Offroaddäck med prio på grus

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har ju fortfarande gott om tid och funderar med mitt skadade knä ;) Nu funderar jag på vad man ska ha för däck till min KLR650C om hojen kommer att rulla typ 90% grusväg och nån stump asfalt då och då? Skulle tro att längsta sträckan denna hoj kommer att gå på asfalt är till besiktningen vartannat år.

Fram är det 90x90-21 och bak sitter 120x80-17 vad har ni för tips på däck? Heidenau verkar ha några däck som heter K69 och K79 fram och K74 bak i rätt dimension, sen verkar Continental ha däck som heter TKC 80 Twinduro som ser ut ganska grova.

Vad är bäst att ha om man ska åka mycket grusväg och ofta ganska dåliga grusvägar?
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Fram kan du köpa rätt grova däck då du har rätt dimensioner. Ska du köra 90% grus kan du prova Michelin Starcross 5 Hard. Finns så vitt jag vet bara i 100/90/21, men det funkar.

För 17-tumshjul har jag dålig koll, men ta ett så grovt däck som möjligt utan "mittsträng", som återfinns på t ex Heidenau K60 i vissa dimensioner.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Kör alltid Pirelli MT21 fram på mina grushojar, och det billigaste nabbdäck jag för tillfället kan hitta bak.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Så olika vi tycker - i min värld är Pirelli MT21 det mest överskattade däcket alla kategorier!
Dyrt, dålig hållbarhet och dålig känsla vid blöt underlag.
Har testat en mängd olika däck och fabrikat under årens lopp och i min värld finns bara en vinnare; Maxxis IT Cross!
Inte lätthittat men oslagbar kombo livslängd/pris/grepp.
:fakta
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jag kör också HEIDENAU K 60 SCOUT bak och TKC-80-Twinduro fram de är oslagbar kombo. Tkc däcket släpper aldrig i fram och de håller bet bättre fram än tkc i bak. Tkc 80 bak har jag provat men de tar slut på 200 mil på min KTM 990 men i fram klarar de 1000 mil.
HEIDENAU K 60 SCOUT i bak håller otroliga 700 mil på min hoj men då är korden framme. Alla andra däck jag provat och de är många klarar bara 150- 300 mil innan de är tvärblanka.
Nu lär väl inte HEIDENAU K 60 SCOUT finnas i 130 bredd men köp så lika mönster Scout som möjligt för de kan ev hålla lika länge. Just k60 scout har väldigt bra uppställsegenskaper på grus hojen kastar inte så mycket vid uppställ de är väldigt lätt och säker att köra bredställ genom kurvor.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tackar för tipsen, ska kolla upp vad det sitter på för däck just nu men tycker dom ser inte ut så grovt mönstrade.

Ni som har erfarenhet vad blir skillnaden om man går på riktigt grovt mönstrade däck som Heidenau K69 och K74 mot att ha de lite snällare mönstrade TKC80 Twinduro och Heidenau K60?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har kollat och däcket bak verkar heta Bridgestone Battlax Adventure (måste kolla lite bättre hojen stod dåligt till för att läsa) och fram sitter ett Dunlop Trailmax, nån som vet vad man kan säga om dessa däck? De är mycket däck kvar men vad man man säga spontant känns framdäcket ut väldigt fint i mönstret, är ju snudd på att Dunlop TT100 däcken på lill Hondan har lika grovt mönster.
 

Street Bandit

Sporthojsnörd
Gick med
30 May 2013
Ort
Mellan dom 2 stora sjöarna
Hoj
HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125
Tycker du att något av dom verkar vara 90% grusdäck? Du har fått bra tips på grusdäck, eller kör på det du har och lär dig den dyra vägen. Ok, no hard fealings, lycka till.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tycker du att något av dom verkar vara 90% grusdäck? Du har fått bra tips på grusdäck, eller kör på det du har och lär dig den dyra vägen. Ok, no hard fealings, lycka till.

Nä däcken som sitter på ser ju inte ut att vara grusdäck enligt mig men nu är jag ju ganska okunnig om detta;) har kanske redan lärt mig den hårda vägen, för med bättre däck hade jag kanske (men här kan man ju bara spekulera) inte lagt skull hojen efter den dåliga grusvägen och krossat knäet.

Så Heidenau K60 bak och TKC-80 fram får det nog bli då, KLR650C har 120x90-17 bak men vissa byter till 130x80-17 då det får plats men rent spontant känns det väl som att ett smalare däckt är att föredra på underlag med sämre fäste eller tänker jag galet?
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Vilka dimensioner kör du med på smt'n?

