Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 45
    Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    .

Auktion av Duells lager

https://psauction.se/auction/19312/m...l-ab-i-konkurs

Duells gick i kk tidigare i år och nu är det dags för auktion på lagret verkar det som. Först ut är Bells hjälmar.

Jag är mest förundrad varför folk bjuder så förbannat. 24mx tar 1299kr inkl moms för en MX-9 MIPS. Många budar 700kr+250kr avgift+moms=1187kr.
    Senast redigerat av Boris JR den 2019-09-28 klockan 21:05.
    Boris KTM Service - Följ mina äventyr i garaget

fleece fleeces avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Hoj
    Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
    Det är nog inte alla som har koll på att budet är plus moms och avgifter

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    YZF1000R, Fz1-n 07. Tidigare er-6n och NSR 125.
    Nog mer än en som får en kalldusch när han/hon inser vad de faktiska slutpriset blir....
    Forza Rossi ! =)

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Samma sak med Manfreds Motor för en del år sedan: folk bjöd över DäckOnline-priser för gamla torra däck som legat 5 år eller mer på hyllan.

Bilderna visade hur dammiga dom var, och hur etiketterna krullade sig av ålder. Ändå skulle folk bara HA däcken, fransväskorna och Gud vet allt vad dom grävt fram ur gömmorna.

Om folk handlade hälften så bra när det inte är konkursauktion så behövdes det inga konkurser.
    IBA #40701

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Samma när Triumph Landskrona auktionerades ut, de fick fint betalt för min inbyteshoj, minst 10k över normalt pris. Hoppas köparen åtminstone fick med alla grejer som hörde till hojen. Auktion gör konstiga saker med vissas huvuden!

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av doolar Visa inlägg
    Samma när Triumph Landskrona auktionerades ut, de fick fint betalt för min inbyteshoj, minst 10k över normalt pris. Hoppas köparen åtminstone fick med alla grejer som hörde till hojen. Auktion gör konstiga saker med vissas huvuden!
    Det är väl samma koncept som röda prislappar, folk tror att det är rea och då måste det ju vara otroligt billigt
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Exakt samma med bilauktioner o maskin auktioner helt galna priser.. var på jakt efter en billyft under ett års tid men det slutade med en helt ny från tyskland.
    Monterad o klar var denna billigare än ett antal lyftar på auktion, då skall man dessutom åka långt o montera ned lyften.

Men svenskar o auktion är ju ett speciellt fenomen.

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Jag har precis samma erfarenhet då en lokal snöskoterhandlare gick omkull för en sådär femton år sedan. Konkursförvaltaren arrangerade auktion, folk bjöd som att de var galna och de flesta köpeobjekt hade i slutändan kunnat köpas billigare hos de två handlare som fortfarande fanns kvar...

Det är något med fenomenet auktion som leder till intellektuell kollaps hos den svenska hjärnan. Köparen själv går hem med nöjdhetskänsla då han minsann knep köpeobjektet mitt framför näsan på alla andra. Alla andra går hem med vetskapen att köparen var den som ville betala mest...
    The Build Quality Police

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Lite som när man kollar tradera auktioner som går ut kl23:00-24:00 en lördag kväll

Nu i tvåtaktsträsket Mr Motos avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    RVF 400, NSR250 SP
    Det är ju tävling jue... Auktion och tävlingsinstinkt= inte bra
    Får erkännas att någon enstaka för dyr akution, innan man blev en bra e-buktare, råkade hända, host host. Lärpengar! Att sätta sitt pris ostört och sen inte ändra maxgränsen är modellen. Det är märkligt vad lockande det är att i sista minuten knuffa upp sitt bud under tidspress. Man vill ju så gärna... Antar det inte är bara jag???

Jag handlar dock mest gamla delar som inte finns på hyllan. Det gör ju att det blir svårare att bedöma vad det är värt. Köpa nyprylar så ingår såklart att kolla vad det kostar hos en ej kursad handlare med garanti och allt.!

Medlem Hojkul!s avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Gökur
    Svenska samhället av idag; dumma människor i stort sett överallt. På alla positioner.
    /H

Medlem Brutales avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Hoj
    Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
    Det va döden då Kronofogden gick från anbud till auktion... jag grät i flera veckor !!!

Innan gjorde jag en del galna fynd som man kunde dra in lite cash på, svarta så klart.
    Men nu är det lika hopplöst.
    Försöker att inte krångla till det mera än så här...

MEN på http://www.smokingtire.se hittar ni min blogg, bilder och andra dagdrömmar...

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Citat Ursprungligen postat av Hojkul! Visa inlägg
    Svenska samhället av idag; dumma människor i stort sett överallt. På alla positioner.
    /H
    Amen!

En titt i listan:

Klicka på bilden för en större version

Namn:	6F471C0B-0C7A-4D23-BA8D-3AA1F7BDD5EC.png
Visningar:	131
Storlek:	235,6 KB
Id:	450862

2000 spänn bjudet!
    + moms
    + serviceavgift
    + moms på serviceavgiften...

Det är bara det att...

