka
 

BGL

Medlem
Gick med
30 Dec 2017
Ort
Trollhättan
Hoj
2018 Aprilia Tuono Factory
Jag har fått en uppskattning för hur mycket den här skulle kosta att försäkra med dessa krav:

Svedea via en Ducati-återförsäljare.
Inlåsning nattetid.
Ingen utlåning.
Ägaren ska minst vara 30 år eller fylla 30 samma år.
Helförsäkring XL
17.000:- utan SMC
15.100:- med SMC

Inte så illa.

Du det var konstigt hörrö.

Den 28/10 svarade Svedea följande;

"Tyvärr har vi det inte klart än, priset för dem kommer under det närmaste veckorna. Vi har avtal med Ducati om deras märkesförsäkring, men försäkringen måste göras hos en återförsäljare där av att den inte finns på våran webb. // Erik"
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Har också fått en quote på premien, preliminär sådan givetvis eftersom ju modellen ju inte finns.
Uträknad på en höft kontra ålder/år/vart du bor.

I mitt fall så vart det nog ingen SF just pga detta.
Inte helt åt skogen premiemässigt men "dyrt" i förhållande till vad jag har idag.
Bara för man kan betala det betyder inte att man vill göra det.
 

BGL

Medlem
Gick med
30 Dec 2017
Ort
Trollhättan
Hoj
2018 Aprilia Tuono Factory
Om det är så att Svedea gör en förhandling med Ducati Sverige så kan ju premien sänkas kraftigt. Har bara ett exempel på hur dom ser på H2SX. Den gick från att dom inte vill försäkra den alls till en premie runt 7k efter en liten förhandling med Kawasaki. Det handlar ju mera om kränga motorcyklar och kundinflöde till Svedea än om säkerhetsmässiga avvägningar. Säger dom runt 15k nu så kan det lätt komma ner till nästan hälften efter förhandling. Nu kanske man inte skall hoppas för mkt då hojen producerar 208hp samt har en låg vikt. Kawasaki lyckades ju bra med sin nya ZH2 som kommer ligga på runt 7k.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Hmmm...
Varför inte släppa en Streetfighter V2 först..
Billigare köpa in..inte minst i försäkring kostnad med vilket säkert gynnar dom flesta inte bara i lilla Sverige.
Sen dra till med en V4 för dom som vill.... :7peta :näsblod
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Been there, Done that

Precis, det var väl rätt längesen den togs ur produktion nu. Jag tror hur som att en budget-SF är fel väg att gå, den är till för dem som vill ha det värsta, utan att köra kåpförsett. Prestanda verkar den ju ha i vilket fall. Carlin Dunnes framfart på Pike’s Peak, innan han tragiskt förolyckades, var ju ett bevis på det.
 

Zelnik

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Bland blåbär
Hoj
Dyr -13
Jag har en Speciale (notera stort S) med medföljande Akra, jag märker absolut ingen skillnad med db-killern i eller inte.
Den låter jävligt skönt från förarplats, men jag kör hemifrån vid 6 på morgonen och har ganska dåligt samvete för grannarna. Frun klagar oxå :D. Kör i princip aldrig i stan, det är väl därför jag klarat mig så här långt.
Bullerdagarna är borta så ingen bana för Duccen :mad:

Vad pratar du om? Mantorp och Gelleråsen har jag kört två säsonger med WSBK system som låter betydligt mer än ditt. Anderstorp funkade även sist. På Rudskogen hamnade jag över gränsen men det gick visst att fuska genom att sänka varvet. Sen gick körningen åt skogen.. Så bara kör du. Klart det ska väsnas.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Precis, det var väl rätt längesen den togs ur produktion nu. Jag tror hur som att en budget-SF är fel väg att gå, den är till för dem som vill ha det värsta, utan att köra kåpförsett. Prestanda verkar den ju ha i vilket fall. Carlin Dunnes framfart på Pike’s Peak, innan han tragiskt förolyckades, var ju ett bevis på det.

Det är EXAKT rätt väg att gå med en "budget" SF. Dom som köper en kommer mest troligt att köpa även den dyrare sedan. Under den tiden har man fått ännu mer hype runt hojen och säljer båda modellerna...har själv haft en SF 848 och sneglade aldrig åt den stora pga. helt sjuka service kostnaderna för att nämna en av flera saker. Är övertygad att det kommer en SF V2 med..
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Äh, värstaste värsta skare va! Hade SF1100 och sneglade aldrig på den mindre flickmodellen.
 

StreetfighterV4

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2019
Ort
Göteborg
Hoj
Streetfighter V4
Det är två månader för mycket!

Men vad brukar man säga? ”Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge” :)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Det är två månader för mycket!

Men vad brukar man säga? ”Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge” :)

Den som väntar på något gott blir inte fet! :)

Väntan är ok. Jag köpte min nuvarande hoj i oktober 18 och hämtade den i maj i år, pga jobbsituation (jag hade noll tid att köra). Det blev mycket Youtube, om du inte sett allt med 44 Teeth så sätt igång, eller Fortnine, eller allas vår Mike on Bikes (Orecic på SH). :hej
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top