Någon som kan Motocross ktm sx125 och sx85

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Bränsle stämmer, tankar även bilen men 95 så brukar ha med dunken till hojjarna med så de e lugnt. Men ja på min 125 så e nog stiftet torrt vill jag påstå. Men den starta inte ens lite. Men grabbens går igång men dör inom 3 sek... Har prövat st gas direkt in i förgasaren o filter borttaget men utan lycka.

Jo men du måste förstå att en 2T är väldigt mycket känsligare för bränsle än vad en bil är. I bilen kan du hälla i vad skit som helst som brinner o den går. Det gör inte en 2T.
 

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
I första inlägget skriver du nytt stift och direkt skitigt när du kollar.....

Kan ju ha med att du hade 1 liter olja i växellådan istället för 0,5 liter som det står i manualen..... :gnissla

Kan ju bli massa spännande fenomen med för mycket olja i, har ju varit med om att motorn dragit in växelådsolja via slitna packboxar på veven med spännande resultat.
Gjorde du samma miss med oljan på båda hojarna?

På KTMs hojar har du en nivåskruv som det ska börja rinna ur när du har rätt mängd i motorn, har för mig det var 0,5 liter på 85an och 0,7 på 125an beroende på årsmodell. Kolla i manualen för din årsmodell, finns att ladda ner gratis på nätet....

Gör om gör rätt med oljan och byt till nya stift igen!
 

KtmFarochson

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2019
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm Sx 125cc (2005)Mx och Ktm Sx 85cc (2008)
Tömde båda, som tur så var hojen knappt igång o 125 var ej startad ens. Men du hade rätt 0.5l på 85 an och 0.7 på 125an. Ska lämna in crossarna på fredag till en kille som mekat med ktm på en mc firma. Han trodde d var förgasaren på 85an. Min ville han kolla mer innan han så vad felet är. Så hoppas på dem ordnas innan nästa helg.????????????????????
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top