Är Lorenzo slut?

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Edit OT: Vore ju skoj att se Fabio på en suzuki, borde vara en farlig kombination

Är nog det ända jag håller med dig om... va det du som skrev att Naka är inkvoterad håller jag med om det oxo, i övrigt är du ute o cycklar elsparkcyckel med urladddat batteri...
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Hjärnspöke eller inte.
Får nästan intrycket att Lorre redan gett upp att lyckas på repsolhondan. Det är liksom inte värt att skada sig mer på en hoj som inte funkar för honom så han kör inte 100%, och så hoppas han att de släpper iväg honom trots kontraktet.
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Knappt troligt att Honda skulle låta Lorre åka ett helt år till med dessa piss-resultaten oavsett anledning/bortförklaring.
Kanske kan få en plats i Petronas på sikt, om han har tur...
 

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr -11
Det ju uppenbart att det finns någon form av dispens från Honda att deras andra fabriksförare inte är med och fightas om pallen i varje race. Själv tycker jag att det är ett genidrag av Honda att plocka Lorre även om han just nu inte är konkurrenskraftig för när det klickar rätt så är han kapabel att vinna en eller flera MotoGP tävlingar under en säsong vilket han visa med Ducati. Så jag tror mer på att det viktiga för Honda & MM att det inte klickar rätt i något annat team.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Vågar sätta båda mina kulor på att Lorre inte är slut.
Han sitter kanske inte i bästa sitsen just nu, det har varit en del skador (och utöver det en del dåliga resultat).
Han presterade sjukt bra på Duccen mellan varven förra året, det är inte rimligt öht att han helt tappat sin talang på ett år.
Tror inte kombon Lorre och Honda är så bra i nuläget bara, men att säga att han är slut känns bara fel, en så stor talang tappar inte allt över en vinter...
Sen är jag klart färgad i frågan, alltid gillat honom som förare även om han varit knepig som person mellan varven.
Tror inte vi har sett det sista av honom än. :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det ju uppenbart att det finns någon form av dispens från Honda att deras andra fabriksförare inte är med och fightas om pallen i varje race. Själv tycker jag att det är ett genidrag av Honda att plocka Lorre även om han just nu inte är konkurrenskraftig för när det klickar rätt så är han kapabel att vinna en eller flera MotoGP tävlingar under en säsong vilket han visa med Ducati. Så jag tror mer på att det viktiga för Honda & MM att det inte klickar rätt i något annat team.

Potentiellt så vet honda att de inte kommer få ha MM kvar på hojen hur länge som helst, och de behöver någon som kan hjälpa dem att göra hojen mer körbar. Lorre verkar som ett bra val sett ur den vinkeln. De har redan killen som tar alla titlar, men för framtiden måste hojen bli mer lättkörd, för förare som MM dyker inte upp ofta.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Vågar sätta båda mina kulor på att Lorre inte är slut [...] inte rimligt öht att han helt tappat sin talang på ett år.
Insatta bedömare tror inte att han har tappat talangen, däremot motivationen att utsätta sig för risken att skadas allvarligt. Så han kör kanske 85 procent istället för tidigare 100. Det jag inte förstår är hur han kan motivera sig till att göra det, för det kan ju inte vara kul att köra runt i slutet av fältet som en blek skugga av sitt forna jag.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Potentiellt så vet honda att de inte kommer få ha MM kvar på hojen hur länge som helst, och de behöver någon som kan hjälpa dem att göra hojen mer körbar. Lorre verkar som ett bra val sett ur den vinkeln. De har redan killen som tar alla titlar, men för framtiden måste hojen bli mer lättkörd, för förare som MM dyker inte upp ofta.
Det är ju Honda Stefan Bradl till. Att låta Lorenzo fisa runt i slutet av fältet framstår som slöseri med tid och resurser, när de hade kunnat fostra en efterträdare till Marquez till den dagen han skadas allvarligt (kan hända när som helst) eller tappar motivationen, vem ska vinna titlarna åt Honda då? Nu kan ingen alls göra det; Crutchlow är den näst bästa Hondaföraren och han är ljusår från att vara en titelkandidat, trots att han har massor av Honda-vana. De behöver ett par unga förare med massor av talang som är där ute och tävlar helg efter helg; lillebror Marquez, Dalla Porta eller Brad Binder (som KTM har lagt beslag på).
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Insatta bedömare tror inte att han har tappat talangen, däremot motivationen att utsätta sig för risken att skadas allvarligt. Så han kör kanske 85 procent istället för tidigare 100. Det jag inte förstår är hur han kan motivera sig till att göra det, för det kan ju inte vara kul att köra runt i slutet av fältet som en blek skugga av sitt forna jag.

