Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2018
    Hoj
    Ducati

Bristande kvalité på Alpinestars? Nytt skinnställ rasar samman

Köpte ett nytt ställ för cirka 1,5 månad sen, nu ser jag till min stor besvikelse att det går sönder bara av att titta på det. Kontaktat återförsäljare och inväntar besked.

Är det bara jag eller har det blivit sämre sen man slutade göra sakerna i Italien mot nuvarande Vietnam?
    Yamaha YZF-R6 -01
    Suzuki GSX-R 750 -01
    KTM Enduro 690r -11
    Ducati Hypermotard 1100s -09

Medlem
    Reg.datum
    mar 2018
    Hoj
    Ducati
    Försöker lägga upp bilder utan framgång
    Yamaha YZF-R6 -01
    Suzuki GSX-R 750 -01
    KTM Enduro 690r -11

Medlem Galen Rysss avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Hoj
    Kawasaki Z900
    Ramlade på röven igår när jag stuntade. Körde ca 15-20km/h
    Först ramlade på röven sen så ramlade hojen på min vänstra ben och jag gled ca 3-5 meter.
    Hade på mig då mc ställ i skinn ( alpinestars ), skiten gick bara sönder vi sömmarna...

Läskigt att veta vad som skulle hänt i 80km/h...

Medlem perhus avatar
    Reg.datum
    mar 2004
    Hoj
    Speed Triple R & Versys 650
    Köpte ett Alpinestars Missile i maj. Upptäckte trasig söm redan innan användning.
    Bytte till ett nytt, upptäckte att ett höftskydd saknades då jag använde det första gången. Fick ett höftskydd. Använde stället ca 20 timmar och hittade 2sömmar som gått upp. Lämnade tillbaka och fick pengarna åter, dock efter lite tjafs och lång väntan.
    Vilken modell har du problem med?

Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    .
    Alpinestars är skit nuförtiden. Kvalitetskontroll noll på de "vanliga" ställen, jag har returnerat 2st som börjat ge sig i sömmarna redan innan vurpa. De svindyra premiumgrejerna är dock fortfarande bra men de kostar ju därefter också.
    Boris KTM Service - Följ mina äventyr i garaget

Medlem perhus avatar
    Reg.datum
    mar 2004
    Hoj
    Vad går premiumgränsen?

Absolut skitlångsammast MartinBs avatar
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    R6zz. No more crossplejn.
    Hoppas de kammar till sig, Alpinestars är det enda jag har kvar innan måttbeställt.
    Det finns bara en som skriver kärleksbrev till Banarne.

Går ut stenhårt och ökar successivt.... Meatloafs avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
    Hur är det med deras skor, håller dom en högre kvalitet?
    Är sugen på ett par supertech r och dom är ju inte direkt gratis.. Man vill gärna veta att man får det man betalar för.
    Varken ball, hipp eller inne!

SFS YAOOOOOOOO! Gesuss avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Hoj
    Falu rödfärg
    Citat Ursprungligen postat av Meatloaf Visa inlägg
    Är sugen på ett par supertech r och dom är ju inte direkt gratis.. Man vill gärna veta att man får det man betalar för.
    Har haft supertech skorna i 2-3 år. klarat en marksyning med lite skrap på plasten.
    Tycker dom är i förvånansvärt bra skick efter att man brukat dom så mycket. Har bara väntat på att dragkedja ska gå sönder eller haken till dragkedjan när man drar i dom så mycket, men peppar peppar så ser allt ok ut.

Men tråkigt på ställen, tittar själv på ett men kanske får tänka om.

Medlem Galen Rysss avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Hoj
    Kawasaki Z900
    Citat Ursprungligen postat av Meatloaf Visa inlägg
    Kör Alpinestars SMX 6, kör ca 2-3000 mil om året, gamla höll ca 5 år, sen så ville jag bara ha nya då ( karborband eller vad den nu heter ) började bli mer och mer sliten. Dragkedjan däremot funkade suveränt så jag köpte exakt likadana och har nu kört 3 säsonger i dom.

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Blocket bara dryper av alpinestar kläder finns hur mycket som helst så många är kanske missnöjda

Går ut stenhårt och ökar successivt.... Meatloafs avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
    Verkar som att dom flesta är nöjda med Alpinestars skokvalitet.
    Vart köper man alpinestars supertech r om man nu vill prova dom först? Hos mc handlarna här uppe i norr är det tomt på skohyllorna, speciellt om man vill ha sportskor.
    Verkar som närmaste mc handlare är Lelles, men det tar emot att köra 90mil enkel väg för att prova ett par skor.
    Varken ball, hipp eller inne!

