REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 105
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Citat Ursprungligen postat av Klosse Visa inlägg
    Vilket berodde på vad?
    Myndigheterna i den Australiska delstaten Victoria gillade inte Tobaksreklam.
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Victoria,_Australien
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sydney...k#Motorcycling
    Senast redigerat av Comeback den 2019-10-22 klockan 07:45.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales

2. 2019-10-22, 09:51

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Det försvann väl gradvis genom att förbudet kom i olika takt i olika länder. Googlade lite och det verkar som att Rizla hängde med till 2011.
    Rizla är väl kanske ett dåligt exempel på tobaksreklam för såvitt jag vet gör de väl bara papper? Fast hemsidan är blockerad i "mitt land" pga förbud.

Medlem Klosses avatar
    Reg.datum
    sep 2016
    Hoj
    BMW
    Citat Ursprungligen postat av Comeback Visa inlägg
    Myndigheterna i den Australiska delstaten Victoria gillade inte Tobaksreklam.
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Victoria,_Australien
    Förstår inte. Vilken info om förbud mot tobaksbolag att göra reklam vid motorevenemang finns vid länkarna?

Har två Aprilior! blacktriples avatar
    Reg.datum
    mar 2004
    Hoj
    Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Rizla är väl kanske ett dåligt exempel på tobaksreklam för såvitt jag vet gör de väl bara papper? Fast hemsidan är blockerad i "mitt land" pga förbud.
    De faller väl under tobak då deras produkter inte används till något annat än röka...
    Sist till McDonalds är en rutten sill...

Medlem P-Es avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    ZX6R - 14 Banhoj
    Blir grymma två race. Marquez behöver ta 34 poäng på två race för att slå Lorenzos gamla rekord, som är flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP.

(det är tre race kvar men när Lorenzo tog 383 poäng 2010 så var det 18 race, nu är det 19 race)
    Ciao Marco 1987-2011

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Förstår inte. Vilken info om förbud mot tobaksbolag att göra reklam vid motorevenemang finns vid länkarna?
    Citatfrån
    Citat:
    After the first Australian motorcycle Grand Prix held at Phillip Island in 1989, there was a conflict over advertising between the Victorian Government and the tobacco industry,...
    The New South Wales Government saw this as an opportunity to bring the race to Sydney and in October 1990, a deal was made for the Grand Prix to be held at what was then known as Eastern Creek International Raceway from 1991 to 1993.
    slut citat på svenska
    Efter Australiens första motorcykel Grand Prix som hölls på Philip Island 1989 uppstod en konflikt mellan staten Victorias regering och tobaksindustrin vilket ledde till att Grand Prix flyttades från Philip Island banan till Eastern Creek banan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
    Citat Ursprungligen postat av Old Badger Visa inlägg
    Ni kanske kallar Nya Råsunda något amerikanskt men jag gör det inte...
    Dock kan jag tycka att Friends är rätt coolt med tanke på att Swedbank donerade namnet till en anti-mobbningorganisation. Swedbank arena är inte lika kul...

P

Skickat från min iPad med Tapatalk

Medlem JockeP22s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    Yamaha
    Citat Ursprungligen postat av Desmodeath Visa inlägg
    Dock kan jag tycka att Friends är rätt coolt med tanke på att Swedbank donerade namnet till en anti-mobbningorganisation.
    Ja, när dom inte tvättar miljardvis med svarta pengar i baltikum och sysslar med diverse andra skumraskaffärer, så gör Swedbank emellanåt även lite hederliga grejer också. Det ska erkännas.

I helgens race:
    1. Zarco
    2. Qvarten
    3. Marquez
    4. Miller
    5. Abraham

Medlem Klosses avatar
    Reg.datum
    sep 2016
    Hoj
    BMW
    Citat Ursprungligen postat av P-E Visa inlägg
    Blir grymma två race. Marquez behöver ta 34 poäng på två race för att slå Lorenzos gamla rekord, som är flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP.
    Kräver att Lorenzo samtidigt tar 0 poäng?

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Kräver att Lorenzo samtidigt tar 0 poäng?
    Nä, under en enskild säsong.

