Video 1st Place Stunt Riding World Championship

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Man ska inte ringakta Arto han var en föregångare, kanske den som stod för att allt detta startade och han var störst på sin tid.

Sure, Arto var en showman - men det är lätt att glömma bort andra, diskreta, tillbakadragna och grå aktörer:

WCACTD2.jpg



Han var självklart inte lika raffinerad och koreograferad som dagens fantastiska förare, men han har sannerligen betalat sin biljett till vilken Hall of Fame som helst.

NOzeV4H.jpg



.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Lite skillnad mot att bara wheela lite och glida efter hojen på träskor på en flygraka liksom....


- Daem! De flesta klarar inte sittandes rättvända det han gör ståendes bakvänd :bow

(själv har jag fullt sjå att svänga i ett så snävt område..)
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
De gamle grå i början av stuntscenen hade inte tillgång till samma hojar o skydd som idag givetvis, men ändå...det är farao otroligt hur de trixar o kliver runt på hojarna nu.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
De gamle grå i början av stuntscenen hade inte tillgång till samma hojar o skydd som idag givetvis, men ändå...det är farao otroligt hur de trixar o kliver runt på hojarna nu.

Det är väl samma inom FMX, sätter du inte en backflip-version av något får du inte vara med.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Sure, Arto var en showman - men det är lätt att glömma bort andra, diskreta, tillbakadragna och grå aktörer:

WCACTD2.jpg



Han var självklart inte lika raffinerad och koreograferad som dagens fantastiska förare, men han har sannerligen betalat sin biljett till vilken Hall of Fame som helst.

NOzeV4H.jpg



.

Inte heller att ringakta men Evel Knievel var väl mest känd för att hoppa långt?
Jag skulle mer placera honom i facket tillsammans med Seth Enslow och Robbie Madisson.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Inte heller att ringakta men Evel Knievel var väl mest känd för att hoppa långt?
Jag skulle mer placera honom i facket tillsammans med Seth Enslow och Robbie Madisson.

Jo, det är rätt - Knievels framgångar baserades mycket på ren utgångshastighet.
Men, vad hade han att välja mellan, sittandes på en järnsportster...? :D

Hursomhelst - Evel var den tidens Stuntman på hoj.
Så till den milda grad att det syndikerades prylar och leksaker i hans namn.

Innan internet.

Skit samma.
Alla MC-stuntare som får hakor att glappa platsar.
Alla skall med.

Teach McNeal tycker jag har en skön stil.
Det går fort och rytmiskt, samt med en härligt halvperfekt attityd där det ibland går lite hejsan hoppsan. Det känns att killen fortfarande tycker det han håller på med är kul.
Något man ibland undrar om några av de nya, ytterst kompetenta stuntkillarna glömt bort...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top