MotoGP 2019 #15 - PTT Thailand Grand Prix

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det blir genast lite mindre pulshöjande när MM ligger bakom och vaktar och egentligen inte försöker förrän i slutet, när han började stressa Fabio lite. Men visst är det fint att titta på när de kör skitfort. Underhållande, men inte värst spännande.

Visst är det spännande när Quarten, en kommande stjärna, kanske ska vinna sitt första lopp.
Visst är det spännande när Marc, den gamla stjärnan, kan ta sin åttonde titel som vinnare även i racet.
För ALLA förstod att tvåa inte var bra nog för Marc.
Så jag är helt med L.Mäkinen där.
Ett lopp kan definitivt vara spännande utan en massa omkörningar.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Allt är inte omkörningar när det gäller racing. Kan man inte njuta av två förare som är mindre än en sekund från varandra från start till mål i kampen om segern så saknar man känsla för sporten.

Då får jag nog erkänna att efter slaviskt följt GP-cirkusen i +20 år så ”saknar jag känsla för sporten”....
:glömdet

Tappade räkningen hur många gånger jag nickade till under loppet - och då är jag inte ens bakis idag...
:rolleyes:
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Visst är det spännande när Quarten, en kommande stjärna, kanske ska vinna sitt första lopp.
Visst är det spännande när Marc, den gamla stjärnan, kan ta sin åttonde titel som vinnare även i racet.
För ALLA förstod att tvåa inte var bra nog för Marc.
Så jag är helt med L.Mäkinen där.
Ett lopp kan definitivt vara spännande utan en massa omkörningar.

Jag tyckte också det var ett bra rejs.
Det hade varit roligt med lite mer bilder på Millers uppkörning.
Det hade varit mycket intressant att vara en fluga på väggen när Lorenzo tänker högt, är han "förlåten" iom sin skada eller är det stressat läge? Tror Man att han kommer kunna fort på Hondan?
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Dagens anticlimax, lill-Binder knuffar av tre gubbar för att få ett bättre spår, och avgör troligen kampen om bucklan. Inte "killen hela dan" i depån kan man tro

Puig is my virtual mentor
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Dagens anticlimax, lill-Binder knuffar av tre gubbar för att få ett bättre spår, och avgör troligen kampen om bucklan. Inte "killen hela dan" i depån kan man tro

Nej, definitivt inte dagens bästa och det retade mig en aning att MotoGP-kommentatorerna inte kunde hålla sina subjektiva åsikter isär när det gällde just den incidenten. Extra trist med tanke på att det var i den klassen det var mest liv i mästerskapet. Har man dessutom fått smeknamnet "Dive bomb Darren" så gör det inte saken bättre. Han gör ju en sjukt jävla uppkörning, men det är inte första gången man sett honom köra tämligen huvudlöst.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
På BTSport la det 100%skuld på Binder och tyckte att svartflaggning var ett lämpligt straff

Puig is my virtual mentor
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag tror att en stor del av förklaringen är att det sätt FQ bromsar på och Yamahans nuvarande styrka är en så kallad "match made in heaven". Detta är sannolikt också en bidragande orsak till att FQ väljer att ligga först så länge som möjligt. Det är ju redan bevisat att han kan göra fantastiska varvtider med fritt spår, men också att hans varvtider blir tämlligen beskedliga då han är mitt i en klunga, just för att han inte kan bromsa som han vill.

På en bana som Buriram med fyra-fem tunga inbromsningar är nog hans bästa alternativ att försöka köra ifrån alla andra, för jag tror att han får svårt att passera Marquez, Vinales, Rins eller Dovi om han inte får köra igenom dem.

Också en bidragande orsak för honom själv att stanna på en Yamaha. Jag är långt ifrån säker på att denna körstil blir lika framgångsrik på andra hojar.

Idag är jag ändå mest glad för Luca Marini. Kul att det lossnar igen efter en mycket strulig säsong.

Dorna lär väl slita sitt hår idag, misstänker att försäljningen av helgvideopassen kommer att minska drastiskt resterande race!
 

Bjoerlin76

Medlem
Gick med
3 Jul 2018
Ort
Lund
Hoj
Triumph 955i Speed Triple -05
Faaaan att inte Quarta tog det där, hyfsat nära var det trots att Marquez var så stark...
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Dorna lär väl slita sitt hår idag, misstänker att försäljningen av helgvideopassen kommer att minska drastiskt resterande race!

Det lär de göra.. själv har jag knappt orkat kolla de senaste racen.

För en som inte supportar någon specifik förare utan bara kikar för spänningens skull så är det rätt urvattnat för tillfället.

Inget snack om att MM är dominanten, men när dominanten har maximal stolpe in egentligen hela säsongen samtidigt som att de som iaf teoretiskt hade kunnat fightas om det har lika mkt stolpe ut så blir det ett rätt ospännande mästerskap.

