Ett kundbesök kan också vara bra!

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
De här dagarna är fan de bästa! Sensommarvärme, hade ett kundbesök i Osby kl. 9 idag.

Kliver upp kl. 05:30 för att kunna bränna iväg kl. 6. Ut i Malmö, knappt någon bil någonstans. Programmerat telefonen med kurviga vägar i appen, beräknad tid från Malmö till Osby 2 timmar och 19 minuter.

15 grader ute, solen har precis kommit upp över horisonten, nu är jag utanför Malmö och börjar tråckla runt RS:en på små kurviga och raka landsvägar, vissa sträckor helt magiska, andra bra, några med tjälskott. Ja och jag blev inlurad på 5 km grusväg också, men RS:en och Supercorsa funkar där också. :)

Fortsätter vidare, vägarna blir smalare och med mer blandskog än bara åkrar runtomkring. Solen är nu fullt uppe och tempen står på 18 grader. Får ett samtal längs småvägarna, så stannar i en liten by med typ nio hus och pratar. Vips kommer det en bil, tvärvänder och snurrar runt mot mig. Fan tänker jag, någon som retat sig på min inspirerade körning... Men nej, han såg att jag stod i vägkanten och undrade försynt om jag fått bekymmer med hojen och behövde hjälp. :tummenupp Tackade vänligast, avslutade samtalet och drog vidare.

Framme i Osby - har mitt möte.

Sen har jag en liknande väg tillbaka, tog ett delvis annat håll. Lite större vägar, men fortfarande kurvigt och fint (och inga grusvägar). Nu har tempen gått upp till 24 grader, soligt, fint och gött!

Kommer tillbaka till kontoret och mår som en prins. Tänk att en simpel tjänsteresa på knappa 30 mil kan göra en så jävla glad! :) Till på köpet får jag milersättning, så det känns som att få betalt för att köra hoj, och jag slapp sitta i plåtburken idag.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top