Fått bensin på skinnstället, farligt?

xlr8

Medlem
Gick med
3 Jan 2013
Ort
någonstans
Hoj
Bmw
så med min vanliga tur så vid tankning fick pumpen fnatt och ökade hastigheten något enormt och det sprutade bensin överallt.
fick en hel del över mig, så frågan är skinnstället förstört eller sämre hållbarhet?
har ej hunnit kolla hjälmen men tror jag klarade den.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har ingen som helst kunskap om skinn men jag skulle i alla fall fetta in det så snart som möjligt för bensinen har rimligtvis tvättat ur fett så att skinnet blir torrare och mer sprickbenäget.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Definera farligt:

- Jämfört men en rödhårig ex-fru? Knappast...
- Jämfört med en söt hundvalp? Kanske m du bestämmer dig för att leka med tomtebloss samtidigt som du tankar.

Det är motorsport vi talar om. Fetta in det och kör vidare.
 
Last edited:

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Är väl bara att fetta in och köra som vanligt. Tror att de tagit höjd för att lädret kan utsättas för diverse saker. Visst vill du vara på säkra sidan så byt ut det men onödiga pengar enligt mig. Hade varit mer orolig över hojen och eventuella lackskador bensinen orsakat den. Stället hade jag bara fettat in och kört med igen. :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
OT, men apropå sportis övningar. I högstadiet använde alla AXE spraydeo, och en polare stod på bänkarna i mitten av omklädningsrummet efter gympan och sprutade deo under armarna. Sen kom han på den briljanta idén att bli av med pungsvetten också, och sprutade rikligt på och runt paketet. Det tog 2s eller så, sen skrek han och fällde ihop sig i fosterställning :hihi

Angående skinnstället så hade jag tvättat det, smort in det och kört som vanligt. Så fruktansvärt farligt är inte bensin, jag hade blivit mer nervös om jag hade dränkt det i ammoniak, saltsyra (gärna samtidigt) eller så.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top