Problem med blinkersrelä

Hebbe

Medlem
Gick med
3 May 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB600F 2012
Hej!

I samband med att jag rensade bakdelen passade jag på att byta blinkers. Jag köpte ett universellt relä på Mcvaruhuset men det verkar inte passa. Det nya reläet ser ut så här

https://blixtodunder.com/sv/artikla...sar-alla-blinkers-alla-mc-med-3-pol-rela.html

och originalet ser ut så här:
https://www.mpartz.com/indicator-relay-led-honda-cb1000r-4-pins-p-8785m1233y

Min fråga är nu om det är jag som inte förstår hur jag ska koppla ihop det nya reläet eller om det helt enkelt inte passar (den vita delen i det nya reläet passar inte med uttaget på motorcykeln).

Tacksam för svar
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Vad säger mc varuhuset då? Känns ju som deras ansvar när de säljer fel & dyrt.
 

Hebbe

Medlem
Gick med
3 May 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB600F 2012
Jag ringde till dem idag men reservdelsavdelningen är stängd på helgerna. Jag får kontakta dem på måndag.
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Den första du hänvisar till är 3-polig och den andra är 4-polig så du kommer inta att kunna lösa det utan modifiering av något slag.
 

Hebbe

Medlem
Gick med
3 May 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB600F 2012
Hej igen

Ville bara tacka alla som svarat och bidra med lite ny information. Jag gick till Mcvaruhuset igår och fick ett nytt relä som passade till min mc. Jag fick ett väldigt trevligt bemötande och han bad om ursäkt för att jag fått fel relä. Det visade sig att det relä som passar till min motorcykel är väldigt ovanligt och han utgick ifrån att reläet han gav mig första gången skulle passa.

Jag kan inte uttala mig om andras erfarenheter med personalen, och jag har själv bara varit där ett par gånger, men han var väldigt trevlig, ursäktande och tillmötesgående. Jag kan själv tycka att han borde ha frågat vilken motorcykel jag hade men vi gör alla misstag.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top