Ducati Streetfighter V4

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Grym hoj! har väntat på en ny Streetfighter från Ducati i många år. En provkörning är ett måste :D
Z1000 eller inte, tycker den sen riktigt bra ut, som vanligt säkert ännu bättre i verkligheten.

Kawa zh2 ser ut som en z900...:zpy

Håller med PRECIS!

Z1000 är enligt mig en av de snyggaste nakna som finns. Nu finns en bättre, Streetfighter V4!:hihi
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Var tveksam till denna men den växer i mina ögon. Vetefan vad jag ska med 208 hk till men jag vill ha den...
Fyller ju 40 nästa år - det är väl meningen att man ska unna sig nåt då?
 

GothTownDuke

Medlem
Gick med
12 Mar 2019
Ort
GBG
Hoj
Panigale V2
Jag sa först att det inte finns en chans at jag lägger nästan 300 lax på en Ducce men just nu så lutar det fan mot en asså. Vi får se vad Aprilia och KTM lanserar i November innan jag bestämmer mig precis men som HP sa, den har växt enormt på mig med.
Har man hört akra race-systemet så vet man lite vad det är för vansinneshoj man kommer äga.
Du kallar upp 4000 år gamla vikinggudar när man vrider lite på gasen med en Duc V4 Akra race system :yoparty

Man får komprimissa helt enkelt, bo i en kartong, köra en kartong och ha en Streetfighter V4 med Akra system att piska runt i på sommrarna.
Prioriteringar eller hur? :D
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag sa först att det inte finns en chans at jag lägger nästan 300 lax på en Ducce men just nu så lutar det fan mot en asså.
Eller så köper du en Hayabusa, monterar på ett 320-hästars Marklunds turbokitt, byter till crosstyre och annan framlampa samt bakdel för halva summan.
:banana
 

GothTownDuke

Medlem
Gick med
12 Mar 2019
Ort
GBG
Hoj
Panigale V2
Eller så köper du en Hayabusa, monterar på ett 320-hästars Marklunds turbokitt, byter till crosstyre och annan framlampa samt bakdel för halva summan.
:banana

Blir som att sminka en gris :) om det är något jag behöver minst av så är det mer hästar.
Tycker min 790 för gatan är mer än tillräckligt men jag vill ha nåt lite mer brutalare :D
 

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
J...
Har man hört akra race-systemet så vet man lite vad det är för vansinneshoj man kommer äga.
Du kallar upp 4000 år gamla vikinggudar när man vrider lite på gasen med en Duc V4 Akra race system :yoparty

Man får komprimissa helt enkelt, bo i en kartong, köra en kartong och ha en Streetfighter V4 med Akra system att piska runt i på sommrarna.
Prioriteringar eller hur? :D

Har en Panigale med Akra helsystem. Den låter sjukt mycket, kommer aldrig att komma ut på en bana i Sverige :( och är väl bara en tidsfråga innan jag får böter och ombesiktning. Tar en dag att bygga om mellan original och Akra.
Hade varit just med ett lagom högljutt system med samma layout som den gamla streetfightern.
 

GothTownDuke

Medlem
Gick med
12 Mar 2019
Ort
GBG
Hoj
Panigale V2
Har en Panigale med Akra helsystem. Den låter sjukt mycket, kommer aldrig att komma ut på en bana i Sverige :( och är väl bara en tidsfråga innan jag får böter och ombesiktning. Tar en dag att bygga om mellan original och Akra.
Hade varit just med ett lagom högljutt system med samma layout som den gamla streetfightern.

Vilka bafflar har du? Har hört att det ska finnas två olika set med ljudbafflar varav dom första i princip är helt värdelösa. Dock inte hört nåt om dom större nyare bafflarna.

Lite nyfiken på sliponet som kommer original till Anniversario V4:an, det kanske kan vara en sweetspot i ljud förutsatt att man tar bort bafflarna.

kostar oresonabelt mycket pengar det med men men :D

Panigale-V4-916-Anniversario-MY20-01-Gallery-Studio-1920x1080.jpg
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Går det att stegra med den?
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Jag har fått en uppskattning för hur mycket den här skulle kosta att försäkra med dessa krav:

Svedea via en Ducati-återförsäljare.
Inlåsning nattetid.
Ingen utlåning.
Ägaren ska minst vara 30 år eller fylla 30 samma år.
Helförsäkring XL
17.000:- utan SMC
15.100:- med SMC

Inte så illa.
 

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Vilka bafflar har du? Har hört att det ska finnas två olika set med ljudbafflar varav dom första i princip är helt värdelösa. Dock inte hört nåt om dom större nyare bafflarna.

Lite nyfiken på sliponet som kommer original till Anniversario V4:an, det kanske kan vara en sweetspot i ljud förutsatt att man tar bort bafflarna.

kostar oresonabelt mycket pengar det med men men :D

Jag har en Speciale (notera stort S) med medföljande Akra, jag märker absolut ingen skillnad med db-killern i eller inte.
Den låter jävligt skönt från förarplats, men jag kör hemifrån vid 6 på morgonen och har ganska dåligt samvete för grannarna. Frun klagar oxå :D. Kör i princip aldrig i stan, det är väl därför jag klarat mig så här långt.
Bullerdagarna är borta så ingen bana för Duccen :mad:
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag har fått en uppskattning för hur mycket den här skulle kosta att försäkra med dessa krav:

Svedea via en Ducati-återförsäljare.
Inlåsning nattetid.
Ingen utlåning.
Ägaren ska minst vara 30 år eller fylla 30 samma år.
Helförsäkring XL
17.000:- utan SMC
15.100:- med SMC

Inte så illa.

Boende var? storstad eller i skogen?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top