Jag kör också HEIDENAU K 60 SCOUT bak och TKC-80-Twinduro fram de är oslagbar kombo. Tkc däcket släpper aldrig i fram och de håller bet bättre fram än tkc i bak. Tkc 80 bak har jag provat men de tar slut på 200 mil på min KTM 990 men i fram klarar de 1000 mil.
HEIDENAU K 60 SCOUT i bak håller otroliga 700 mil på min hoj men då är korden framme. Alla andra däck jag provat och de är många klarar bara 150- 300 mil innan de är tvärblanka.
Nu lär väl inte HEIDENAU K 60 SCOUT finnas i 130 bredd men köp så lika mönster Scout som möjligt för de kan ev hålla lika länge. Just k60 scout har väldigt bra uppställsegenskaper på grus hojen kastar inte så mycket vid uppställ de är väldigt lätt och säker att köra bredställ genom kurvor.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Jag kör grus med vanliga gatdäck. Så länge man håller sig ifrån blött gräs behöver man inte oroa sig för att gå omkull! Testa in gräs.

Tycker du att något av dom verkar vara 90% grusdäck? Du har fått bra tips på grusdäck, eller kör på det du har och lär dig den dyra vägen. Ok, no hard fealings, lycka till.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Är det dags för facit?

Du har en KLR.

Det innebär att du INTE skall satsa på maxgrepp och herrejössesmönster bak. Det spelar ingen roll vad killarna med dubbla slagvolymen och snudd på tredubbla effekten säger funkar på deras hojar. Du har andra behov.

Köra grovmönstrat har sina sidor. Det ylar, det kastar och du vet aldrig var du har hojen på asfalt.
Det är underbart när man kör undan på daggvåta tvåspårsvägar med gräs i mitten, och byter spår fram och tillbaka utan oroliga blickar ner i det gröna.
Men, samma däck kan skrämma skiten ur dig på transporten ut till gruset, så det gäller att veta vad man skall använda hojen till.

Vidare: däck är så ohyggligt individuellt att man måste bygga egna erfarenheter för att veta vad som funkar för en själv.
Om 10 säger att ett däck är kass, så är det nog så.
Men, om 10 säger att ett däck är kalas så är det inte alls säkert att det stämmer.

Exhibit A:

View attachment 450437
TKC 80

Ett skitdäck.
Klossar som är stora på bredd och längd, men inte på höjd. Mycket gummi i marken, inga sajpningar, sliter sig snabbt platt bak och sågtandat fram. Ledsen alla i tråden som rekommenderat detta däck.
Det är ett posörmönster för boulevarder, där man sitter på en chick cafestol och sneglar på folk som stannar och beundrar din GS med påsmetad lera och nationsdekaler på korvlådorna som du klickat hem på nätet.
Nationsdekalerna alltså...


Exhibit B:


View attachment 450438

Pirelli MT 21.
Som redan nämnts i tråden - ett gravt överskattat däck.
Bakdäcket hade en claim to fame för mer än 10 år sedan - det var då det enda grovmönstrade bakdäcket med tillräckligt styv stomme för att bära tunga lass. Typ 2 Pers på en GS med tyskepackning. Allt man inte behöver ha med sig. I dubbel uppsättning...

Men det var då. Däcket är det samma, men världen har ändrats.
Dessutom slits däcket extremt platt och kantigt, även på grus.

Framdäcket är sämre ändå. Det saknar höjd i klackarna för att funka i lösa material, och visar för mycket gummi mot mark för att klara gräset. Dessutom är det märkligt platt från start och hjälper INTE till när man behöver klättra längsgående spår i fart.
Slits snabbt ner och blir ändå plattare, och kan ibland uppvisa rent bisarra slitagemönster:

View attachment 450439

Bara ett par exempel på överskattade däck. Det finns fler. Det mesta ur Metzlers Karoo-serie är ren dynga.

Lite mer kring vad du inte skall ha:
Du skall INTE gå upp på 130-bredd! Det förstör cykeln alldeles. Den blir understyrd, bynglig och tråkig att köra på grus.
Stanna på 120/90

Du skall INTE ha ett tungt bakdäck! Det kan skilja uppemot ett kilo på däck i den här klassen.
Med 40 hästar betyder redan 500 gram en hel del för körglädjen.
Det låter larvigt, men tro mig: var noga med att söka lätta däck till effektsvaga hojar - speciellt på grus.

