Auktion av Duells lager

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det var fin information jag fick.
Jag sa bara att de kids mellan 16 och 27 år jag har kontakt med inte har samma mönster som jag själv växte upp med.

Det köptes stereo, trimmades bilar, hölls på med musik. Brändes mycket kosing helt enkelt.

Kidsen roterar runt spel och smartphones. De har väl läst totalt 10 serietidningar i hela sitt liv. Tillsammans.
Ingen har visat intresse av att hänga med till räserbanor.
Fri tillgång till vattenskoter, den yngste har kört 2-3 timmar i sommar.
Mellankillen har provkört och den äldste verkar helt ointresserad.

Deras kompisar verkar likadana.
Jag menade bara att återväxten inom kundbasen för fysiska föremål ser synnerligen dålig ut från mitt perspektiv.
Hur många kids syns på bandagar? Ganska glest där jag tittat. Hur ser i så fall försäljningen hos handlarna eller tredjepartstillverkarna ut de närmsta tio åren framåt?
Det är väl en allmän trend i samhället, som kanske drivs på av nyare generationer, man ska inte göra något själv, man ska bli matad med allt, och allt är alltid någon annans ansvar. Folk orkar inte ens läsa själva :huvet Och dom generationerna ska betala våra pensioner :4skrika

Det kan väl omöjligt vara Sporthojs fel om någon köper något dyrare än nödvändigt.
Eget ansvar gäller väl även här?
Jojo, allt är SHs fel, det funkar även om du blir stoppad för fortkörning, skyll på SH bara så kommer du att klara dig :tummenupp Iaf om polisen är född efter 1990 :fakta
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jojo, allt är SHs fel, det funkar även om du blir stoppad för fortkörning, skyll på SH bara så kommer du att klara dig :tummenupp Iaf om polisen är född efter 1990 :fakta

Ja men då så :) Då är jag bullerförsäkrad, skyltförsäkrad och nu också fortkörningsförsäkrad.
Jag förutsätter att det gäller i bilen också när det inte är hojsäsong.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Självklart skall annonsen förses med dubbel varningstext!

1, "Tänk på att inte låta dig ryckas med i budgivningen. Kom ihåg att både avgifter och moms tillkommer. Kontrollera och jämför varje artikels salupris mot den öppna marknaden, och ring din kommunala konsumentrådgivare vid tveksamheter".

2. "Kom ihåg att aldrigaldrigaldrig dra ut remmen genom D-ringarna på din nya hjälm"


För din egeeeeeen skuuuuuulllllll....
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Idag får man batterier för en tusing Yuasa...original från UK typ

I sverige tar Lelles också en tusing för Yuasa så jag såg ingen anledning till att vänta en vecka på UK utan tog småvägarna till Uppsala istället och sen fika i Ulva. Förmodligen tar de in på nyförsäljning av MC precis som Lingvallarna i Gävle - där man har Hedesunda-rabatt.
 

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Det har körts en massa auktioner av Duells lager igen. Tror denna jag länkar till är den fjärde eller femte nu.
Är mest en massa däck som går iväg till ok priser. Fri frakt har de också.
Håll koll på datummärkningen bara.


https://psauction.se/search/typ=fordon_mc-delar-tillbehor

Det fanns väldigt mycket grejer från Duells lager kvar oss PS för ca två veckor sedan, och dom har inte ens börjat gå igenom alla smådelar än, så det kan nog bli några auktioner till innan dom har sålt allt.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det är ju tävling jue... Auktion och tävlingsinstinkt= inte bra:rodnar
Får erkännas att någon enstaka för dyr akution, innan man blev en bra e-buktare, råkade hända, host host. Lärpengar! Att sätta sitt pris ostört och sen inte ändra maxgränsen är modellen. Det är märkligt vad lockande det är att i sista minuten knuffa upp sitt bud under tidspress. Man vill ju så gärna... Antar det inte är bara jag???

Jag handlar dock mest gamla delar som inte finns på hyllan. Det gör ju att det blir svårare att bedöma vad det är värt. Köpa nyprylar så ingår såklart att kolla vad det kostar hos en ej kursad handlare med garanti och allt.!:mattias
Jag bjöd över mig själv på fyllan på tradera.. men fick motorn
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Gränsen för spam är överskriden nu, folk är ju inte dumma i huvudet eller. :va
Jag tycker det finns ett visst intresse sprida detta i hojkollektivet. Speciellt i en sådan här tid då det ändå inhandlas saker till sina hojar. Som t.ex. däck.
Men vill man inte veta av det går det ju alldeles utmärkt att inte klicka på denna tråd :krama
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nästa auktion uppe.
Avslut: 2020-06-02

Ungefär samma utbud som tidigare, dvs. mest däck
https://psauction.se/auction/22689/motorfirman-holger-duell-ab-i-konkurs-28

Edit: Såg att det inte var fri frakt på alla saker i auktionen. Mestadelen hade det, men inte alla. Så värt att ha det i åtanke.
Vad frakten går på beror på objektet, men kommer det upp i halvpall eller större så drar frakten iväg.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Haha förlåt för offtopic men det påminner om polaren som fyllebudade hem 7 skrotfärdiga cyklar på Tradera. Sen skulle de hämtas. I Värmland. Polaren bor i Malmö. :D:arsele
Tror säljaren bjöd på frakten för mig när han såg att jag budat över mig själv med en tusing
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top