Hoppas på en tightare säsong 2020.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det lär de göra.. själv har jag knappt orkat kolla de senaste racen.

För en som inte supportar någon specifik förare utan bara kikar för spänningens skull så är det rätt urvattnat för tillfället.

Inget snack om att MM är dominanten, men när dominanten har maximal stolpe in egentligen hela säsongen samtidigt som att de som iaf teoretiskt hade kunnat fightas om det har lika mkt stolpe ut så blir det ett rätt ospännande mästerskap.

Hoppas på en tightare säsong 2020.

Personligen så kommer jag titta vidare, det kan ju bli spännande rejs när alla bara kör för helgens ära istället för mästerskapet. Fabrikerna kanske blir mer benägna att testa nya delar eftersom att totalen ändå är rätt spikad nu.
Så kan man ju hela på Fabio, och att han ska klättra upp ett steg till i totalen. :hihi
Och så brukar det ju alltid bli skoj race i Australien med.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Har man dessutom fått smeknamnet "Dive bomb Darren" så gör det inte saken bättre. Han gör ju en sjukt jävla uppkörning, men det är inte första gången man sett honom köra tämligen huvudlöst.

Han brås väl på sin bror. Inte riktigt den populäraste killen bland andra Moto2-förare, på grund av ett antal liknande incidenter både under träning och tävling.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Tragiskt nog har jag inte ens bemödat mig att se detta race då MM varit klar mästare ganska länge och mitt intresse försvinner när kampen om totalsegern är klar. Tyvärr har väl mycket gått MM:s väg eller snarare mot hans konkurrenter och jag var själv på plats och såg bowlingen som JL gjorde i Barcelona.

Kommer säkert se racet på PI men annars tar jag nog paus nu i mgp tittandet tills qatar i mars.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Tragiskt nog har jag inte ens bemödat mig att se detta race då MM varit klar mästare ganska länge och mitt intresse försvinner när kampen om totalsegern är klar. Tyvärr har väl mycket gått MM:s väg eller snarare mot hans konkurrenter och jag var själv på plats och såg bowlingen som JL gjorde i Barcelona.

Kommer säkert se racet på PI men annars tar jag nog paus nu i mgp tittandet tills qatar i mars.

Tråkigt att det är det enda intressanta för dig. Ser fram mot att se hur Qua utvecklar sig. Kan han bli bästa Yamahan?! Hur kommer tätstriderna utveckla sig? Hur funkar det för Kallio? Kommer Rins att vinna ett race till? Vad gör MM när han inte behöver tänka på totalen(om han någonsin gjort det när det är race)

Ser fram mot nästa race :)
 
Last edited:

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Kommer Mir att vinna ett race till?

Ser fram mot nästa race :)

Ser också fram emot nästa race av många av anledningarna du skriver, men hur mycket jag än vill att Mir ska vinna ETT race den här säsongen så tror jag knappast att det kommer att hända. Jag tror du menar Rins som också mer än gärna får vinna ett race till om du frågar mig :tummenupp
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Ser också fram emot nästa race av många av anledningarna du skriver, men hur mycket jag än vill att Mir ska vinna ETT race den här säsongen så tror jag knappast att det kommer att hända. Jag tror du menar Rins som också mer än gärna får vinna ett race till om du frågar mig :tummenupp

Hahaha sant, hjärnsläpp deluxe där
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Jag hoppas att MM slår Lorenzos poäng rekordet (383 poäng) från 2010:)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
:tummenupp
Behöver 59 poäng (?) på fyra race.
Låter ju inte helt omöjligt...:)

Det är liiite svårare, som jag ser det
ska han slå Lorenzos 383 P har han bara 3 race på sig
för 2010 var det 18 race.

Men varför skulle MM komma sämre än 2a i de kommande racen ?
Tror MM klarar 59p på 3 race. Om han håller sig på hjulen.
Konstaterar att Honda fått till en bra hoj 2019 och att MM klarar att köra Hondan.

Vilket Lorenzo inte gör.

Det här är inte så aktuellt men ändå intressant tycker jag, MotoGP V-mästare som inte använder bakbromsen. För det behövs inte på hojen (Yamaha).
Det är så stora skillnader mellan MotoGP hojarna så en teknik som fungerar på en hoj fungerar inte på ett annat fabrikat........
Citat: "With the other bike that I used for nine years, I didn't need to use the rear brake, especially on braking, to stop the bike. With this one, I need to use it, or it helps much more to stop the bike."slut citat från
https://www.motorsport.com/motogp/news/lorenzo-rear-brake-ducati-motogp/906983/
mera här
http://www.qwant.com/?q=Lorenzo learning to use rear brake&t=web
 
Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Alla utom Marquez underpresterar på Hondan. Calle Krycka som kört Honda flera år har svåra problem

Puig is my virtual mentor
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top