MotoGP 2019 #17 : Pramac Generac Australian Motorcycle Grand Prix

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
1 MM
2 Fabbe Kvarten
3 Cal

8 Rossi , mycket som händer efter 40 års ålder. Det är väl så att just synen förändras både på långt och nära håll.
Självklart kollar de säkert synen med jämna mellanrum men ändå.
Intressant, tycker jag! Vad är det – i mycket specifik mening – som rättså plötsligt har gjort att Rossi inte har en chans? Han hade ju pole på Mugello så sent som förra året. Något har förändrats radikalt på kort tid.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Intressant om Philip Island som kom från Ducati nu på morgonen. Otroligt häftig bana!

”Twelve corners make up the Phillip Island circuit, but it’s a curious fact that riders only brake in six of them. It is the circuit on the calendar where the brakes are used the least.”


Jag gissar när jag ser banan att dom bromsar före kurva
1, 2, 4, 6, 9, 10
dvs ingen broms innan
3 Stoner corner, 5, 7, 8, 11, 12

Nån som har en aning om hur fort det går för eliten i Stoner corner och kurva 8. ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Phill...ia/File:Phillip_Island_Grand_Prix_Circuit.svg
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Intressant, tycker jag! Vad är det – i mycket specifik mening – som rättså plötsligt har gjort att Rossi inte har en chans? Han hade ju pole på Mugello så sent som förra året. Något har förändrats radikalt på kort tid.

Jag skulle gissa på att det är 95% mentalt. Senaste racet Rossi gjorde en stabil insats var väl på Austin där han blev tvåa i tät fight med Rins. Läste man mellan raderna från hans reaktion då och kanske på något race efter så fick åtminstone jag känslan att han kände lite att om han inte ”ens” kunde slå Rins i ärlig fight så kanske han tappade tron på sig självt lite. Återstår att se om ny crew chief och en ev. förbättrad 2020-Yamaha kan göra skillnad.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Intressant, tycker jag! Vad är det – i mycket specifik mening – som rättså plötsligt har gjort att Rossi inte har en chans? Han hade ju pole på Mugello så sent som förra året. Något har förändrats radikalt på kort tid.

Små marginaler mellan platserna i MotoGP, och nu verkar han ha halkat ner någon tiondel eller två per varv mot tidigare. Och han ligger konsekvent efter andra Yamahaer, något som inte riktigt var brukligt förra (Eller ja, kanske förrförra) säsongen. Han kanske kan motbevisa alla en gång till, men han börjar se akterseglad ut. Nu är det ju inte illa pinkat av en 40-åring att fortfarande vara med i topp 10, men kanske inte riktigt värdigt honom.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Farligt blåsigt på Philip island.
Förarna ihop med race direction bestämde efter halva FP4 att att ställa in all körning under lördag....
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Farligt blåsigt på Philip island.
Förarna ihop med race direction bestämde efter halva FP4 att att ställa in all körning under lördag....

Skönt att man inte gick upp i ottan för ingenting då, det hade känts surt. Såg reprisen nu precis i Viasat Motor.
Synd att vi inte fick följa med in i rummet :(
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Idiotgrej av Lowes I FP2. Riskerar han sitt nysignade kontrakt med Moto2s bästa stall?

Puig is my virtual mentor
 
Last edited:
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top