Hypotetiskt: Importerad MC stulen

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
Frågar man något utanför den snäva ramen av bas-kunskap de har på försäkringsbolaget får man veta att de inte vet, utan ska fråga en kollega osv osv, så går flera dagar.

Här kanske finns någon som haft ett liknande fall, eller kanske tom en tvist om det!

ursäkta mej... men menar du att ditt bolag inte vet, hur ska dom då kunde ersätta dej i skarpt läge
jag har som regel alltid fått svar på mina frågor
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag har också skickat in de tre dyraste annonserna från blocket typ, och fått vad jag förväntat. Ibland har det tagit 2 månader, andra gånger 2-3 dagar totalt. Verkar vara lite skillnad på skada/olycka eller om hojen stulits, sistnämnda verkar ta längre tid att få ersättning för.
 

rn85bn

Medlem
Gick med
15 Mar 2017
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Scrambler Icon -15
ursäkta mej... men menar du att ditt bolag inte vet, hur ska dom då kunde ersätta dej i skarpt läge
jag har som regel alltid fått svar på mina frågor

Jag hävdar att de inte vet det _direkt_, de gör en mindre utredning om det blir skarpt läge, och jag tror inte de gör en bra sådan, eller en snabb sådan om jag "bara undrar"..
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
ursäkta mej... men menar du att ditt bolag inte vet, hur ska dom då kunde ersätta dej i skarpt läge
jag har som regel alltid fått svar på mina frågor

Jag har alltid fått svar på mina frågor av försäkringsbolaget men inte alltid rätt svar. Det innebar att jag inte fick en krona i ersättning för mina saker som förstördes i en garagebrand. Jag frågade om jag hade rätt försäkring och om jag skulle få ersättning om min kompis lillebror råkade elda upp deras garage där mina saker förvarades eller om jag skulle skaffa någon annan försäkring. Jag hade rätt försäkring och den skulle ge mig ersättning sa dom. Efter jag skickat in alla papper visade det sig att försäkringen inte gällde. När jag påtalade att de gett mig felaktig information svarade de "Då får vi beklaga"
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Din ersättning blir det billigaste det går att köpa en likadan fungerande hoj för, om man lagt ut en massa precis innan kanske man kan få lite extra men bara om det är extrautrustning, slitdelar är ju bara underhåll och värderas inte alls då det är ett måste för att hojen ska kunna användas.
Check. Jag satte på ett flång nytt bakdäck, körde hojen 500m till garaget, och sen blev den stulen. Killen på försäkringsbolaget skrockade mest skämtsamt om att det ju var otur :gnissla Men däremot fick jag betalt för mitt uppklippta Abus-lås, nypris dessutom, trots att det hade många år på nacken :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top