Ljudnivå BMW X1

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Kikar lite på X1 Diesel omkring -13 till -15 men hittar ingen i närheten utan måste i så fall leta upp en i södra landshalvan.
Det som stör mig är att många klagar över ljudnivån i kupén, samtidigt hittade jag ett test där föraren tyckte bilen var tyst.

Någon här med erfarenhet i frågan?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Allt som inte är 5,6 eller 7 serien är ganska billigt byggt och du kan förvänta dig en hel rad kompromisser, som plastiga material, skarpa kanter här och där, sträva tyger, buller etc. Och ful är den också. E det inte bättre att titta på en tiguan eller en mersa?

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Min uppfattning är att X1 är ett sämre val än 3 serie touring. De delar bottenplatta och 4wd system. Har volymmässigt identiska bagage men lite olika utformning.

Min upplevelse är att den höjda markfrigången för SUV look kompenseras med onödigt sportig fjädring. Skippar man allehanda msport fjädring och kör med vettiga fälgdimensioner så tycker jag 3 serien är trevligare på svensk landsväg.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Allt som inte är 5,6 eller 7 serien är ganska billigt byggt och du kan förvänta dig en hel rad kompromisser, som plastiga material, skarpa kanter här och där, sträva tyger, buller etc. Och ful är den också. E det inte bättre att titta på en tiguan eller en mersa?

Ja jag har fått för mig att X1 är billigare byggd än övriga även om prislappen på nybilen inte speglade det, kanske därför också det här med buller är just på den modellen. BMW plockar ju ihop X1 på samma band som några av Mini bilarna.

Min uppfattning är att X1 är ett sämre val än 3 serie touring. De delar bottenplatta och 4wd system. Har volymmässigt identiska bagage men lite olika utformning.

Min upplevelse är att den höjda markfrigången för SUV look kompenseras med onödigt sportig fjädring. Skippar man allehanda msport fjädring och kör med vettiga fälgdimensioner så tycker jag 3 serien är trevligare på svensk landsväg.
Huvudspåret är faktiskt en 320d, men det finns så förbannat dåligt med begagnade nu att jag kikade på en X1 som sidospår.
Tänkte prova ha en mindre bil efter att min XC70 blev inlöst av försäkringsbolaget. jävligt synd när man renoverade upp alla fel och ev. kommande fel och sen blir den påkörd.
Begagnade bilar åker utomlands i rask takt, man räknar t.ex med att Finland kommer ta 46000 bilar från sverige i år. Och Bonus Malus har ju gjort att leasingavtal förlängs så det kommer ut färre begagnade.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top