Problem med växel och bakbroms efter byte av drivpaket - Kawasaki Er6f -08

lettmjolk

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2018
Ort
Vallentuna
Hoj
2008, Kawasaki Er-6F
Hej!

Bytte tidigare i veckan drivpaket på min kawasaki er6f. Första gången jag gjorde det, men efter några timmar satt allting på.

När jag skulle provköra så gick den jättefint i motor och drev jämfört med innan. Problem hade dock uppstått med växeln, som inte "klickade i" efter man växlat. Det gick bra att lägga i växel från friläge, men sedan var växelspaken lös, men klickade i om man lirkade lite på den för att hitta läget. Verkar inte vara själva spaken som är glapp, och när väl växeln är i så fungerar det. Kunde växla upp till 6an, om jag mellan växlarna lirkade på växeln mellan varje växelbyte. Har verkligen ingen aning om vad felet kan vara, även min mek-kunniga vän hade ingen aning...

Problem 2 var att bakre bromsen inte alls fungerade som den skulle, abs'en hackade och fungerade inte alls som den skulle. Även där så ser allting ut att sitta som det ska.

Är rookie vad gäller det mesta med mekning att göra. Är det någon som har någon aning om vad felet kan vara och hur det kan åtgärdas så är jag evigt tacksam...

MvH
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Hur hårt har du spänt kedjan?

Hur menar du att ABSen hackar? Det ska den ju göra när man bromsar så hårt att den aktiveras, men det ska man ju inte göra regelbundet ändå.
 

Closet

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2019
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR650 -19
Jag hade även jag kollat kedjeslacket, samt kontrollera att bakdäcket är rakt. Utan att ha någon erfarenhet från ABS-sensorer så är dom väl väldigt känsliga?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top