Räknar man totalt antal poäng under alla säsonger blir nog Rossi svårslagen tror jag.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Medlem P-Es avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    ZX6R - 14 Banhoj
    Exakt, detta gäller under enskild säsong. Så vad Lorenzo gör kvittar, ja om inte han prejar ut Marquez då.
    Ciao Marco 1987-2011

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj

(det är tre race kvar men när Lorenzo tog 383 poäng 2010 så var det 18 race, nu är det 19 race)
    Ska det kunna jämföras med Lorenzos rekord 383 p på 18 race så har MM bara två race på sig. Och då behövs lite skärpning av MM jämfört med 2018 för då blev det 0 p på Philip Island och 25 p i Malaysian dvs 375 p (utgående från MMs 350 p efter Motegi, Japan 2019.

Lyckas MM nå 384 p eller mer först efter Valencia ja då blir det ett nytt rekord för en säsong med 19 tävlingar. Men Lorenzos rekord för 18 tävlingar står sig. Om MM inte klarat 384 p redan efter Malaysia.
    Som jag ser det.

Medlem Klosses avatar
    Reg.datum
    sep 2016
    Hoj
    BMW
    Exakt, detta gäller under enskild säsong. Så vad Lorenzo gör kvittar, ja om inte han prejar ut Marquez då.
    Du skrev ”flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP”. Men inte ”någonsin” alltså, utan under en enda säsong? Flest poäng tror jag aldrig Marquez kommer få.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	Skärmavbild 2019-10-23 kl. 23.17.15.png
Visningar:	33
Storlek:	57,9 KB
Id:	451123  
    Senast redigerat av Klosse den 2019-10-23 klockan 22:17.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Ska det kunna jämföras med Lorenzos rekord 383 p på 18 race så har MM bara två race på sig. Och då behövs lite skärpning av MM jämfört med 2018 för då blev det 0 p på Philip Island och 25 p i Malaysian dvs 375 p (utgående från MMs 350 p efter Motegi, Japan 2019.

Lyckas MM nå 384 p eller mer först efter Valencia ja då blir det ett nytt rekord för en säsong med 19 tävlingar. Men Lorenzos rekord för 18 tävlingar står sig. Om MM inte klarat 384 p redan efter Malaysia.
    Som jag ser det.
    Man skulle kanske kunna räkna medelpoäng per race också?
    Om Marc tar 56 poäng på de tre sista racen landar han på 406 som delat med 19 blir 21,37 i snitt per tävling.
    Lorres 383 delat med 18 blir 21,28 per tävling.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Du skrev ”flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP”. Men inte ”någonsin” alltså, utan under en enda säsong? Flest poäng tror jag aldrig Marquez kommer få.
    Nä, Rossi lär nog aldrig bli passerad där.

Medlem P-Es avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    ZX6R - 14 Banhoj
    Läser du hela inlägget så borde du förstått att jag syftat på en säsong, då det står 383 poäng.
    Senast redigerat av P-E den 2019-10-24 klockan 05:52.
    Ciao Marco 1987-2011

Medlem P-Es avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    ZX6R - 14 Banhoj

Som jag ser det.
    Ja? Och vad skrev jag då menar du?

Jag citerar mig själv: "Blir grymma två race. Marquez behöver ta 34 poäng på två race för att slå Lorenzos gamla rekord, som är flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP.

(det är tre race kvar men när Lorenzo tog 383 poäng 2010 så var det 18 race, nu är det 19 race)"
    Ciao Marco 1987-2011

Medlem Klosses avatar
    Reg.datum
    sep 2016
    Hoj
    BMW
    Intressant om Philip Island som kom från Ducati nu på morgonen. Otroligt häftig bana!

”Twelve corners make up the Phillip Island circuit, but it’s a curious fact that riders only brake in six of them. It is the circuit on the calendar where the brakes are used the least.”

Medlem Slappskinnets avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Hoj
    Hojlös för tillfället
    1 MM
    2 Fabbe Kvarten
    3 Cal

8 Rossi , mycket som händer efter 40 års ålder. Det är väl så att just synen förändras både på långt och nära håll.
    Självklart kollar de säkert synen med jämna mellanrum men ändå.

----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Intressant om Philip Island som kom från Ducati nu på morgonen. Otroligt häftig bana!

”Twelve corners make up the Phillip Island circuit, but it’s a curious fact that riders only brake in six of them. It is the circuit on the calendar where the brakes are used the least.”
    Hmmm, hade inte Alatalo något inlägg där han sa att en av Quartararos styrkor och det som mest skiljde han från resten av yammaförarna var hur han bromsade?
    Kan ju kanske bli problem på en bana där man inte bromsar.
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

"Går bra i motor och låda" brukar på bilar vara en omskrivning för att objektet är i ett uselt skick - men kan startas och köras både framåt och bakåt.

notrightrider
Vill du annonsera ovan? Klicka här