Namn:	FDBEAC5C-484E-45E2-B20E-CD21051FFF38.png
Visningar:	98
Storlek:	95,6 KB
Id:	450863

PS själva har satt marknadspriset till 1500 på just den hjälmen.
    Okay fine - alla kan göra fel: den som listat priserna kan ha skelat när han läste i katalogen och satt ett för lågt pris på just denna hjälmen, men jag tvivlar.
    Det brukar vara rätt slipade människor som håller på med sådant här och dom brukar kunna raka in vad som går.

En till:

Namn:	2F17A904-1702-48F5-8DFD-B2DB862B46DC.png
Visningar:	80
Storlek:	89,4 KB
Id:	450864

Med alla kostnader så ligger detta bud 75 spänn under ”marknadspris” vilket torde vara listpriset, typ.
    Någon här som någonsin köpt en hjälm i butik till det angivna listpriset...?

Dumt är bara förnamnet.
    IBA #40701

Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Citat Ursprungligen postat av Mr Moto Visa inlägg
    Det är ju tävling jue... Auktion och tävlingsinstinkt= inte bra
    Jo, det är ju bara att kolla på någon av de där amerikanska serierna där de köper förråd på auktion. Det är ju inte helt sällan den som förlorar budgivningen blir förbannad och ska börja bråka med den som vann. Det är väl för fan bara att bjuda mer om du så gärna vill ha skiten?!
    (Fast man får väl utgå ifrån att det är rätt kraftigt regisserat, som alla andra "dokumentärer" nu för tiden.)

Citat Ursprungligen postat av Hojkul! Visa inlägg
    /H
    Jag är rädd för att epidemin är global.

Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Amen!

En titt i listan:

Namn:	6F471C0B-0C7A-4D23-BA8D-3AA1F7BDD5EC.png
Visningar:	131
Storlek:	235,6 KB
Id:	450862

2000 spänn bjudet!
    + moms
    + serviceavgift
    + moms på serviceavgiften...

Det är bara det att...

Namn:	FDBEAC5C-484E-45E2-B20E-CD21051FFF38.png
Visningar:	98
Storlek:	95,6 KB
Id:	450863

PS själva har satt marknadspriset till 1500 på just den hjälmen.
    Okay fine - alla kan göra fel: den som listat priserna kan ha skelat när han läste i katalogen och satt ett för lågt pris på just denna hjälmen, men jag tvivlar.
    Det brukar vara rätt slipade människor som håller på med sådant här och dom brukar kunna raka in vad som går.

Dumt är bara förnamnet.
    Dumt räcker inte till för att beskriva situationen.
    https://www.24mx.se/hjalm-bell-mx-9-...xoCDIkQAvD_BwE

Namn:	BELL MX-9.jpg
Visningar:	115
Storlek:	91,6 KB
Id:	450867

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Jag har precis samma erfarenhet då en lokal snöskoterhandlare gick omkull för en sådär femton år sedan. Konkursförvaltaren arrangerade auktion, folk bjöd som att de var galna och de flesta köpeobjekt hade i slutändan kunnat köpas billigare hos de två handlare som fortfarande fanns kvar...

Det är något med fenomenet auktion som leder till intellektuell kollaps hos den svenska hjärnan. Köparen själv går hem med nöjdhetskänsla då han minsann knep köpeobjektet mitt framför näsan på alla andra. Alla andra går hem med vetskapen att köparen var den som ville betala mest...
    Om du menar Dannes i slutet av 90-talet så köptes ju hela klabbet på anbud av skogstjänst som bara ville åt lokalen så det var dom som sen stod för utförsäljningen av delar och maskiner.

Jag stod för näst högsta bud, märkligt lite under vinnande bud. Sen gick rykten på stan att en stockholmare var nära att köpa firman.

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Nä, jag tänkte på HAMA, de som höll till bakom Däckpolarna och sålde Yamaha under slutet av nittiotalet, efter Dannes och före nuvarande Snöskoter & MC. En lokal advokatbyrå blev konkursförvaltare och höll auktion i den lokal som idag är fotbollshall.

Jag var på auktionen endast för att jag var intresserad av en VMax-4 som de hade i sitt beg-lager, men den såväl som allt annat på auktionen hamnade lite eller mycket över dåvarande marknadspriser...
    The Build Quality Police

Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    .
    Så då var auktionen avslutad.Och nästan ingen av hjälmarna utom i XXXL gick för under priset hos 24mx. Imponerande!
    Boris KTM Service - Följ mina äventyr i garaget

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Citat Ursprungligen postat av Boris JR Visa inlägg
    Så då var auktionen avslutad.Och nästan ingen av hjälmarna utom i XXXL gick för under priset hos 24mx. Imponerande!
    Då vet vi hur stor hjärna det krävs för att göra en ok deal XXXL minst!
    Föredettahojar: AR 125 -85 | ZZR 1100 -96 | Z1000 -09 | Street Triple R -13

Om julmust ska heta vintermust, så ska fan vinterhjul heta vintervinter!!

Torque of The Devil Storfots avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Hoj
    TL1000R
    Citat Ursprungligen postat av Boris JR Visa inlägg
    Duells tar överpriser ända in i det sista...
    "If you ride like lightning, you're going to crash like thunder."

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

2000 är väl ändå helt rätt pris, om man nu har någon pervers böjning för gamla små fyrtaktare. Och andra sidan är ju timlönen antagligen negativ ifall man s [...]

Two stroke man
Vill du annonsera ovan? Klicka här