Hepco & Becker

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Hej alla forumvänner

Har idag H&B Junior Flash 30 liters sidoväskor som jag är ganska nöjd med. Dom är helt vattentäta och så, men en aning plastiga och klena. Håller mig till 30 liters för att hojen inte ska bli för bred. Sitter därför och funderar på H&B Xplorer. -Är det värt ca 7 loppor att få lite rejälare grejor ? Fan asså, hösten har bara börjat och man sitter redan och klickar i sina beställningar.. :gnissla

6102330009.jpg
Nuvarande väskor

H&B XPLORER.jpg
Funderar på dessa

-Nå, vad tycker ni ? nån med erfarenhet av Xplorer ?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag hade ju funderat på vikten. Sen på hur ofta jag använder väskor. Jag kör så sällan med packning, så nöjer mig med Kriegaväskor på H&B sportrack. Det är inte idealiskt, men för mig som använder väskor på hojen några gånger per år så funkar det.

Är dom väskorna du har så flimsiga så att du känner att dom kommer att gå sönder? Eller är det "bara" (ska inte föraktas!!) köpsuget som pockar på? För sju loppor får man ju en massa annat kul. Men fördelen med korvisarna är ju att du kan packa typ tält och annat ovanpå väskorna. Det är najs om man behöver ha med sig mer än man tänkt sig...

Tråckla igenom hela idén med hjälp av "nice to have or need to have" resonemanget, så hittar du säkert rätt.

Om H&B Xplorer vet jag tyvärr inget (mer än att dom är bra att ha korv i) :), inget mer än att H&Bs grejer brukar hålla bra.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Har bara en erfarenhet av H & B, och det är min helt fantastiska "pakethållare" till min RSV 4! Många nere i Europa som varit impade av den snygga lösningen. Men till ditt problem... Jag undrar ju lite vad du ska ha dina väskor till?
Roar mig med att besöka MotoGP och Superbike nere på kontinenten och mött alla sorters "knuttar", sett många lösningar!. Gillar du att sova på hotell när du är ute och åker skulle jag behålla de väskor du har. Men är du mer för hardcore camping skulle jag köpa nya direkt! Lycka till!
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Jag hade ju funderat på vikten. Sen på hur ofta jag använder väskor. Jag kör så sällan med packning, så nöjer mig med Kriegaväskor på H&B sportrack. Det är inte idealiskt, men för mig som använder väskor på hojen några gånger per år så funkar det.

Är dom väskorna du har så flimsiga så att du känner att dom kommer att gå sönder? Eller är det "bara" (ska inte föraktas!!) köpsuget som pockar på? För sju loppor får man ju en massa annat kul. Men fördelen med korvisarna är ju att du kan packa typ tält och annat ovanpå väskorna. Det är najs om man behöver ha med sig mer än man tänkt sig...

Tråckla igenom hela idén med hjälp av "nice to have or need to have" resonemanget, så hittar du säkert rätt.

Om H&B Xplorer vet jag tyvärr inget (mer än att dom är bra att ha korv i) :), inget mer än att H&Bs grejer brukar hålla bra.

Nåt egentligt behov har jag inte, för mina nuvarande väskor fyller sin funktion. Men som du säger så är det en fördel att kunna packa ovanpå väskorna. Sen att dom är riktigt snygga gör ju inget :tungan Lite fåfäng blir man ju när man sitter och googlar tillbehör :)
 
Last edited:

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Har bara en erfarenhet av H & B, och det är min helt fantastiska "pakethållare" till min RSV 4! Många nere i Europa som varit impade av den snygga lösningen. Men till ditt problem... Jag undrar ju lite vad du ska ha dina väskor till?
Roar mig med att besöka MotoGP och Superbike nere på kontinenten och mött alla sorters "knuttar", sett många lösningar!. Gillar du att sova på hotell när du är ute och åker skulle jag behålla de väskor du har. Men är du mer för hardcore camping skulle jag köpa nya direkt! Lycka till!

Jo jag kör större delen av milen på semestern. Det är både tält och hotell, beroende på vart jag är. Billigare länder blir oftare hotell och dyrare länder blir oftare tält, typ.. Sen är jag en sån som gärna packar med det där lilla extra som kan vara bra att ha :) Jag tror att mina befintliga hållare passar även med Xplorerväskorna, så det lutar åt en beställning. Hållaren heter Lock-it, och tar bara några sekunder att montera på/av. Kul att du är nöjd med din pakethållare. Själv har jag sw-motech pakethållare och är nöjd med den, stabil och snygg :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag kampar, och har med mig allt från extra skor till gaskök, rejäl sovsäck och uppblåsbart dunliggunderlag, och ibland åker fiskeprylarna med också, och jag klarar mig med en tankväska och BMWs originalväskor till min K1300S, och dom är pyttesmå egentligen, och obehagligt runda så inget får plats. Tältet bor dock på passagerarsitsen/pakethållaren, men annars ryms allt i väskorna :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top