Medlem
    Reg.datum
    mar 2018
    Hoj
    Ducati
    Citat Ursprungligen postat av perhu Visa inlägg
    Köpte ett Alpinestars Missile i maj. Upptäckte trasig söm redan innan användning.
    Bytte till ett nytt, upptäckte att ett höftskydd saknades då jag använde det första gången. Fick ett höftskydd. Använde stället ca 20 timmar och hittade 2sömmar som gått upp. Lämnade tillbaka och fick pengarna åter, dock efter lite tjafs och lång väntan.
    Vilken modell har du problem med?
    GP Pro Tech Air, så ingen billig ingångsmodell. Stygn gick upp lite i dragkedjan och hela alpinestarstrycket på låren lossnade eller sprack och blåste bort i fartvinden.

Ska sägas att butiken och återförsäljaren har hjälpt mig med ett nytt ställ så håller tummarna att nästa nu är bättre.
    Yamaha YZF-R6 -01
    Suzuki GSX-R 750 -01
    KTM Enduro 690r -11

Medlem
    Reg.datum
    mar 2018
    Hoj
    Ducati
    Citat Ursprungligen postat av Boris JR Visa inlägg
    Alpinestars är skit nuförtiden. Kvalitetskontroll noll på de "vanliga" ställen, jag har returnerat 2st som börjat ge sig i sömmarna redan innan vurpa. De svindyra premiumgrejerna är dock fortfarande bra men de kostar ju därefter också.
    Undrar också vart premiumgränsen går!

Stövlar har alltid hållt bra kvalité från a-stars, förutom de enklare modellerna med enbart kardborreknäppning.

Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    .
    Citat Ursprungligen postat av Ducce83 Visa inlägg
    Undrar också vart premiumgränsen går!

Stövlar har alltid hållt bra kvalité från a-stars, förutom de enklare modellerna med enbart kardborreknäppning.
    Gp tech och Racing absolute är det som jag skulle rekommendera. Tänker man sig inte att lägga den typen av pengar så välj ett annat märke.
    Boris KTM Service - Följ mina äventyr i garaget

Medlem perhus avatar
    Reg.datum
    mar 2004
    Hoj
    Nu blev det ett Dainese Laguna Seca istället!!
    Senast redigerat av perhu den 2019-09-10 klockan 11:08.

Medlem Brutales avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Hoj
    Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
    Jag har ju synat asfalten en del under några år och bara åkt med Arlen Ness, vet inte varför men fastnade för dom då jag började åka med helställ 2015.
    Aldrig har sömmar gått upp, bara lädret som blivit sönder kanat och sedan lagat, gång på gång.

Köpte ett Alpine GP Tech tror jag det heter, på Bike Week skulle man göra sig till och se lite snygg ut och drog på det under kvalet, nosa i Ejjes och VIPS så va hela högerarmen va uppsliten ... inte jätte imponerad.
    Försöker att inte krångla till det mera än så här...

MEN på http://www.smokingtire.se hittar ni min blogg, bilder och andra dagdrömmar...

Comme as you are totoros avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    en mc som aldrig varit på verkstan
    Jag har haft ett helställ utan problem. Och nu har jag ett par byxor som åxå är problemfria.
    Så jag är nöjd

Medlem Snigloms avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Hoj
    S1000RR -11, CBR600FS -02, Såld: ER6F -09
    Finns det några fler märken man borde undvika? Tänkte åka och titta på skinnställ inom kort.

Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Triumph Street triple 765RS
    Citat Ursprungligen postat av Sniglom Visa inlägg
    Finns det några fler märken man borde undvika? Tänkte åka och titta på skinnställ inom kort.
    Undvika vet jag inte. Men alla gångerna utom en jag varit i asfalten har jag haft Lindstrands sepang och Lindstrands Silverstone. De har hållit väldigt bra för mer än en resa. Nu när det börjar bli dags för ett nytt blir det Lindstrands igen, mycket pang för pengen.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Original finns där ingen bricka. Förmodligen för att det skall finnas marginaler för ytliga rostangrepp. Jag har åkt i diket och plingplongdroska pga av rostang [...]

andersbrink
Vill du annonsera ovan? Klicka här