Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 46
    Ijenklien så... laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.

Ni hojsamlare, vad har ni och hur började det?

Det jag först kommer att tänka på är såklart Toymans samling superbikes, men SH har ju fler samlare, eller hur Mloren, cidair och NisseHT?
    Så du som har några finhojar - glassätarhojar - vilka har du och varför du just de? Av vilken orsak du har dem, ”glömde” du bara sälja innan ni köpte nytt? Upp med bilder och en förklaring till hur det började.

Just det:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	4072w.jpg
Visningar:	190
Storlek:	208,0 KB
Id:	450810
    Senast redigerat av laidback den 2019-09-28 klockan 14:43.
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen :)

https://www.worldanimalprotection.se/

Medlem Micke Rs avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Hoj
    6 singlar och 4 par -44 till -13
    Ärftlig belastning, många generationer ekorrar.
    Racing is the process of turning money into noise.

Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Micke R Visa inlägg
    Ärftlig belastning, många generationer ekorrar.
    Utan bilder går det inte att ställa diagnos!
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen :)

Medlem JPTs avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Hoj
    Par stycken Ktm:er

Namn:	image_80525.jpg
Visningar:	150
Storlek:	379,0 KB
Id:	450813

Namn:	DSC00339.JPG
Visningar:	102
Storlek:	1,21 MB
Id:	450814

En del av samlingen..

Medlem
    Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Japp
    Citat Ursprungligen postat av laidback Visa inlägg
    Det jag först kommer att tänka på är såklart Toymans samling superbikes, men SH har ju fler samlare, eller hur Mloren, cidair och NisseHT?
    Så du som har några finhojar - glassätarhojar - vilka har du och varför du just de? Av vilken orsak du har dem, ”glömde” du bara sälja innan ni köpte nytt? Upp med bilder och en förklaring till hur det började.
    Ja precis, vilka har du och varför du just de? Av vilken orsak du har dem, ”glömde” du bara sälja innan ni köpte nytt? Upp med bilder och en förklaring till hur det började.

Bilden finns ju men resten...

Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Hoj
    Zündapp KS125, Honda cb400, Suzuki GSX 400
    Hojsamling? Varför skulle någon komma på den märkliga idén att samla på hojar? Det är väl en uppgift för museer eller möjligen excentriska miljardärer?

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Citat Ursprungligen postat av Tammer Visa inlägg
    Hojsamling? Varför skulle någon komma på den märkliga idén att samla på hojar? Det är väl en uppgift för museer eller möjligen excentriska miljardärer?
    För att det är kul och inte behöver vara skitdyrt.
    Allt man gör i livet måste inte ha högre syfte än så.

Meningen med livet är att njuta av det!

Medlem checksters avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Hoj
    Yamaha SR500 -92 // BMW R100 -83 // Honda CB500 K1 -75 // Yamaha XG250 Tricker // Yamaha R1 -98 polkaretta // Yamaha SR500 -78 // Yamaha TW200 -87 // Whizzer Pacemaker 2 -02 // Yamaha RD350 YPVS -83 // Honda XL500s -81
    Den röda tråden i min samling är Yamaha, äldre klassiker och ovanliga modeller.
    Dock så slinker det ju ibland in nåt annat märke i garaget också, som BMW eller Honda
    Det finns ju så många fina hojar, svårt att hålla sig till en

Skickat från min iPhone med Tapatalk

M E D L E M Jonte Hs avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    VFR800X 2017
    Citat Ursprungligen postat av Tammer Visa inlägg
    Om jag hade råd skulle jag också samla på hojar.. Bättre än frimärken lixom..

¯\_(O_o)_/¯
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    R1, XT600Z, XT600E
    1. Är värdelös på att sälja saker...
    2. Gillar hojar.
    3. Det blev någon slags röd/vit tråd som startade min minimala samling av "polkagrisar".

Är ju total amatör om man jämför med t,ex Ts och Toyman

Namn:	20190928_224420.jpg
Visningar:	120
Storlek:	556,1 KB
Id:	450816

Yamahanörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Hoj
    R1M, RD500, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Har alltid älskat Yamaha. Hade ett uppehåll i hojåkandet, men det blev Yamaha åter igen när jag fick återfall.
    Började leta gamla Yamaha 2-takt för att få uppleva känslan från tonåren igen.
    Så då blev det TZR125, RD350 ( identisk med den jag hade när jag var 18 ), RD500 ( drömhojen som man inte hafe råd med då ), R1 ( ännu mer drömhoj ), samt numera också en MT-09SP ihop med sonen.
    Längtar efter en XS1100, XS750, RD400 samt också några icke-Yamaha ( Kawa 750 H2, Suzuki T500, Suzuki GT750 ). Och så en CB750K6 förstås. En sån som jag köpte när jag fyllde 20!
    Nästan bara nostalgi.

Yamahanörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Hoj
    R1M, RD500, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Imorgon skall jag hälsa på hos Toyman. Där kan man snacka om hojsamling!

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Ja, hade budget och garageutrymmet varit lite större så hade jag helt klart haft en liten samling också Kanske inte bara hojar dock, men en GSXR750 -85 och en -99, en CB750 81-82 någonting, RF900 och några bilar, tex en Golf GTI MkII med KR-motorn, en P1800 och en SAAB Sonett MkI eller II Kanske skulle det stå någon TGB 11 och 13/1313 i något hörn också
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Yamaha samlare NisseHts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Hoj
    R1, FZR1000, RD350, DT125
    Från v t h inköpt: 2008, 1994, 1993 och 2016. Har samtliga som fungerande bruksmaskiner och har inte kommit för mig att sälja dem. De äter inte speciellt mkt bröd om man säger så.

