Hur ska man vända avgaspackningen?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Besiktade KLR:en tillsammans med cafe Hondan igår och besiktningsmannen uttryckte sig som så att du skulle kunnat ta lite ljuddämpare från den här till den andra för den här låter ju ingenting, Hondan kan jag väl lämna för den gick igenom med blankt papper;)

Så nu ska problemet med KLR:en fixas så den andas ut lite bättre, men jag har ett problem jag vet inte hur avgaspackningen ska sitta, den som suttit där är totalt sönderbränd och ramlade loss. Ena sidan av packningen är platt och den andra sidan av packningen är välvd, på kröken verkar det vara en plan yta men hur det ser ut i toppen vet jag inte för jag kommer inte åt att titta hur det ser ut då jag fortfarande inte är så vig. Rent spontant känns det ut som att man borde kunna sätta den plana ytan på packnjngen mot kröken men är osäker och hittar inga bilder som visar hur den ska monteras Vill få det tätt runt toppen då jag har monterat uttag för bredbandslambda i kröken och det bli ju inte rätt om km den tjuvar luft då.

Så här ser det ut på mina dåliga bilder.





 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag hade monterat den med läppen inåt, därför att:

Röret är rundat där packningen ska ligga, och anläggningsytan i toppen är plan.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Anliggningsytan på avgasröret är plan i detta fall men ytan är nog betydligt mindre än i toppen. Monterar packningen med den platta sidan mot toppen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top