Dina senaste undringar:

Pair-K69.jpg

Heidenau K69

Tror inte bakdäcket finns i 17', men framdäcket förtjänar att nämnas.
Däck av denna typen med mycket luft och lite gummi i marken kallades en gång för "sanddäck" och är utmärkta på lösa underlag, gräs, lera och det där konstiga gröna snoret ni har där uppe, som lägger sig som en jävla ektoplasmahinna där det borde finnas fäste.
Men, lika bra som det funkar på sådana underlag, lika vidrigt är det på hårda. Det räcker med hårdpackad grusväg för att man skall vara grepplös, och däckstypen är direkt farlig på asfalt.


Inte heller...

K74.png

Heidenau K74 finns i din dimension, vill jag minnas, men jag kan ha fel.
130 går nog att få tag på, men det blir stort, tungt och brett på din KLR.
Däcket skottar på bra, men det finns Mitas i samma kategori som är mycket roligare.

Nå, vad skall du ha för något då?

Fram är givet, och har redan nämnts i tråden.

michelin-starcross-5-framdack--532483.jpg

Michelin Starcross 5 Hard!

Viktigt med suffixet "Hard" och att det ser ut som på bilden. Starcross är en stor familj, men detta däcket är för dig och din körning.
Jag skall berätta:

Det är underbart att köra grus med, det hanterar gräs bra, det klättrar obesvärat i spår tack vare att det är mönstrat ut i sidorna och det går helt anständigt på asfalt. Att klackarna är inbördes förskjutna betyder dessutom att det slits mycket snyggt och behåller sina egenskaper långt in i livet.
Ett kalasdäck! Jag rekommenderar det förbehållslöst till någon som skall börja köra grus, som ett tryggt, pålitligt och okomplicerat däck - men kränger precis lika gärna på det själv, och det av en enda anledning.
Det släpper så otroligt mjukt! För mig som gillar att köra med framhjulssläpp är det en saga att få ligga och balansera hojen mellan fram- och framhjulssläpp och någon gång emellanåt få känna den totala extasen när allt blir rätt och det är fart, kurs, nedlägg och släpp både fram och bak.
Däcket är så kommunikativt och så lättkontrollerat ute på gränsen att man baxnar.
Det var JoHu som rekommenderade det för 3 år sedan nu, och jag knappt inte köpt något annat sedan dess.
Tjööööp!


Bak skall du få två förslag:
Heidenau K60 har nämnts. Scout är dock inget för din hoj.
Scout är egentligen ett helt annat däck, men med K60-namnet kvar för att förvilla. Eller nåt...

Så här ser K60 ut i 120/90-utförande:

K60.jpg

Ett snällt, okomplicerat och hyfsat lättdrivet däck. Bra livslängd, men blir snabbt plattslitet.
Fortsätter tugga på, dock.

Framdäcket kan du glömma, det gör ingen glad.



Vill du gå full monty bland det verkligt grova skall du kika på Mitas C02

C02.jpg

Det här är i grunden ett gammalt Trelleborgdäck. Hette det inte 544...?

Börjar i 130-bredd, tyvärr, men det kan funka på din hoj.
...och detta på grund av en mycket underlig egenskap hos detta däcket:

När du ger styrimpuls så skickar bakdäcket ut sig själv direCkt!
En tum, kanske - men det känns som en full decimeter!
Magisk känsla. Först blir man lite konsternerad, men det skall vara så på den modellen.
Däcket är stadigt och pålitligt när man lärt sig egenheten att det skickar ut rumpan utan gaspådrag, men det stannat snällt där och låter dig styra och ställa som du vill.
Just den egenskaper gör att jag tror det kan funka även på din hoj, trots bredden.

Körbart på asfalt, inte sämre i regn än andra crossdäck, men heller inte bättre. Eller ens bra.

Inget populärt däck på gruppkörningar, dock!
Höga klackar och kilformade mellanrum plockar upp stora stenar och skickar dem lååångt bakåt.



Mina slantar.

Jag dömer ut andras förslag, men jag gör det med egna erfarenheter- och jag kan motivera mig.
Ledsen om jag trampar någon på tårna, men däck är så otroligt viktigt för glädjen på hojen, och jag häpnar över den skit många kör omkring på.

Jag tror att Starcross 5 Hard är rätt för dig fram, men jag skulle nog börja med K60 bak om jag vore dig.


Berätta hur du upplever det du lägger på
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Vilka dimensioner kör du med på smt'n?

De är inte riktigt en smt men nästan sm 990 :). Jag kör tkc80 120/17 i fram och och bak Heidenau scout 170/17 bak men jag mins inte höjderna på däcken :va Fördelen med dessa däck på tung hoj är hållbarheten och de sitter som berg även på asfalt och blöt asfalt. Jag har tillockmed kört afaltbana med dem och de sitter otroligt hårt i asfalten. Jag har tillockmed haft uppe hojen i 240kmt med dessa däck och de funkar kallasbra.

