MotoGP 2019 #17 : Pramac Generac Australian Motorcycle Grand Prix

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det försvann väl gradvis genom att förbudet kom i olika takt i olika länder. Googlade lite och det verkar som att Rizla hängde med till 2011.

Rizla är väl kanske ett dåligt exempel på tobaksreklam för såvitt jag vet gör de väl bara papper? Fast hemsidan är blockerad i "mitt land" pga förbud.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Blir grymma två race. Marquez behöver ta 34 poäng på två race för att slå Lorenzos gamla rekord, som är flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP.

(det är tre race kvar men när Lorenzo tog 383 poäng 2010 så var det 18 race, nu är det 19 race)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Förstår inte. Vilken info om förbud mot tobaksbolag att göra reklam vid motorevenemang finns vid länkarna?

Citatfrån
https://en.wikipedia.org/wiki/Sydney_Motorsport_Park#Motorcycling
Citat:
After the first Australian motorcycle Grand Prix held at Phillip Island in 1989, there was a conflict over advertising between the Victorian Government and the tobacco industry,...
The New South Wales Government saw this as an opportunity to bring the race to Sydney and in October 1990, a deal was made for the Grand Prix to be held at what was then known as Eastern Creek International Raceway from 1991 to 1993.
slut citat på svenska
Efter Australiens första motorcykel Grand Prix som hölls på Philip Island 1989 uppstod en konflikt mellan staten Victorias regering och tobaksindustrin vilket ledde till att Grand Prix flyttades från Philip Island banan till Eastern Creek banan
 

Desmodeath

Medlem
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
Ni kanske kallar Nya Råsunda något amerikanskt men jag gör det inte... :tungan

Dock kan jag tycka att Friends är rätt coolt med tanke på att Swedbank donerade namnet till en anti-mobbningorganisation. Swedbank arena är inte lika kul...

P


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Dock kan jag tycka att Friends är rätt coolt med tanke på att Swedbank donerade namnet till en anti-mobbningorganisation.

Ja, när dom inte tvättar miljardvis med svarta pengar i baltikum och sysslar med diverse andra skumraskaffärer, så gör Swedbank emellanåt även lite hederliga grejer också. Det ska erkännas.


I helgens race:
1. Zarco
2. Qvarten
3. Marquez
4. Miller
5. Abraham :fyllisar
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Exakt, detta gäller under enskild säsong. Så vad Lorenzo gör kvittar, ja om inte han prejar ut Marquez då. :banana
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Blir grymma två race. Marquez behöver ta 34 poäng på två race för att slå Lorenzos gamla rekord, som är flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP.

(det är tre race kvar men när Lorenzo tog 383 poäng 2010 så var det 18 race, nu är det 19 race)

Ska det kunna jämföras med Lorenzos rekord 383 p på 18 race så har MM bara två race på sig. Och då behövs lite skärpning av MM jämfört med 2018 för då blev det 0 p på Philip Island och 25 p i Malaysian dvs 375 p (utgående från MMs 350 p efter Motegi, Japan 2019.

Lyckas MM nå 384 p eller mer först efter Valencia ja då blir det ett nytt rekord för en säsong med 19 tävlingar. Men Lorenzos rekord för 18 tävlingar står sig. Om MM inte klarat 384 p redan efter Malaysia.
Som jag ser det.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Exakt, detta gäller under enskild säsong. Så vad Lorenzo gör kvittar, ja om inte han prejar ut Marquez då. :banana
Du skrev ”flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP”. Men inte ”någonsin” alltså, utan under en enda säsong? Flest poäng tror jag aldrig Marquez kommer få.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2019-10-23 kl. 23.17.15.png
    Skärmavbild 2019-10-23 kl. 23.17.15.png
    57.9 KB · Visningar: 45
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ska det kunna jämföras med Lorenzos rekord 383 p på 18 race så har MM bara två race på sig. Och då behövs lite skärpning av MM jämfört med 2018 för då blev det 0 p på Philip Island och 25 p i Malaysian dvs 375 p (utgående från MMs 350 p efter Motegi, Japan 2019.

Lyckas MM nå 384 p eller mer först efter Valencia ja då blir det ett nytt rekord för en säsong med 19 tävlingar. Men Lorenzos rekord för 18 tävlingar står sig. Om MM inte klarat 384 p redan efter Malaysia.
Som jag ser det.

Man skulle kanske kunna räkna medelpoäng per race också? :va
Om Marc tar 56 poäng på de tre sista racen landar han på 406 som delat med 19 blir 21,37 i snitt per tävling.
Lorres 383 delat med 18 blir 21,28 per tävling.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Du skrev ”flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP”. Men inte ”någonsin” alltså, utan under en enda säsong? Flest poäng tror jag aldrig Marquez kommer få.

Nä, Rossi lär nog aldrig bli passerad där. :hihi
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Du skrev ”flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP”. Men inte ”någonsin” alltså, utan under en enda säsong? Flest poäng tror jag aldrig Marquez kommer få.

Läser du hela inlägget så borde du förstått att jag syftat på en säsong, då det står 383 poäng.
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Ska det kunna jämföras med Lorenzos rekord 383 p på 18 race så har MM bara två race på sig. Och då behövs lite skärpning av MM jämfört med 2018 för då blev det 0 p på Philip Island och 25 p i Malaysian dvs 375 p (utgående från MMs 350 p efter Motegi, Japan 2019.

Lyckas MM nå 384 p eller mer först efter Valencia ja då blir det ett nytt rekord för en säsong med 19 tävlingar. Men Lorenzos rekord för 18 tävlingar står sig. Om MM inte klarat 384 p redan efter Malaysia.
Som jag ser det.

Ja? Och vad skrev jag då menar du?

Jag citerar mig själv: "Blir grymma två race. Marquez behöver ta 34 poäng på två race för att slå Lorenzos gamla rekord, som är flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP.

(det är tre race kvar men när Lorenzo tog 383 poäng 2010 så var det 18 race, nu är det 19 race)"
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Intressant om Philip Island som kom från Ducati nu på morgonen. Otroligt häftig bana!

”Twelve corners make up the Phillip Island circuit, but it’s a curious fact that riders only brake in six of them. It is the circuit on the calendar where the brakes are used the least.”
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
1 MM
2 Fabbe Kvarten
3 Cal

8 Rossi , mycket som händer efter 40 års ålder. Det är väl så att just synen förändras både på långt och nära håll.
Självklart kollar de säkert synen med jämna mellanrum men ändå.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Intressant om Philip Island som kom från Ducati nu på morgonen. Otroligt häftig bana!

”Twelve corners make up the Phillip Island circuit, but it’s a curious fact that riders only brake in six of them. It is the circuit on the calendar where the brakes are used the least.”

Hmmm, hade inte Alatalo något inlägg där han sa att en av Quartararos styrkor och det som mest skiljde han från resten av yammaförarna var hur han bromsade?
Kan ju kanske bli problem på en bana där man inte bromsar.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top