Gran Premio Octo di San Marino e della Riviera di Rimini

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Vad Yamahan gick ut på rakorna mot MMs Honda, han fick ta allt i bromsningen. Annorlunda att se. Bra race iaf sista varvet. Qua måste köra factory nästa år så sjukt bra! MM bromskung, flera gånger man inte trodde det var möjligt.

:va för mig känns det som att han då skulle
byta ner sig, gång på gång är han före "fabrikarna"
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Ja, onekligen ser Fabio och Viñales ut att kunna bli det dream team som Marquez och Lorenzo aldrig blev. Killen börjar på allvar göra sig förtjänt av en fabriksstyrning. Rossi och hans bedrifter i all ära, men vill Yamaha verkligen vinna en titel på allvar är det dags att han kliver åt sidan.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Vem vet CBR1, han behöver ju inte alls fokusera på utveckling, bara på att köra det han får. Kanske passar vissa bättre än andra. Sedan har ju just Petronas fått med sig mycket före detta fabrikspersonal så erfarenheten i de olika teamen kanske inte är särskilt stor.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Det retar mig att myran bara verkar tänka på the championship när han råkar bli tvåa.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Vem vet CBR1, han behöver ju inte alls fokusera på utveckling, bara på att köra det han får. Kanske passar vissa bättre än andra. Sedan har ju just Petronas fått med sig mycket före detta fabrikspersonal så erfarenheten i de olika teamen kanske inte är särskilt stor.

Håller fast vid att han stannar hos Petronas när kontraktet går ut. Dom kan säkert matcha Yamahas lönelöfte.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Inget snack om att den vinsten betydde mycket för Marc.
Jag håller också med Marc om att loppets förare var Quarten! :tummenupp
Lite i skymundan jobbar Pol in på en riktigt bra sjunde plats efter att stått tvåa på gridden. :)
Det känns som något hänt hos Ducati.
Svårt att säga om det är materialet eller förarna men visst känns det som dom tappat lite?
Var ju inte så länge sedan de var med i toppen i varje race.
Ja, Dovi vann för inte allt för länge sedan, men de är inte med i toppen längre på det sätt iaf jag vill.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ja, onekligen ser Fabio och Viñales ut att kunna bli det dream team som Marquez och Lorenzo aldrig blev. Killen börjar på allvar göra sig förtjänt av en fabriksstyrning. Rossi och hans bedrifter i all ära, men vill Yamaha verkligen vinna en titel på allvar är det dags att han kliver åt sidan.

Mmm, t.o.m. jag, som Rossofil börjar förlika mig med den tanken. Lämna med stil, istället för att under flera säsonger sakta dala utför i listorna och bli ifrånkörd av varenda rookie... :rodnar

Men så plötsligt vinner han ett race och är allt är förlåtet! :banana :banana :banana
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Mmm, t.o.m. jag, som Rossofil börjar förlika mig med den tanken. Lämna med stil, istället för att under flera säsonger sakta dala utför i listorna och bli ifrånkörd av varenda rookie... :rodnar

Men så plötsligt vinner han ett race och är allt är förlåtet! :banana :banana :banana

Jag tror inte att Rossi slutar förrän han har slagit "Giacomo Agostinis Rekord" :hihi:hihi:hihi

mm.jpg
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Vad Yamahan gick ut på rakorna mot MMs Honda, han fick ta allt i bromsningen. Annorlunda att se. Bra race iaf sista varvet. Qua måste köra factory nästa år så sjukt bra! MM bromskung, flera gånger man inte trodde det var möjligt.

Jag tänkte på detta också och funderar på ifall det berodde på högre kurvhastighet i stora böjar.
Såg det inte ut som att Hondan tuggade i sig Yamahan efter utgång i de tvärare böjarna?
Alltså mer ”grunt” som årets fras verkar vara?
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
En till "Think you saw it all?".
Quartararo pratar tydligen Spanska.
Motor-uppfostrad i Spanien kanske?
https://www.motogp.com/en/videos/20...t-all-in-misano-here-s-what-you-missed/309225

Han har kört i spanska mästerskapet sedan han var rätt liten om jag förstått rätt. Där han fått sitt smeknamn "El Diablo" som ju är spanska.

Funderat på varför en fransk förare har ett spanskt smeknamn men så hörde jag de pratas om de nåt race att han fick det av spanjorerna när han kom dit och körde ifrån dom inhemska förarna :)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Reagerade också på det, många språkbegåvade i depån.

Oliveira talar tydligen många språk och Suzuki som vann Moto3 kan fem språk flytande, bla italienska.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Depåns största språkbegåvning är annars Franco Morbidelli. Jag tror att han behärskar runt tio språk. Svenska är snart ett av dem, i alla fall användbara uttryck som fan, helvette, svenskjävel och gislavedare...
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Depåns största språkbegåvning är annars Franco Morbidelli. Jag tror att han behärskar runt tio språk. Svenska är snart ett av dem, i alla fall användbara uttryck som fan, helvette, svenskjävel och gislavedare...

Jag funderar lite över vem han lär sig sådan svenska uttryck av ?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nä, från norrbottningen eller från den äkta stockholmer som jämt och ständigt påpekar för anderstorparn att han egentligen är en gislavedare.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top