Notrider dömer ut dessa däck på mindre lättare hoj och de har han faktiskt rätt i. De crossdäckliknade däck han visar är såklart bäst "på grusväg" men hållbarheten är inte bra. Jag har kört alla tänkbara crossliknade däck på liknade klr (xr650) och de har bara hållit 50-150 mil i bak men då kör jag hårt på grus liknade som notrider. Om livslängden inte är viktig så köper man crossliknade däck förutsatt att man kör 70% grus och 30 asfalt.

Jag köpte ett Mitas crossmönstrat däck till min ktm 990 fast jag viste de skulle bli skrot fort tanken va att jag skulle drifta på bana med det. De höll 20 mil grusväg innan de va 80% slitet och de sista 1-2 milen körde jag RR bana de va minst sagt roligt de va rena rama drifting de spann 1an till 4an ut på rakan och man kunde ligga med feta ställ i alla farter, så kul har jag sällan haft på afaltsbana :D

Fråga till Notrider hur länge håller din favvodäck med din hårda körstil och hur effektstark och tung hoj har du kört med?
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Kul med bra motiveringar! De tre första bilderna funkar inte för mig...

Och som Boost 3 skriver: "hur länge håller din favvodäck med din hårda körstil och hur effektstark och tung hoj har du kört med?"

Är det dags för facit?

... massa matnyttigt...

Berätta hur du upplever det du lägger på
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Är det dags för facit?

Du har en KLR.

Det innebär att du INTE skall satsa på maxgrepp och herrejössesmönster bak. Det spelar ingen roll vad killarna med dubbla slagvolymen och snudd på tredubbla effekten säger funkar på deras hojar. Du har andra behov.

Köra grovmönstrat har sina sidor. Det ylar, det kastar och du vet aldrig var du har hojen på asfalt.
Det är underbart när man kör undan på daggvåta tvåspårsvägar med gräs i mitten, och byter spår fram och tillbaka utan oroliga blickar ner i det gröna.
Men, samma däck kan skrämma skiten ur dig på transporten ut till gruset, så det gäller att veta vad man skall använda hojen till.

Vidare: däck är så ohyggligt individuellt att man måste bygga egna erfarenheter för att veta vad som funkar för en själv.
Om 10 säger att ett däck är kass, så är det nog så.
Men, om 10 säger att ett däck är kalas så är det inte alls säkert att det stämmer.

Exhibit A:

View attachment 450437
TKC 80

Ett skitdäck.
Klossar som är stora på bredd och längd, men inte på höjd. Mycket gummi i marken, inga sajpningar, sliter sig snabbt platt bak och sågtandat fram. Ledsen alla i tråden som rekommenderat detta däck.
Det är ett posörmönster för boulevarder, där man sitter på en chick cafestol och sneglar på folk som stannar och beundrar din GS med påsmetad lera och nationsdekaler på korvlådorna som du klickat hem på nätet.
Nationsdekalerna alltså...


Exhibit B:


View attachment 450438

Pirelli MT 21.
Som redan nämnts i tråden - ett gravt överskattat däck.
Bakdäcket hade en claim to fame för mer än 10 år sedan - det var då det enda grovmönstrade bakdäcket med tillräckligt styv stomme för att bära tunga lass. Typ 2 Pers på en GS med tyskepackning. Allt man inte behöver ha med sig. I dubbel uppsättning...

Men det var då. Däcket är det samma, men världen har ändrats.
Dessutom slits däcket extremt platt och kantigt, även på grus.

Framdäcket är sämre ändå. Det saknar höjd i klackarna för att funka i lösa material, och visar för mycket gummi mot mark för att klara gräset. Dessutom är det märkligt platt från start och hjälper INTE till när man behöver klättra längsgående spår i fart.
Slits snabbt ner och blir ändå plattare, och kan ibland uppvisa rent bisarra slitagemönster:

View attachment 450439

Bara ett par exempel på överskattade däck. Det finns fler. Det mesta ur Metzlers Karoo-serie är ren dynga.

Lite mer kring vad du inte skall ha:
Du skall INTE gå upp på 130-bredd! Det förstör cykeln alldeles. Den blir understyrd, bynglig och tråkig att köra på grus.
Stanna på 120/90

Du skall INTE ha ett tungt bakdäck! Det kan skilja uppemot ett kilo på däck i den här klassen.
Med 40 hästar betyder redan 500 gram en hel del för körglädjen.
Det låter larvigt, men tro mig: var noga med att söka lätta däck till effektsvaga hojar - speciellt på grus.

