Video Mogna Män Med Mopeder

Skribenten

Medlem
Gick med
26 Jan 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tenere
Det finns väl fortfarande MC-åkare som började sin motoriserade tvåhjulingsbana med att åka moppe. Finns intresset kvar så möt Mogna Män Med Mopeder när Club Victoria ("klubben för seriöst mopedintresserade") träffades i går kväll vid Eggeby Gård på Järvafältet, Stockholm.
Eggeby Gård är hjärtat i Järva Folkets Park och är värt ett besök bara den. Trevligt fik, humana priser (20 kronor för kaffet och 80 kronor för en lunch), öppet på vardagar året om http://www.eggeby.se/

Videon kan ses här https://youtu.be/jttB0eNG34s
 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Det är väl helt ok med moppe, som en kul grej. Som transportmedel är det värdelöst, och någon som helst fartupplevelser får man inte heller på moppe. Svarare fruktansvärt segt, minns att man nästan kunde gå fortare i uppförsbackarna. 1 hk är verkligen inte mycket. Men att puttra runt på grusvägar runt sommarstugan vore inte helt fel, tyvärr kostar gamla fina moppar mer än en helt ok mellanklass mc från 80-talet ed. Och då blir det en sån istället.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Moppe är jättekul. Innan man fyllt 15. :fakta

Vuxna män som åker moppe skriker ut att viss behörighet - eller alla - saknas på körkortet.

Med det sagt: Jäkligt kul med moppe. Ungdomsminnen. Victoria med lucka. Skogsstigar. Sattyg. Arga pensionärer. Osv


Buy quality, cry once
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag moppependlar till jobbet ganska ofta på somrarna. Man kan brassa cykelbana lagligt och kommer på så vis fram minst lika fort som på den knökfulla E18 i och utanför Stockholm.
Dock har jag ingen gammal fin klenod tyvärr, utan nöjer mig med min frus gamla Gilera-scooter. Halva nöjet med en moped är ju att trimma och fila och försöka få det att gå bättre, och där känner jag mig ganska nöjd med Gileramotorn (Piaggio tror jag det är). Men drömmen vore en riktigt fin Pusch Florida eller liknande.
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
piaggio__si_moped_1994_1_lgw.jpg

En sån här moppe har jag i mitt 2-hjulsförråd. En Piaggio Monte Carlo. Står mest och samlar damm. Kanske ska ta ut den i ljuset och ge den lite kärlek. Kan ju vara trevligt att glida omkring på när höstmörkret kommer smygande.. :)

- Förresten, är man mogen när man bara är fyllda 50 ?
 
Last edited:

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
- Förresten, är man mogen när man bara är 50 ?

Fysisk ålder har inget med hur mogen man är. Du kan lätt vara gubbe vid 20 och spoling vid 70. :fakta

Åker du omkring på den och hytter med näven mot [valfri sak som gubbar irriterar sig på] så är du gubbe. Kör du som om du stulit den och har roligt under tiden är du spoling. Eller nåt :banana
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top