Hur kan jag få mina föräldrar att låta mig skaffa A1

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
"Riktigt jobb".. Donken, max BK, kfc, reklam och butik, efter skola och helger, riktigare jobb än så behövs inte.

Men får man jobb på donken som 16-åring nu förtiden? Där ser man ju ibland 30-plussare, suger för dem men förmodligen mer attraktivt för arbetsgivaren än en 16-åring.

givetvis ska TS ändå försöka hitta ett kneg och dra ihop egna pengar till en båge.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Alltså jag är fasen den bästa morsan men inte hjälper det (va?). Har sagt att mina barn får både hoj och körkort betalt av mig men icke, nu började äldsta med bilkort men VÄGRAR övningsköra ens med mig. Vad är det för fel, kör jag så FRUKTANSVÄRT dåligt? Men skit i det då liksom. Tydligen vill alla ungar exakt motsatsen till vad mamma vill. :huvet
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Lyssnade joe rogan häromdagen. Där dom pratade om npn riktif gammal tant. Hursom var hon rätt humoristisk. Apropå rökning, sade hon att fyra läkare hade sagt till henne att rökning inte var bra..allla fyra läkare är nu döda :).
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Hursom. Man får det mesta i livet om man är beredd att kämpa lite. Har du förhandlat med dina föräldrar, hjälp till med hemmet. Städa, klipp gräsmattan eller vad dom nu kan behöva hjälp med. Samt att du visar att du är seriös. Och vilken förälder skulle inte vilja uppmuntra till lite företagSamhet hos sina barn. Win win situation. Men du får se till att följa ditt kontrakt. Annars kommer dom inte gå med på det nästa gång. Men är du duktig. Kommer du kunna få igenom framtida förhandlingar "ny hjälm,trimm eller nåt helt annat etc." Lycka till
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ett tips kan vara att vänta med projektet till våren. Då skall du strax fylla 17 år och dina föräldrar kanske tycker att du är mer mogen att köra mc. Teori kan du plugga under vintern. Körkortstillestånd har du nog redan.

Alternativet är att vänta till våren 2021 och börja köra en riktig a2 hoj. A2 klassade hojar hittar lätt fina exemplar för ett pris ligger niivå !med nypriset för din moppe. Där finns er 6 ,mt 07 ( strypta från 70 Hk till 48 Hk) eller cb 500 ,ninja 300/400 m.fl
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Jag antar att de är bara rädda för att jag kommer köra för snabbt..

Det är ju skitbra att skaffa erfarehet på en 125:a innan man går vidare till argare hojar.

Om föräldrarna bromsar så kan du ju vänta tills du fyller 25 och köpa grymmastevärsta och ge dig ut i trafiken. Hur stor olycksrisk har du då? Snabbaste megahojen kombinerat med noll rutin.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Alltså jag har försökt allt jag kan för att få de att säga ja, men varje gång jag säger att jag kommer vara en jätte bra förare, så tar de alltid upp att det måste inte vara ditt fel för att du krashar.

Vad fan ska jag säga åt det?
Asså fuck


Mjae, dina föräldrar har säkert tänkt A, men har de ens snuddat vid att tänka B? Är det verkligen så självklart att bilen är något alla kör även om 10 år? Tvingas man inte snart tänka lite utanför den invanda komfortzonen?
Trängselskatten har funnits i Stockholm och Göteborg i många år. Snart införs miljözoner. Parkeringsavgifterna uppgår snart till svindande summor. Sura kostnader, och mycket värre kommer det bli. Hur mycket får egentligen bilägandet kosta? Gatorna i ytterstadsområdena som för 20 år var relativt tomma, ockuperas idag av parkerade bilar, som inte bara försämrar framkomligheten utan även försvårar, t ex snöröjning och underhållsarbeten. Det har inte undgått politikerna som stenhårt vill beskatta fordon (särskilt fossildrivna, men snart även el-drivet, då skatteintäkterna från de förra kommer minska) som tar plats i det allmänna utrymmet. Lukrativt för parkeringsbolagen och möjligen staten/kommunen, knappast för bilägarna. En mc tar i runda slängar en fjärdedel av platsen en bil tar. Så, är det verkligen bilen som är framtiden? Eller är det rent av mc:n, eller en hybrid av mc:n?

Well, jag ställer bara frågorna. Andra får väl ge svaren...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top