MotoGP 2019 #15 - PTT Thailand Grand Prix

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Otroligt va cool han är Quarten! :Bugar
Inte ett misstag med nr93i bakhjulet konstant.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Riktigt bra jobbat av Quartararo och det lilla man såg av Vinales som ändå tog sej på slutet.
Skitjobbigt för Miller... Uppdatering: Han råkade själv stänga av motorn :näsblod
Marquez behöver knappast kommenteras för han är ju ändå alltid där.
Kunde önskat att kamerorna visat lite mer ner i fältet.
I övrigt en lite blekare kopia av Misano..
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Grattis Marc. :Bugar
Och tack för racet Quarten!:tummenupp
Hoppas det inte är sista ggn vi får se dem fightas!
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Gott att Quarten spöade ännu en gång fabrikteamet& han ser ju lovande ut inför nästa säsongen:Bugar
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Imponerande av både MM och FQ!
Underhållning på toppnivå.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det största felet Fabio gjorde var att inte släppa om Marc så han kunde se var Marc var stark, men han är ju rookie så det ger sig nog. :hihi
Men bra jobbat ändå av Fabio, att köra snabbare än hela fältet är ju inte illa pinkat för en rookie på en satellithoj. Ja, Marc undantaget då, men han är ett unikum.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Är det någon annan yamma-pilot som provat ner-spec'ad i år? :va
Jag vet att det skall vara en "minor" skillnad men kan det göra något med cykeln?
Att Fabio är en talang är ju ingen hemlighet men är han så bra som förare att han gör skillnaden?
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Är det någon annan yamma-pilot som provat ner-spec'ad i år? :va
Jag vet att det skall vara en "minor" skillnad men kan det göra något med cykeln?
Att Fabio är en talang är ju ingen hemlighet men är han så bra som förare att han gör skillnaden?
Som jag fattat det är det bara Rossi som kör de senaste uppdateringarna, Vinales kör t,ex inte dubbelavgas....
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Som jag fattat det är det bara Rossi som kör de senaste uppdateringarna, Vinales kör t,ex inte dubbelavgas....

Gissar att Rossi, som väl är lite tyngre, letar motorstyrka i högre grad än de andra förarna?
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Gissar att Rossi, som väl är lite tyngre, letar motorstyrka i högre grad än de andra förarna?
Så är det säkert, han har ju öppet kritiserat yamaha för att sakna toppeffekt..
Förra veckan sa Massimo att de kunde öka hk men inte tänkte göra det då det skulle drabba körbarhet..
Inte ens Rossi kan få allt tydligen.

Nu säger de att Fabio fått 500rpm till på topp...
Vet dock inte hur det står sej mot fabrikshojarna?
 
Last edited:

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Det största felet Fabio gjorde var att inte släppa om Marc så han kunde se var Marc var stark, men han är ju rookie så det ger sig nog. :hihi
Men bra jobbat ändå av Fabio, att köra snabbare än hela fältet är ju inte illa pinkat för en rookie på en satellithoj. Ja, Marc undantaget då, men han är ett unikum.


Jag tänkte också på det:) Det såg ut som Fabios Yamahan accade väldigt bra efter varje kurva jämfört med MMs Honda förutom den sista då....
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
FaQ!! Nu tjöper jag biljett till Assen 2020! Bugar ödmjukast för MM#93, vilken kille! Mer värdig Världsmästare har jag svårt att se! Men 2020 ska han få lite att bita i hoppas jag....
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Är det någon annan yamma-pilot som provat ner-spec'ad i år? :va
Jag vet att det skall vara en "minor" skillnad men kan det göra något med cykeln?
Att Fabio är en talang är ju ingen hemlighet men är han så bra som förare att han gör skillnaden?

Han kan tydligen hålla betydligt högre kurvhastighet än övriga Yamaha, enl. Morbidelli, men utan att kunna pinpointa exakt vad som gjorde skillnaden. Vinales är lite snabbare än Frankie men inte riktigt på Quartos nivå.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Han kan tydligen hålla betydligt högre kurvhastighet än övriga Yamaha, enl. Morbidelli, men utan att kunna pinpointa exakt vad som gjorde skillnaden. Vinales är lite snabbare än Frankie men inte riktigt på Quartos nivå.

Med tanke på hur mycket hans hoj rörde på sig stundtals kanske han kör med en vildare inställd hoj, och det hjälper till att hålla jämna steg med MM som också kör på en hoj som rör sig väldigt mycket.

Ingen aning om så är fallet däremot.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Att Fabio är en talang är ju ingen hemlighet men är han så bra som förare att han gör skillnaden?

Jag tror att en stor del av förklaringen är att det sätt FQ bromsar på och Yamahans nuvarande styrka är en så kallad "match made in heaven". Detta är sannolikt också en bidragande orsak till att FQ väljer att ligga först så länge som möjligt. Det är ju redan bevisat att han kan göra fantastiska varvtider med fritt spår, men också att hans varvtider blir tämlligen beskedliga då han är mitt i en klunga, just för att han inte kan bromsa som han vill.

På en bana som Buriram med fyra-fem tunga inbromsningar är nog hans bästa alternativ att försöka köra ifrån alla andra, för jag tror att han får svårt att passera Marquez, Vinales, Rins eller Dovi om han inte får köra igenom dem.

Också en bidragande orsak för honom själv att stanna på en Yamaha. Jag är långt ifrån säker på att denna körstil blir lika framgångsrik på andra hojar.

Idag är jag ändå mest glad för Luca Marini. Kul att det lossnar igen efter en mycket strulig säsong.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Såg vi ens samma lopp...??
Så när som på sista varvet så var racet ett jävla sömnpiller...IGEN!
:trött

Allt är inte omkörningar när det gäller racing. Kan man inte njuta av två förare som är mindre än en sekund från varandra från start till mål i kampen om segern så saknar man känsla för sporten.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Allt är inte omkörningar när det gäller racing. Kan man inte njuta av två förare som är mindre än en sekund från varandra från start till mål i kampen om segern så saknar man känsla för sporten.

+1 på den alla dar i veckan! :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Allt är inte omkörningar när det gäller racing. Kan man inte njuta av två förare som är mindre än en sekund från varandra från start till mål i kampen om segern så saknar man känsla för sporten.

Det blir genast lite mindre pulshöjande när MM ligger bakom och vaktar och egentligen inte försöker förrän i slutet, när han började stressa Fabio lite. Men visst är det fint att titta på när de kör skitfort. Underhållande, men inte värst spännande.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top