Registreringsbesiktningsfrågor.

Vallelar

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2019
Ort
Diö
Hoj
Yamaha mt-07 2018
Tjena, jag ska registringsbesiktiga min mt07a men då säger verkstadsfolket där jag ska göra min euro4 strypning att jag måste ha på alla originaldelar på mc för att kunna göra registreringsbesiktigen. Just nu har jag på miniblinkers och tail taity på som går igenom en vanlig besiktning.

Så min fråga lyder behöver jag ta bort miniblinkersen och sätta dit orginalblinkersen samt original regplåtshållare för att kunna komma igenom registreringsbesiktningen?

Mvh Valter
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Your mileage may vary och Only God Knows. Googla på "helfordongodkännande". Analt betyder det att du inte får göra ett skit med hojen. Vill du vara SÄKER på att registreringsbesiktning går igenom, återställ allt.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
1+ på det.

Du kan alltid råka ut för en besiktningsman som inte kan sitt jobb, eller en som inte bryr sig om det.
Grundregeln är dock att en helfordonsgodkänd hoj skall se ut som när den rullade av bandet, för att den aktuella ändringen skall kunna prövas och förhoppningsvis godkännas.

Som jag förstått det har personalen rätt att avvisa en ändrad hoj ur hallen.


Bakgrund: Den regbesiktning du gör har ett standardiserat förlopp, och sker till fast pris.
Besiktningsmännen skall inte behöva spilla tid på att leta E-nummer, slå i kataloger för att se om just aktuell pryl är godkänd för just din hoj och göra några bedömningar.

In - out, bara.
Originalskick gäller för dagens regbesiktningar. Fullt fokus på den ändring du vill få inskriven.
 

Vallelar

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2019
Ort
Diö
Hoj
Yamaha mt-07 2018
Tack så hemskt mycket för svaren! Men då vet jag vad ska göra för något.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top