Försäkringsärende går långsamt?

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Tjena! Lämnade in hojen i mitten av augusti för service och bakdäcksbyte. Vad jag trodde var en tappad skruv visade sig att ett stag till framkåpan var helt av och det blev därför ett försäkringsärende av detta i samma veva. Detta ska inte kunna gå av hur som helst och jag tänkte därför att det skulle gå på garantin.

Mascot trodde att hojen vart vält och att någon bytt ut skadade delar på eget bevåg då dom också kunde se att kylaren behövde riktas och ett litet skav på vänster motorkåpa, detta hade jag uppmärksammat men det var så litet att jag än idag tror det är en stövel som legat och skavt när man växlat.

Jag tycker ändå det luktade lite fishy, jag har pratat med ägaren som INTE är en skruvare, nitisk i servicebok och intervaller men visst det finns en chans att han kanske lagt den i gräs och trott att inget hänt så jag köper den!

Men jag tycker ändå att det snart gått 2 månader och när jag ringde för en vecka sen sa dom att delarna inte kommit än? Till frågan, har jag rätt att börja bli gnällig på att vara utan hojen så här länge eller är det helt normalt efter en sån här ändå liten skada?

Dålig erfarenhet av försäkringsärenden då efter att jag varit kull med min hoj jag hade innan tog 7 månader att byta plast. Dock inte på Mascot.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
2 månader är väl inget konstigt. Skruva isär och lista vad som behöver bytas, skriva kostnadsförslag, får hojen besiktigad av FB, klartecken att beställa grejer, beställning.....

Har man en del att göra själv och fbolagets besiktningsman inte är supernabba så drar det ut på tiden. Sen är de flesta tillverkare dåliga på att lagerhålla lackade delar typ kåpor och dyl.
 

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Då är jag kanske bara gnällig av saknad då.. Delar beställdes redan samma vecka tror jag, trodde en sån liten del och service skulle gå på en pissekvart :(
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Haft 2 försäkringsärenden,
Böjd gaffel på Yamaha moped, 3 månader från november till februari.

Skrapad motorkåpa, skapad kåpa vänster sida, skadad backspegel vänster sida, skrap vänster styre, avbrutet kopplingshandtag. Efter vält stillastående med GSX1300R.
7 Månader från Oktober till Maj nästa år, Folksam, Bike Göteborg, numera Elit MC.
Allra bäst var kanske när jag vid ett besök undrande vad som hände fick veta att Bike Göteborg inte var auktoriserade för Suzuki och därför hade svårigheter få fram reservdelar ! Vem vill ha hojen fixad av ett icke auktoriserat företag ?
Fick mig att inse att helförsäkring kanske inte är en så bra affär. För mig !
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Haft 2 försäkringsärenden,
Böjd gaffel på Yamaha moped, 3 månader från november till februari.

Skrapad motorkåpa, skapad kåpa vänster sida, skadad backspegel vänster sida, skrap vänster styre, avbrutet kopplingshandtag. Efter vält stillastående med GSX1300R.
7 Månader från Oktober till Maj nästa år, Folksam, Bike Göteborg, numera Elit MC.
Allra bäst var kanske när jag vid ett besök undrande vad som hände fick veta att Bike Göteborg inte var auktoriserade för Suzuki och därför hade svårigheter få fram reservdelar ! Vem vill ha hojen fixad av ett icke auktoriserat företag ?
Fick mig att inse att helförsäkring kanske inte är en så bra affär. För mig !
Ja, varför lämnade du in din Suzuki hos en firma som inte jobbar med just Suzuki? Det om något är ju ett fantastiskt bra sätt att be om problem...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Fotodokumentation gjord av firman eller/och skadereglerare.

Kör det sista av säsongen och lämna in när de fått delar och har tid i verkstaden.

Varför ska den stå där om den är körbar?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja, varför lämnade du in din Suzuki hos en firma som inte jobbar med just Suzuki? Det om något är ju ett fantastiskt bra sätt att be om problem...

Tja jag följde bara vad Folksam sade åt mig, kontakta Bike Göteborg !
 

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Ringde idag och kollade hur det stod till och dom höll på med den nu och var förhoppningsvis klar med den till helgen!
Höjde bara på ögonbrynet när man inte fått hem grejer efter 1 månad efter OK från försäkringsbolaget :)
 

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Inte 10/10 nöjd med Mascot heller.. ringde i onsdags förra veckan och då hade dom nu lyckats avmagnetisera min nyckel och jag fick därför skicka den röda. På fredagen kom ett till samtal och då skulle jag också ha skickat med svarta nyckel #2, detta nämnde dom inte i samtal nummer 1......blev ett brev till och förhoppningsvis kan jag kanske hämta en hel hoj nu till helgen istället.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top