2020 Honda Fireblade

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Honda menar uppenbarligen allvar den här gången, det var länge sen sist jag på riktigt funderade på en fabriksny Fireblade igen men med denna kan de va dags...
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Ser uppenbarligen fin ut. Ett enormt kliv för Honda! Kan siffrorna bekräftas i bänk är det imponerande (vilket Hondas motorer sällan gör).
Dock återstår 2 fågor:
Vad kommer den kosta? Med tanke på att den gamla hyvelbänken kostade 250k så blir man inte förvånad om den inte hamnar över 300!
Sen undrar jag var kan man beställa en? Inte många säljer Honda längre, har de inte konkat så har de börjat sälja hundfoder och toabalar istället..

Men som sagt den ser lovande ut!
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE

Haha ja prova du att beställa en Fireblade på Anderssons Båtvarv AB, eller Anders Traktorsevice!
Tyvärr är det inte bättre hos andra tidigare "större handlare" heller. På t ex Fottas i Ludvika säljer man mest cyklar med pedaler, kanske nån snöslunga och nåt elverk då och då.
Honda har helt enkelt producerat alldeles för lökiga motorcyklar de sista 10-15 åren vilket fått många Honda-handlare att gå på knäna. Hoppas verkligen den nya Bladen kan ändra på detta!
 

Vanvan

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Honda S-Wing 150
Vettetusan, tycker det ser väldigt mycket ut som en likadan, eller åtminstone mycket snarlik ram.
Den nya ramen har ett stort hål genom styrhuvudet, det hade inte den gamla. Tydligen är ramen en helt annorlunda konstruktion.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2019-11-08 kl. 17.11.03.png
    Skärmavbild 2019-11-08 kl. 17.11.03.png
    226.4 KB · Visningar: 94

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Den nya ramen har ett stort hål genom styrhuvudet, det hade inte den gamla. Tydligen är ramen en helt annorlunda konstruktion.

Ser inte ut som ett hål utan mera som en box. Kan vara nagon konstruktion som medger en viss typ av flex vid nedlägg som hjälper gaffeln att jobba mjukt..
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Ser uppenbarligen fin ut. Ett enormt kliv för Honda! Kan siffrorna bekräftas i bänk är det imponerande (vilket Hondas motorer sällan gör).
Dock återstår 2 fågor:
Vad kommer den kosta? Med tanke på att den gamla hyvelbänken kostade 250k så blir man inte förvånad om den inte hamnar över 300!
Sen undrar jag var kan man beställa en? Inte många säljer Honda längre, har de inte konkat så har de börjat sälja hundfoder och toabalar istället..

Men som sagt den ser lovande ut!

250k var väl för SP-modellen med Öhlins och Brembo?
Standardmodellen ligger väl strax under 200(vilket fortfarande är svinmycket för en MC).
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Skit också... jag vill fan ha en men det var inte riktigt inräknat i min budget för nästa år. :huvet

2019 år priser låg på 210 för RR och 270 för SP och jag gissar på minst 10.000 mer för den nya.
 

Vanvan

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Honda S-Wing 150
Ser inte ut som ett hål utan mera som en box. Kan vara nagon konstruktion som medger en viss typ av flex vid nedlägg som hjälper gaffeln att jobba mjukt..
En box? Hjälp för gaffeln? Kanske det. Vad tror du annars om ”ram air duct passage” – alltså ett hål till luftburken, enligt bilden från pressmaterialet?
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2019-11-09 kl. 16.03.54.png
    Skärmavbild 2019-11-09 kl. 16.03.54.png
    244.3 KB · Visningar: 58

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
En box? Hjälp för gaffeln? Kanske det. Vad tror du annars om ”ram air duct passage” – alltså ett hål till luftburken, enligt bilden från pressmaterialet?

Luffarturbo!!

Bra. Då blir det nog mindre än 215hk vid lägre farter = s1000rr är fortfarande snabbast vid tjorren.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
En box? Hjälp för gaffeln? Kanske det. Vad tror du annars om ”ram air duct passage” – alltså ett hål till luftburken, enligt bilden från pressmaterialet?

Japp detta är redan sagt. Annars hat ju honda konstruerat avancerade ramar tidigare det var av denna anledningen jag funderade pa om dom konstruerat nagon typ av flex i styrhuvudet för att hjälpa gaffeln. Yamaha borjade ju med detta på yzf alu ramar da förstår du varför jag funderade på detta.
Ramair innebär ju inte att ramen ändå har ett inbyggt flex.

Mvh
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag kan inte komma över fyra R. Försäkringsbolagens underwriters kommer att smälla av i total RRRR-panik och sätta en astrrrronomisk prrrremie! :D
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top