Är Lorenzo slut?

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Rättså imponerande spänst.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2019-11-14 kl. 15.59.14.png
    Skärmavbild 2019-11-14 kl. 15.59.14.png
    1.1 MB · Visningar: 86
  • Skärmavbild 2019-11-14 kl. 15.58.18.png
    Skärmavbild 2019-11-14 kl. 15.58.18.png
    1.3 MB · Visningar: 93
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Riktigt synd, har aldrig gillat Lorenzo och tyckt att han är en grinolle. Men efter hans tid på Ducati så har han vunnit mitt hjärta. Min respekt och beundran har han alltid haft, precis som alla professionella förare.

När han hade ställt sig upp efter kraschen på Assen så ställde han sig frågan om det är värt det..
Han vill inte fatta något förhastat beslut men efter Malaysia så bestämde han sig.

Spontant skulle jag gissa på att Zarco får ett ettårskontrakt, vilket jag misstänkte redan när det blev klart att han skulle ta över Nakagamis styrning sista tre racen.

I så fall har Zarco verkligen gjort Jackpot, med lite tur givetvis.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tack för alla stunder Lorre. :tummenupp
Kommer vi någonsin få se någon köra med det kattlika grace JLo visade upp?
Jag förstår honom och tycker han slutar på ett värdigt sätt.
All lycka i framtiden! :fakta
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Asch. Inget mer "switch to robot mode" i ledning med 26 perfekta varv. Synd.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
”It doesn´t turn” är vad kommentatorerna (de utländska med koll) brukar säga när de återger förarnas intryck i depån och under intervjuer. Alltså samma problem som gjorde den omöjlig för Rossi och Hayden. Bara Stoner kunde vinna med den. Ungefär som Marquez och Hondan nu.

Okej, så det är alltså därför vi har sett Ianonne, Dovi, Petrucci och Lorenzo vinna med den sedan dess...
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Okej, så det är alltså därför vi har sett Ianonne, Dovi, Petrucci och Lorenzo vinna med den sedan dess...
Ducatin är inte en otillräckliga motorcykel för att vinna mästerksapet, som Stoner gjorde? Du tycker inte det är en sak att ta en seger under loppet av flera säsonger, men en annan sak att vinna mästerskapet?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Ducatin är inte en otillräckliga motorcykel för att vinna mästerksapet, som Stoner gjorde? Du tycker inte det är en sak att ta en seger under loppet av flera säsonger, men en annan sak att vinna mästerskapet?

Ducatin som Stoner körde för 9 år sedan är väl knappast jämförbar med Ducatin som körs idag..?
Att Stoner var grym på den för nästan ett decennium sen är ju föga relevant för hur den och grabbarna som kör den presterar idag.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Poängen hade inte med Stoner att göra, utan med hur den beskrivs, nämligen likadant då som nu: ”It doesn´t turn”.

Det är ju inget nytt. Så har den varit under de senaste fyra-fem åren och innan dess också, ändå har Dovi två gånger varit nära att vinna mästerskapet på den.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Det är ju inget nytt. Så har den varit under de senaste fyra-fem åren och innan dess också, ändå har Dovi två gånger varit nära att vinna mästerskapet på den.

Inte följt årets GP men det jag kommer ihåg från tidigare är att Dovi var en riktig biff vad gäller den fysiska biten jämfört med många av de andra mindre och mer slimmade förarna. Det har ju definitivt påverkat hans förmåga att bryta ner hojen mm. förutom att han är en otroligt bra förare. Eller vad vet jag. Bara en observation,..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top