Auktion av Duells lager

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Det är nog inte alla som har koll på att budet är plus moms och avgifter
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Nog mer än en som får en kalldusch när han/hon inser vad de faktiska slutpriset blir.... :4skrika
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Samma sak med Manfreds Motor för en del år sedan: folk bjöd över DäckOnline-priser för gamla torra däck som legat 5 år eller mer på hyllan.

Bilderna visade hur dammiga dom var, och hur etiketterna krullade sig av ålder. Ändå skulle folk bara HA däcken, fransväskorna och Gud vet allt vad dom grävt fram ur gömmorna.

Om folk handlade hälften så bra när det inte är konkursauktion så behövdes det inga konkurser. :fakta
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Samma när Triumph Landskrona auktionerades ut, de fick fint betalt för min inbyteshoj, minst 10k över normalt pris. Hoppas köparen åtminstone fick med alla grejer som hörde till hojen. Auktion gör konstiga saker med vissas huvuden!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Samma när Triumph Landskrona auktionerades ut, de fick fint betalt för min inbyteshoj, minst 10k över normalt pris. Hoppas köparen åtminstone fick med alla grejer som hörde till hojen. Auktion gör konstiga saker med vissas huvuden!
Det är väl samma koncept som röda prislappar, folk tror att det är rea och då måste det ju vara otroligt billigt :huvet
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Exakt samma med bilauktioner o maskin auktioner helt galna priser.. var på jakt efter en billyft under ett års tid men det slutade med en helt ny från tyskland.
Monterad o klar var denna billigare än ett antal lyftar på auktion, då skall man dessutom åka långt o montera ned lyften.

Men svenskar o auktion är ju ett speciellt fenomen.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag har precis samma erfarenhet då en lokal snöskoterhandlare gick omkull för en sådär femton år sedan. Konkursförvaltaren arrangerade auktion, folk bjöd som att de var galna och de flesta köpeobjekt hade i slutändan kunnat köpas billigare hos de två handlare som fortfarande fanns kvar...

Det är något med fenomenet auktion som leder till intellektuell kollaps hos den svenska hjärnan. Köparen själv går hem med nöjdhetskänsla då han minsann knep köpeobjektet mitt framför näsan på alla andra. Alla andra går hem med vetskapen att köparen var den som ville betala mest...
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Lite som när man kollar tradera auktioner som går ut kl23:00-24:00 en lördag kväll:D
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Det är ju tävling jue... Auktion och tävlingsinstinkt= inte bra:rodnar
Får erkännas att någon enstaka för dyr akution, innan man blev en bra e-buktare, råkade hända, host host. Lärpengar! Att sätta sitt pris ostört och sen inte ändra maxgränsen är modellen. Det är märkligt vad lockande det är att i sista minuten knuffa upp sitt bud under tidspress. Man vill ju så gärna... Antar det inte är bara jag???

Jag handlar dock mest gamla delar som inte finns på hyllan. Det gör ju att det blir svårare att bedöma vad det är värt. Köpa nyprylar så ingår såklart att kolla vad det kostar hos en ej kursad handlare med garanti och allt.!:mattias
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
Svenska samhället av idag; dumma människor i stort sett överallt. På alla positioner.
/H
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Det va döden då Kronofogden gick från anbud till auktion... jag grät i flera veckor !!!

Innan gjorde jag en del galna fynd som man kunde dra in lite cash på, svarta så klart.
Men nu är det lika hopplöst.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Svenska samhället av idag; dumma människor i stort sett överallt. På alla positioner.
/H

Amen!

En titt i listan:

6F471C0B-0C7A-4D23-BA8D-3AA1F7BDD5EC.png

2000 spänn bjudet!
+ moms
+ serviceavgift
+ moms på serviceavgiften...

Det är bara det att...

FDBEAC5C-484E-45E2-B20E-CD21051FFF38.png

PS själva har satt marknadspriset till 1500 på just den hjälmen.
Okay fine - alla kan göra fel: den som listat priserna kan ha skelat när han läste i katalogen och satt ett för lågt pris på just denna hjälmen, men jag tvivlar.
Det brukar vara rätt slipade människor som håller på med sådant här och dom brukar kunna raka in vad som går.

En till:

2F17A904-1702-48F5-8DFD-B2DB862B46DC.png

Med alla kostnader så ligger detta bud 75 spänn under ”marknadspris” vilket torde vara listpriset, typ.
Någon här som någonsin köpt en hjälm i butik till det angivna listpriset...?



Dumt är bara förnamnet.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Det är ju tävling jue... Auktion och tävlingsinstinkt= inte bra:rodnar

Jo, det är ju bara att kolla på någon av de där amerikanska serierna där de köper förråd på auktion. Det är ju inte helt sällan den som förlorar budgivningen blir förbannad och ska börja bråka med den som vann. Det är väl för fan bara att bjuda mer om du så gärna vill ha skiten?!
(Fast man får väl utgå ifrån att det är rätt kraftigt regisserat, som alla andra "dokumentärer" nu för tiden.)

Svenska samhället av idag; dumma människor i stort sett överallt. På alla positioner.
/H

Jag är rädd för att epidemin är global.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Amen!

En titt i listan:

View attachment 450862

2000 spänn bjudet!
+ moms
+ serviceavgift
+ moms på serviceavgiften...

Det är bara det att...

View attachment 450863

PS själva har satt marknadspriset till 1500 på just den hjälmen.
Okay fine - alla kan göra fel: den som listat priserna kan ha skelat när han läste i katalogen och satt ett för lågt pris på just denna hjälmen, men jag tvivlar.
Det brukar vara rätt slipade människor som håller på med sådant här och dom brukar kunna raka in vad som går.



Dumt är bara förnamnet.

Dumt räcker inte till för att beskriva situationen.
https://www.24mx.se/hjalm-bell-mx-9...ifc4LqEBNVHmvpMPq3BXKGL0Bh7-kNdxoCDIkQAvD_BwE

BELL MX-9.jpg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har precis samma erfarenhet då en lokal snöskoterhandlare gick omkull för en sådär femton år sedan. Konkursförvaltaren arrangerade auktion, folk bjöd som att de var galna och de flesta köpeobjekt hade i slutändan kunnat köpas billigare hos de två handlare som fortfarande fanns kvar...

Det är något med fenomenet auktion som leder till intellektuell kollaps hos den svenska hjärnan. Köparen själv går hem med nöjdhetskänsla då han minsann knep köpeobjektet mitt framför näsan på alla andra. Alla andra går hem med vetskapen att köparen var den som ville betala mest...

Om du menar Dannes i slutet av 90-talet så köptes ju hela klabbet på anbud av skogstjänst som bara ville åt lokalen så det var dom som sen stod för utförsäljningen av delar och maskiner.

Jag stod för näst högsta bud, märkligt lite under vinnande bud. Sen gick rykten på stan att en stockholmare var nära att köpa firman. :)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nä, jag tänkte på HAMA, de som höll till bakom Däckpolarna och sålde Yamaha under slutet av nittiotalet, efter Dannes och före nuvarande Snöskoter & MC. En lokal advokatbyrå blev konkursförvaltare och höll auktion i den lokal som idag är fotbollshall.

Jag var på auktionen endast för att jag var intresserad av en VMax-4 som de hade i sitt beg-lager, men den såväl som allt annat på auktionen hamnade lite eller mycket över dåvarande marknadspriser...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Så då var auktionen avslutad.Och nästan ingen av hjälmarna utom i XXXL gick för under priset hos 24mx. Imponerande!:fyllisar
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top