MotoGP 2019 #17 : Pramac Generac Australian Motorcycle Grand Prix

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Roligt tvsoffsrace, rena moto3-hallaballoon.
Hoppas verkligen Petrucci och Quartararo inte gjorde sig illa.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Skön start av VR46!
Sen gick det sådär...

Varför envisas de med att ha JL kvar? Bortkastade pengar att ens bränna bensin i den farten.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Skön start av VR46!
Sen gick det sådär...
Ja jag hade inga större förväntningar att han skulle kunna hålla sig kvar i ledningen,
men att tappa så mycket som ner till 9:e (8:e när Vinales föll) var väl inte så glimrande.
Hade Qvarten och Petrucci varit kvar så hade Rossi fått svårt att ens vara inom Top 10.

Varför envisas de med att ha JL kvar? Bortkastade pengar att ens bränna bensin i den farten.
Det är helt otroligt måste man säga, vad håller karln på med?
Detta race blev ju hans sämsta prestation hittills.

Lorenzo har ju tagit sig i mål de fyra senaste racen, men ändå nollat allihop.
Det borde inte vara möjligt.

Aragon - 20:e plats och 46 sekunder efter vinnaren (Marquez)
Chang - 18:e plats och 54 sekunder efter vinnaren (Marquez)
Motegi - 17:e plats och 40 sekunder efter vinnaren (Marquez)
P Island - 16:e plats och 66(!) sekunder efter vinnaren (Marquez)

Oavsett vad det beror på, skada (fast han är väl fysiskt hel nu), hjärnspöke, vilja, mod, etcetera etcetera
så är det inte okej. Ta bort karln från teamet. För teamets skull, men även för Lorenzo's
skull. Låt han inte lida och/eller skämma ut sig mer, ersätt honom med någon annan.
Lös ut kontraktet.
Det skulle vara det bästa för alla parter inblandade.


Det var riktigt kul att se Marquez släppa av på rakan de sista tre fyra varven, och att bara
vänta på sista varvet. Vilken professor alltså, allt totalt uträknat in i minsta detalj.
Sen ska ju uträkningarna utföras också och det ska hålla ända in i mål, och han lyckas med det!

De andra toppförarna i år åker ju jojo upp och ner i resultaten, fight om vinst i ett race men harvar sedan runt
på 4:e till 8:e plats i efterföljande race. Tänker på Dovi, Vinales, Petrucci, Rins, Miller mfl
Medans Marquez konstant är med i fight om vinst, hela året på varenda bana.
Det är det som är mest imponerande med Marquez, den konstant höga nivån.
Han har aldrig en dålig dag eller svag prestation, det har alla andra konkurenter haft i år.


Kul för Miller att lyckas stå på pallen inför familj och vänner, väldigt välförtjänt resultat.
Starkt av Crutchlow likaså. Zarco på poängplats men jag antar att han själv inte är så nöjd med sitt
resultat.


Varför svängde Kallio in i depån och bröt med cirka två varv kvar? Han låg ju på poängplats. :3freak
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Kallio med sin crash nu precis bränner sina chanser mer och mer att kunna få vara kvar i teamet även nästa år.
Vilket är synd.

Hade varit kul att se Zarco i Q2, men han slår åtminstone en Honda (Lorre's).

Nu drar Q2 strax igång, tänkte hinna springa och göra en nattmacka innan det börjar. :crash

Binder och Esparago är klara för fabriksteamet redan. Så Kallios krasch gör varken till eller från. :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag hade skrivit av MM i fighten mot Viñales men likt förbaskat hittar han ett sätt att vinna! Otroligt imponerande.:tummenupp
Kudos till Viñales som kör av i jakt på vinsten.
(Om du läser detta så sluta läsa nu Old Badger. ;) )
Miller på podiet, i Australien, i Pramac-färger, i Pramacs eget race och får 3dje priset av Pramacs VD.
Blir nog skaplig fest i Millers tält idag! :Bugar
Cal tvåa och nämner inte ens Marcs elaka passering. Stort! :tummenupp
Gissar att Cal passerar Jacks tält...:hihi

Ianonne och Aleix gör kanon-race hela vägen.
Zarco gör det riktigt bra!
Pol är före Zarco vilket nog var skönt. Blir nog svårt i sista racen.

Och till sist, hoppas Petrux och Quarten är OK.
 