Dina senaste undringar:

View attachment 450440

Heidenau K69

Tror inte bakdäcket finns i 17', men framdäcket förtjänar att nämnas.
Däck av denna typen med mycket luft och lite gummi i marken kallades en gång för "sanddäck" och är utmärkta på lösa underlag, gräs, lera och det där konstiga gröna snoret ni har där uppe, som lägger sig som en jävla ektoplasmahinna där det borde finnas fäste.
Men, lika bra som det funkar på sådana underlag, lika vidrigt är det på hårda. Det räcker med hårdpackad grusväg för att man skall vara grepplös, och däckstypen är direkt farlig på asfalt.


Inte heller...

View attachment 450441

Heidenau K74 finns i din dimension, vill jag minnas, men jag kan ha fel.
130 går nog att få tag på, men det blir stort, tungt och brett på din KLR.
Däcket skottar på bra, men det finns Mitas i samma kategori som är mycket roligare.

Nå, vad skall du ha för något då?

Fram är givet, och har redan nämnts i tråden.

View attachment 450442

Michelin Starcross 5 Hard!

Viktigt med suffixet "Hard" och att det ser ut som på bilden. Starcross är en stor familj, men detta däcket är för dig och din körning.
Jag skall berätta:

Det är underbart att köra grus med, det hanterar gräs bra, det klättrar obesvärat i spår tack vare att det är mönstrat ut i sidorna och det går helt anständigt på asfalt. Att klackarna är inbördes förskjutna betyder dessutom att det slits mycket snyggt och behåller sina egenskaper långt in i livet.
Ett kalasdäck! Jag rekommenderar det förbehållslöst till någon som skall börja köra grus, som ett tryggt, pålitligt och okomplicerat däck - men kränger precis lika gärna på det själv, och det av en enda anledning.
Det släpper så otroligt mjukt! För mig som gillar att köra med framhjulssläpp är det en saga att få ligga och balansera hojen mellan fram- och framhjulssläpp och någon gång emellanåt få känna den totala extasen när allt blir rätt och det är fart, kurs, nedlägg och släpp både fram och bak.
Däcket är så kommunikativt och så lättkontrollerat ute på gränsen att man baxnar.
Det var JoHu som rekommenderade det för 3 år sedan nu, och jag knappt inte köpt något annat sedan dess.
Tjööööp!


Bak skall du få två förslag:
Heidenau K60 har nämnts. Scout är dock inget för din hoj.
Scout är egentligen ett helt annat däck, men med K60-namnet kvar för att förvilla. Eller nåt...

Så här ser K60 ut i 120/90-utförande:

View attachment 450443

Ett snällt, okomplicerat och hyfsat lättdrivet däck. Bra livslängd, men blir snabbt plattslitet.
Fortsätter tugga på, dock.

Framdäcket kan du glömma, det gör ingen glad.



Vill du gå full monty bland det verkligt grova skall du kika på Mitas C02

View attachment 450444

Det här är i grunden ett gammalt Trelleborgdäck. Hette det inte 544...?

Börjar i 130-bredd, tyvärr, men det kan funka på din hoj.
...och detta på grund av en mycket underlig egenskap hos detta däcket:

När du ger styrimpuls så skickar bakdäcket ut sig själv direCkt!
En tum, kanske - men det känns som en full decimeter!
Magisk känsla. Först blir man lite konsternerad, men det skall vara så på den modellen.
Däcket är stadigt och pålitligt när man lärt sig egenheten att det skickar ut rumpan utan gaspådrag, men det stannat snällt där och låter dig styra och ställa som du vill.
Just den egenskaper gör att jag tror det kan funka även på din hoj, trots bredden.

Körbart på asfalt, inte sämre i regn än andra crossdäck, men heller inte bättre. Eller ens bra.

Inget populärt däck på gruppkörningar, dock!
Höga klackar och kilformade mellanrum plockar upp stora stenar och skickar dem lååångt bakåt.



Mina slantar.

Jag dömer ut andras förslag, men jag gör det med egna erfarenheter- och jag kan motivera mig.
Ledsen om jag trampar någon på tårna, men däck är så otroligt viktigt för glädjen på hojen, och jag häpnar över den skit många kör omkring på.

Jag tror att Starcross 5 Hard är rätt för dig fram, men jag skulle nog börja med K60 bak om jag vore dig.


Berätta hur du upplever det du lägger på
Håller med om att TKC80 suget, och att Mitas C02 är kanonbra. Fortsätter dock gilla MT21, som kanske passar mig som kör ganska snällt. Individuellt mao :).
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top