Bashan Badboy 250cc Blinkers blinkar fort.

LetsFeast

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2019
Ort
Norrköping
Hoj
Bashan Badboy 250cc
Hej alla kunniga!


Vi köpte ett litet projekt tidigare i veckan, en vägregistrerad Bashan Badboy 250cc, motormässigt går den otroligt bra men det är lite fix inför besiktningen såsom lyktor, lufta bromsar osv.

Vi har lyckats fixa framlykta, det behövdes endast en ny lampa samt trycka ned stiften så att den fick kontakt, samma sak med baklyktan, där hade en lödning lossnat.

Nu till det stora problemet, när vi köpte den fanns det två blinkers fram, dessa var i led utförande och det satt ett motstånd inkopplat vid varje blinkers, inget konstigt med detta. Bak på fyrhjulingen så var det bara kablar som hängde.

Vi köpte led blinkers, sådana speciella blinkers på Biltema, sådana dynamiska blinkers som liksom blinkar som ett "streck" eller en pil om ni förstår vad jag menar? ????

Jag kopplade in dessa och satte även motstånd på dessa, när jag sedan testade så bara lyder blinkers fram och bak så blinkar liksom halva blinkersen, den liksom fortsätter inte blinka hela vägen ut, så blinkar dem jättefort.

Tänkte självklart att jag skulle byta reläet mot ett som inte är lastberoende, har nämligen ett sådant extra hemma.

Problemet nu är att reläet som sitter på är av en lite större variant med sex olika kablar som kommer ut och jag förstår inte hur jag skulle kunna koppla eller vad som kan vara felet?

Har följt alla kablar och fixat allting där jag tror att det kan vara en skada som orsakar kortslutning eller liknande, har helt slut på idéer nu.

Har ni möjligtvis något förslag på vad jag kan testa att felsöka? ????


Enormt tack på förhand!
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Grattis!
Något som går fort på den mackapären... :krama


Du jobbar med för många okända nämnare just nu!

Nytt fordon (för dig), andra som har mekat tidigare, LED-grejer av tveksam kvalitet - det är lätt att gå vilse i pannkakan.

Jag skulle backa ett par steg och hänga på vanliga hederliga tråkblinkers med glödlampa till att börja med, och sett till att få det till att funka först.
Där är det mer rättfram och okomplicerad felsökning.

När det funkar som det skall är det enklare att tillsätta nya ingredienser till soppan - en och en, så ser du när det skär sig.
 

LetsFeast

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2019
Ort
Norrköping
Hoj
Bashan Badboy 250cc
Hello!

Där sa du faktiskt något, varför krångla till det egentligen! ????

Hade ingen tanke på det, åker och köper vanliga blinkers imorgon, stort tack för hjälpen! ??

Återkommer om jag lyckades åtgärda problemet!
 

LetsFeast

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2019
Ort
Norrköping
Hoj
Bashan Badboy 250cc
Nu är problemet fixat, efter lite huvudvärk så bytte jag till vanliga blinkers och felet kvarstod, åkte då till en återförsäljare till fyrhjulingar och testade ett nytt relä, vips så var problemet åtgärdat! ????
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Grattis!
Något som går fort på den mackapären... :krama.

När de var nya hamnade det på min lott att sälja en handfull nya i kartong, handlaren vågade inte sälja dem i sitt namn, i sin butik, för de var så dåliga.

Jag var livrädd att det skulle stå en organiserad mob med högafflar och facklor på min gräsmatta i veckor efteråt.

Finns mycket att nämna, men det ohärligaste var att inget centrerade fälgarna mot hubben och hjulmuttrarna inte var koniska. Så det slog många mm åt alla håll.

En kille lämnade in hjulen på balansering flera gånger, hjälpte inte ett smack då hjulen hamnade olika varje gång man satte dit dem.

Skulle vara kul att veta hur många som besiktades, de var ju gatlagliga utan besiktning 4 år direkt ur kartongen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top