Namn:	DSC_0295.jpg
Visningar:	164
Storlek:	1,96 MB
Id:	450821

Medlem mlorens avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ett antal fördelat på 9 fabrikat
    Hej!

Jag skulle väl egentligen inte kalla mig för samlare, det handlar mer om att jag älskar att köra motorcykel och har svårt att välja, dessutom kör jag alla mina cyklar så dom står inte bara och samlar damm.

En riktigt häftig grej med att ha drygt 20 sportcyklar med start från -85 och framåt är att man kan göra en skön utvecklingresa på kort tid.

Att en stilla lördagsmorgon öppna garaget och rulla ut en GSX-R750 -85, CBR900RR -92, R1 -98 och en RSV4 Factory -09 och sedan köra dessa i nämnd ordning på samma 12-15 mils favoritvägar direkt efter varann är verkligen en ynnest

Då får man en bra känsla för den utveckling som skedde under dessa år.

En fråga man ofta får är vilken cykel man gillar mest, och faktum är cyklarna har så olika karaktär och man njuter oavsett om man kör en Gixxer -85, Ducati 888, Yamaha R1 eller en Guzzi 1200 Sport.

Sen måste jag nog lik förbaskat erkänna att om jag pressas hårt så klappar nog hjärtat lite extra för mina Italienska hojar vilka representeras av MV Agusta(1), Aprilia(2), Ducati(3) och MotoGuzzi(1)

Mvh
    Micke

16. 2019-09-29, 14:06

Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av tukkla Visa inlägg
    Ja precis, vilka har du och varför du just de? Av vilken orsak du har dem, ”glömde” du bara sälja innan ni köpte nytt? Upp med bilder och en förklaring till hur det började.

Bilden finns ju men resten...
    Okej, här är min bortförklaring till varför. Hade inga planer alls på att skaffa en massa hojar, utan fick plötsligt se en DT 125 till salu i ett strålande skick. Det var ju första hojen irl, och även första hojen nu. Senare dök en fin XT 550 upp, också en modell jag ägt "på riktigt."
    När även en R6 -00 med bara 1000 mil på mätaren var säkrad började jag se en tråd, tänk om jag skulle försöka köpa ett ex av alla hojar jag ägt?

Nu blev det inte riktigt så utan kanske ännu bättre, eftersom särskilt offroadhojarna (DT-IT-TT-XT) var de jag drömde om som 12-15-åring. Och R6:orna är de jag hade så kul med som vuxen (nåja). Tja, det är väl min historia.

Namn:	5.jpg
Visningar:	90
Storlek:	1,20 MB
Id:	450825Klicka på bilden för en större version

Namn:	4124w.jpg
Visningar:	128
Storlek:	248,5 KB
Id:	450826
    Senast redigerat av laidback den 2019-10-01 klockan 15:40. Anledning: Lite tydligare...

Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Hoj
    Zündapp KS125, Honda cb400, Suzuki GSX 400
    Jag har aldrig haft flera hojar, men däremot flera bilar. Och på något sätt så blir det en av dessa man gillar bäst och som man använder hela tiden. Jag insåg med tiden att de andra bilarna bara stod och risade ihop, och sålde av dem efterhand. Antar att det skulle bli samma med flera hojar. Men vi är alla olika.

Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av mloren Visa inlägg
    Hej!

Jag skulle väl egentligen inte kalla mig för samlare, det handlar mer om att jag älskar att köra motorcykel och har svårt att välja, dessutom kör jag alla mina cyklar så dom står inte bara och samlar damm.

En riktigt häftig grej med att ha drygt 20 sportcyklar med start från -85 och framåt är att man kan göra en skön utvecklingresa på kort tid.

Att en stilla lördagsmorgon öppna garaget och rulla ut en GSX-R750 -85, CBR900RR -92, R1 -98 och en RSV4 Factory -09 och sedan köra dessa i nämnd ordning på samma 12-15 mils favoritvägar direkt efter varann är verkligen en ynnest

Haha nej, samlare är ju såna som bara har massa gamla hojar! Våra är ju inte alls... fullt så gamla. Väl?

Det med att se utvecklingen gillar jag. När man har hojarna jämte varann och kan överblicka en hel rad utvecklingssteg är njutning!

Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av cidair Visa inlägg
    Längtar efter en XS1100...
    Jag såg en på Blocket härom dan, men nu är den borta, typiskt!

AKA qwertyuiopå SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Citat Ursprungligen postat av mloren Visa inlägg
    Hej!

En fråga man ofta får är vilken cykel man gillar mest, och faktum är cyklarna har så olika karaktär och man njuter oavsett om man kör en Gixxer -85, Ducati 888, Yamaha R1 eller en Guzzi 1200 Sport.

Sen måste jag nog lik förbaskat erkänna att om jag pressas hårt så klappar nog hjärtat lite extra för mina Italienska hojar vilka representeras av MV Agusta(1), Aprilia(2), Ducati(3) och MotoGuzzi(1)

Mvh
    Micke
    Coolt, men hur fan hinner du? Är dygnet längre där nere?
    //Stefan

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Fått svar från Hyperpro (tillverkaren): Kort o koncist!

El Presidente
Vill du annonsera ovan? Klicka här