Bristande kvalité på Alpinestars? Nytt skinnställ rasar samman

Ducce83

Medlem
Gick med
12 Mar 2018
Ort
Lårviken
Hoj
Ducati
Köpte ett nytt ställ för cirka 1,5 månad sen, nu ser jag till min stor besvikelse att det går sönder bara av att titta på det. Kontaktat återförsäljare och inväntar besked.

Är det bara jag eller har det blivit sämre sen man slutade göra sakerna i Italien mot nuvarande Vietnam?
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Ramlade på röven igår när jag stuntade. Körde ca 15-20km/h
Först ramlade på röven sen så ramlade hojen på min vänstra ben och jag gled ca 3-5 meter.
Hade på mig då mc ställ i skinn ( alpinestars ), skiten gick bara sönder vi sömmarna...

Läskigt att veta vad som skulle hänt i 80km/h...:dummer
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Köpte ett Alpinestars Missile i maj. Upptäckte trasig söm redan innan användning.
Bytte till ett nytt, upptäckte att ett höftskydd saknades då jag använde det första gången. Fick ett höftskydd. Använde stället ca 20 timmar och hittade 2sömmar som gått upp. Lämnade tillbaka och fick pengarna åter, dock efter lite tjafs och lång väntan.
Vilken modell har du problem med?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Alpinestars är skit nuförtiden. Kvalitetskontroll noll på de "vanliga" ställen, jag har returnerat 2st som börjat ge sig i sömmarna redan innan vurpa. De svindyra premiumgrejerna är dock fortfarande bra men de kostar ju därefter också.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Hoppas de kammar till sig, Alpinestars är det enda jag har kvar innan måttbeställt.
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Hur är det med deras skor, håller dom en högre kvalitet?
Är sugen på ett par supertech r och dom är ju inte direkt gratis.. Man vill gärna veta att man får det man betalar för.
 

Gesus

SFS YAOOOOOOOO!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Lala land
Hoj
Falu rödfärg
Hur är det med deras skor, håller dom en högre kvalitet?
Är sugen på ett par supertech r och dom är ju inte direkt gratis.. Man vill gärna veta att man får det man betalar för.

Har haft supertech skorna i 2-3 år. klarat en marksyning med lite skrap på plasten.
Tycker dom är i förvånansvärt bra skick efter att man brukat dom så mycket. Har bara väntat på att dragkedja ska gå sönder eller haken till dragkedjan när man drar i dom så mycket, men peppar peppar så ser allt ok ut.

Men tråkigt på ställen, tittar själv på ett men kanske får tänka om.
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Hur är det med deras skor, håller dom en högre kvalitet?
Är sugen på ett par supertech r och dom är ju inte direkt gratis.. Man vill gärna veta att man får det man betalar för.

Kör Alpinestars SMX 6, kör ca 2-3000 mil om året, gamla höll ca 5 år, sen så ville jag bara ha nya då ( karborband eller vad den nu heter ) började bli mer och mer sliten. Dragkedjan däremot funkade suveränt så jag köpte exakt likadana och har nu kört 3 säsonger i dom.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Blocket bara dryper av alpinestar kläder finns hur mycket som helst så många är kanske missnöjda:va
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Verkar som att dom flesta är nöjda med Alpinestars skokvalitet.
Vart köper man alpinestars supertech r om man nu vill prova dom först? Hos mc handlarna här uppe i norr är det tomt på skohyllorna, speciellt om man vill ha sportskor.
Verkar som närmaste mc handlare är Lelles, men det tar emot att köra 90mil enkel väg för att prova ett par skor.
 

Ducce83

Medlem
Gick med
12 Mar 2018
Ort
Lårviken
Hoj
Ducati
Köpte ett Alpinestars Missile i maj. Upptäckte trasig söm redan innan användning.
Bytte till ett nytt, upptäckte att ett höftskydd saknades då jag använde det första gången. Fick ett höftskydd. Använde stället ca 20 timmar och hittade 2sömmar som gått upp. Lämnade tillbaka och fick pengarna åter, dock efter lite tjafs och lång väntan.
Vilken modell har du problem med?

GP Pro Tech Air, så ingen billig ingångsmodell. Stygn gick upp lite i dragkedjan och hela alpinestarstrycket på låren lossnade eller sprack och blåste bort i fartvinden.

Ska sägas att butiken och återförsäljaren har hjälpt mig med ett nytt ställ så håller tummarna att nästa nu är bättre.
 

Ducce83

Medlem
Gick med
12 Mar 2018
Ort
Lårviken
Hoj
Ducati
Alpinestars är skit nuförtiden. Kvalitetskontroll noll på de "vanliga" ställen, jag har returnerat 2st som börjat ge sig i sömmarna redan innan vurpa. De svindyra premiumgrejerna är dock fortfarande bra men de kostar ju därefter också.

Undrar också vart premiumgränsen går!

Stövlar har alltid hållt bra kvalité från a-stars, förutom de enklare modellerna med enbart kardborreknäppning.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Undrar också vart premiumgränsen går!

Stövlar har alltid hållt bra kvalité från a-stars, förutom de enklare modellerna med enbart kardborreknäppning.

Gp tech och Racing absolute är det som jag skulle rekommendera. Tänker man sig inte att lägga den typen av pengar så välj ett annat märke.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag har ju synat asfalten en del under några år och bara åkt med Arlen Ness, vet inte varför men fastnade för dom då jag började åka med helställ 2015.
Aldrig har sömmar gått upp, bara lädret som blivit sönder kanat och sedan lagat, gång på gång.

Köpte ett Alpine GP Tech tror jag det heter, på Bike Week skulle man göra sig till och se lite snygg ut och drog på det under kvalet, nosa i Ejjes och VIPS så va hela högerarmen va uppsliten ... inte jätte imponerad.
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Finns det några fler märken man borde undvika? Tänkte åka och titta på skinnställ inom kort.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Finns det några fler märken man borde undvika? Tänkte åka och titta på skinnställ inom kort.

Undvika vet jag inte. Men alla gångerna utom en jag varit i asfalten har jag haft Lindstrands sepang och Lindstrands Silverstone. De har hållit väldigt bra för mer än en resa. Nu när det börjar bli dags för ett nytt blir det Lindstrands igen, mycket pang för pengen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top