Är väl kanske sånt som man någon gång kommer till insikt med snarare än att man aktivt väljer att tagga av. Man ger 100% men de hundra procenten är bara 95% av vad de en gång var?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är ju Honda Stefan Bradl till. Att låta Lorenzo fisa runt i slutet av fältet framstår som slöseri med tid och resurser, när de hade kunnat fostra en efterträdare till Marquez till den dagen han skadas allvarligt (kan hända när som helst) eller tappar motivationen, vem ska vinna titlarna åt Honda då? Nu kan ingen alls göra det; Crutchlow är den näst bästa Hondaföraren och han är ljusår från att vara en titelkandidat, trots att han har massor av Honda-vana. De behöver ett par unga förare med massor av talang som är där ute och tävlar helg efter helg; lillebror Marquez, Dalla Porta eller Brad Binder (som KTM har lagt beslag på).

Stefan Bradl verkar inte ha löst problemet, med tanke på att Hondan bara blir svårare att köra.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Zarco kommenterade ju att Hondan inte alls var så svårkörd som han trodde, lite mer kraft för att ändra riktning än på yamma bara. (Han jämförde inte med KTM då han ju fortfarande är under kontrakt med dem och hade nog inget positivt att säga)

Men han kör ju dock 2018 års honda, och även Lorre var snabb på den i testerna förra hösten.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Zarco kommenterade ju att Hondan inte alls var så svårkörd som han trodde, lite mer kraft för att ändra riktning än på yamma bara. (Han jämförde inte med KTM då han ju fortfarande är under kontrakt med dem och hade nog inget positivt att säga)

Men han kör ju dock 2018 års honda, och även Lorre var snabb på den i testerna förra hösten.

Dels förra årets lite mer lättkörda(enl. uppgift iaf)hoj men sannolikt allra mest för han inte körde fort på den, relativt hur fort det går att köra alltså.

Kanske han haft annat att säga om dess lättkördhet om han pressat den ordentligt.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Viktigt att inte glömma: så här körde han för två år sedan och hans senaste placeringar på Ducatin innan han skadades och inte körde mer var: 1, 1, 7, 6, 2, 1.

Då hade han toppfartsfördel mot Marques, nu har han ju inte det, inte bättre bromstabilitet heller.

JLo är iofs nog inte slut men behöver som någon annan sa...en Yamaha lr en Suzuki + 20Hk i båda fallen.
Ducce å Honda blåser ju om när de vill på någon långraka.

Nästan komiskt i Australien när marques lättar på gasen på rakan för att coasta bakom Viniales.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
De får ha två utvecklingsspår, ett för Marquez, och ett för normala aliens. :hihi

Det är nog ingen dum ide´annars lär Honda går i graven när Marquez byter fabrik:hihi

Jag hoppas att Marquez går till Ducati 2022:)
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Stefan Bradl verkar inte ha löst problemet, med tanke på att Hondan bara blir svårare att köra.
Det beror på vilket Bradls uppdrag är; Hondan har utvecklats till en hoj som Marquez vinner över alla andra på; för att göra den trevlig för de mindre begåvade Hondaförarna skulle man kanske behöva beröva den kvaliteter som nu bara Marquez kan dra nytta av.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Jag hoppas att Marquez går till Ducati 2022:)
Det gör jag också! Men mest för att jag vill se Moto3-racing även i MotoGP och för att jag skulle tycka om att se Marquez med sur mule. I själva verket skulle han kanske göra vad Stoner gjorde: vinna på en hoj som alla hade dömt ut som otillräcklig.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top