KTM Duke 125, kvalitet?

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Har aldrig ägt en och kommer inte äga en KTM heller för den delen. Man träffar för många som haft problem eller läser om det i trådar som den här och detta med spritt nya hojar från handlare. En 125a är ju inkörsporten till hoj-livet. Inte vill man riskera att det går åt helsike genom att köpa en hoj till grabben/tjejen som visar sig bara vara massa problem och ingen körtid. Risken är att man tröttnar fort då och intresset glider åt annat håll.

Uppkörning gjorde jag på skolans honda motard 125. Kommer inte ihåg namnet men den var riktigt fin att köra på. I efterhand hade jag nog hellre haft en sån. Hade passat mina behov bättre vid den tiden. Själv körde jag en NSR125 01 års modell, strypt och enligt konstens alla regler. Den gick väldigt bra för det. 120 km/h var inga problem. Billig service och försäkring osv. Krånglade aldrig förutom renovering av startmotorn en gång. Finns en till salu på Blocket. 16500:- ska han ha. Verkar vara i fint skick för sin ålder. :)
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Tack för alla svar, och tyvärr fick jag dom svar jag misstänkte,
jag har tillräckligt många hojar att sköta utan strula med sånt här.

Det får bli en av de japanska sportcyklarna helt enkelt, han vill helst ha en Repsolhonda men jag tror som sagt att YZFn är bättre i storlek.

Och hade inte kompisen haft dåliga erfarenheter vid köp av en helt ny Gixxer 1000 ifjol från Bike Port vet i f-n om vi inte köpt den nya Suzukin dom annonserar på blocket...
 
Last edited:

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Tror du/ni gör helt rätt val. Glöm inte bort att yamahan är äkta 15 hästar men att hondan är på 13. Sen är yamahan större till storleken dessutom. Lycka till!!
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Hej igen!

En liten uppdatering i ämnet!

Idag va det en glad "soon to be" 16 åring som hämtade sin första MC, valet landade på en ny Yamaha MT125.

Mvh
Micke
IMG_20191002_200635.jpg
 
Last edited:

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Grattis ett troligen mycket bra val. Men oj vilken hemsk ljuddämpare väldigt lik stiga park,s ljuddämpare.

Mvh
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top