Svalans

ratbiker
Gick med
12 May 2010
Ort
Mitt i skåne.
Hoj
ZX9-R och FZ750
"Vinales skulle "hellre hamna på marken än på andra plats" :hihi

https://www.motorsport.com/motogp/news/vinales-win-crash-no-second/4587768/

Det blir nog väldigt svårt att vinna ett mästerskap med nån attityd:glömdet

Tvärtom skulle jag vilja påstå.
Det krävs nog den attityden för att slå Marques. Sen kan man ju inte krascha för ofta, men att Vinales har grott ett tjockare pannben är då säkert. Tidigare har hans största problem varit att köra om även om han varit snabbare.
Där visade han ny vilja idag.
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Lorre kan väl lika gärna gå i depån direkt istället för o fjanta runt och vara ivägen för de andra som faktiskt går in helhjärtat för att prestera sitt bästa.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Äntligen ett roligt räjjs!
Riktig Moto2 kubbning bitvis - jäkligt kul.
All kudos till Vinales som satsade allt hela vägen in i planket, synd det inte räckte hela vägen!
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Tvärtom skulle jag vilja påstå.
Det krävs nog den attityden för att slå Marques. Sen kan man ju inte krascha för ofta, men att Vinales har grott ett tjockare pannben är då säkert. Tidigare har hans största problem varit att köra om även om han varit snabbare.
Där visade han ny vilja idag.

Skulle säga att det nog blir ännu svårare att vinna ett mästerskap med likgiltighet ;)

Visst har man inget att förlora hade jag nog också gjort samma sak:hihi
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Fast nu borde han väl ändå inse att det är över:7peta

Du kan fortsätta tjata om det där hur länge du vill.
Ur min synvinkel är det HELT upp till honom själv och de som vill signa honom.
Jag har INGA SOM HELST synpunkter på att han tjör tills han är 50 om så vore.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Viñales bakdäck gav upp totalt där minsann. Såg ju lika halt ut som oljespill. :hihi
Men nog försökte han iaf. :tummenupp
Marquez främsta förmåga är att han lär sig av misstagen han gör och sedan inte gör om dem. Tidigare har det varit en eller ett par såndär "men hur tänkte du nuuuu?"... Den här säsongen har ju varit mer eller mindre perfekt, med undantag för COTA då. Men det lär han ju inte göra om. Ska någon slå honom så måste de både ha en kompetent hoj, och vara ruggigt jävla snabba på alla banor, för när MM inte vinner är han tvåa. Och ska man slå en sån måste man ju vinna allt istället.

Lorenzo, jaaa...
Man undrar ju vad han tänker på?
Är hondan så komplett väsenskild honom att det inte bara går att få till det för honom? För även om han nu har fått en permanent skada som ställer till det, utöver hjärnspöken, nog är han förare nog att åtminstone komma på poängplatser... Kör han mycket långsammare kommer han ju börja bli varvad av stallkamraten.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
….
(Om du läser detta så sluta läsa nu Old Badger. ;) )
Miller på podiet, i Australien, i Pramac-färger, i Pramacs eget race och får 3dje priset av Pramacs VD.
Blir nog skaplig fest i Millers tält idag! :Bugar
….
Som vanligt har jag inte uttryckt mig tillräckligt tydligt. Att det finns sponsorer är bra för det ger pengar in, det jag är emot att tråden här inte heter Australiens GP på Phillip Island utan ett sponsornamn. Utanför vår ankdamm skulle tråden kunna kallas något som nedanstående...

Australiens GP 2019.PNG

Det här är vad en kille tyckte var de fem bästa ur dagens tävling men sponsornamnet finns bara magen på den som kom på tredjeplats!
Grattis Miller till en pallplats!

https://www.youtube.com/watch?v=EZI5oNT8XdQ

För 19 år sedan kördes det en tävling på Phillip Island också, men ni måste kolla i början för att hitta sponsornamnet.

https://www.youtube.com/watch?v=sia_sk_K2q8

Isle of Man TT kommer att vara det det är även om jag har haft en Araihjälm sedan mer än 20 år...

https://www.youtube.com/watch?v=sxFliqEK6wg
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Som vanligt har jag inte uttryckt mig tillräckligt tydligt. Att det finns sponsorer är bra för det ger pengar in, det jag är emot att tråden här inte heter Australiens GP på Phillip Island utan ett sponsornamn. Utanför vår ankdamm skulle tråden kunna kallas något som nedanstående...

View attachment 451168

Det här är vad en kille tyckte var de fem bästa ur dagens tävling men sponsornamnet finns bara magen på den som kom på tredjeplats!
Grattis Miller till en pallplats!

https://www.youtube.com/watch?v=EZI5oNT8XdQ

För 19 år sedan kördes det en tävling på Phillip Island också, men ni måste kolla i början för att hitta sponsornamnet.

https://www.youtube.com/watch?v=sia_sk_K2q8

Isle of Man TT kommer att vara det det är även om jag har haft en Araihjälm sedan mer än 20 år...

https://www.youtube.com/watch?v=sxFliqEK6wg

Jag vet. Retas lite bara. :krama
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top