Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: ljuddämpare

Medlem
    Reg.datum
    jun 2019
    Hoj
    1996 honda vfr750

ljuddämpare

Hej på er alla. Jag har en Honda vfr 750 och funderar på att byta ljuddämparen. Främst för att det skall låta lite mer. Orginal så den Så tyst. Är det heltokigt eller gjör det inte så mycket på effekt-sidan? Tacksam för tips och råd.

Administrator Swedies avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Drömhoj
    Blogginlägg
    3
    Generellt ger inte ljuddämpare direkt mer "effekt". I kombination med luftfilter som också ökar syre, kanske. Men du måste du även trimma om ECU för att anpassades efter större luftmängd. Kan annars gå snålt och i princip sämre.

Men det kommer låta mer av slipon helt klart
    Webbansvarig kodknackare och fixare

Medlem
    Reg.datum
    jun 2019
    Hoj
    1996 honda vfr750
    Man tackar.:

Medlem
    Reg.datum
    sep 2016
    Hoj
    Aprilia Falco
    Vfr750 från 96 har förgasare, så den behöver bestyckas om för att gå bättre med annan ljuddämpare och öppnare luftfilter. Är man händig och fixar det själv kan det vara värt det, lämna bort för att fixas seriöst kostar nog en rejäl slant jämfört hojens värde.
    Byta dämpare för coolare ljud funkar säkert.

Medlem VSs avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Da Buzz
    I min lilla värld så har förgasarhojar med ljuddämparbyte normalt gått bättre, gått snålare och fått lite mer effekt. Då med ett standardfilter.
    Insprutarmodellerna är lite mer känsliga. Med endast ljuddämparbyte är det oftast tvärtom. Går lite sämre, tappat lite effekt.

Normalt brukar ju alla hojar var från fabrik inställda för att klara enbart ett ljuddämparbyte, inkl insprutare. Har endast sett en hoj som inte fixade det efter en bänkkörning, en Suzuki C1800(insprutare).

Personligen har jag bytt ljud på varenda hoj jag ägt. Aldrig bytt nåt annat än ljuddämpare.

"Det ska böla om allt! "
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	090814b3.jpg
Visningar:	26
Storlek:	46,0 KB
Id:	450948

Medlem
    Reg.datum
    jun 2019
    Hoj
    1996 honda vfr750
    Vilket svar. Tackar VS.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Det är ju en korvätarhjälm!? Den kan väl aldrig bli cool/kewl eller vad det nu heter på modärn svenska? Bara för att någon gör det på youtube så innebär d [...]

RymdBörje
Vill du annonsera ovan? Klicka här