Miltal (begagnad mc)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Får svår väderspänning av allt som är begagnat, om det nu inte är jag själv som begagnat dito

Min GSF1200 köptes från en strokepatient för 11k, GPz1100b1'an från en cancerpatient för 5k och Intruder 1400'an för 21k av en familjefar som precis fått tvillingar (han hade redan 2 barn sen tidigare) - så alla tre kändes köpen kändes lugna och lååångt under gällande normalpris. Den enda sprillans hoj jag någonsin köpt var en Kawa 750LTD (4-cyl) anno 1981 från Lelles.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är förstås helt jävla offside då jag inte ens under knivhot skulle köpa någon mc med mer än 0 mil på mätaren. Får svår väderspänning av allt som är begagnat, om det nu inte är jag själv som begagnat dito. Men då vet jag ju ändå vilken den jävla drullen är...

Dock, liiite nyfiken på hur ni förväntar er att mc-marknaden ser ut om tio år om alla ska köpa begagnat, men inte en käft köper nytt? Först rätt öppnat svar kommer att belönas med oändlig ära och en årsprenumeration på Lyckoslanten...

*så nu kryper jag tillbaka in under OT-stenen igen*

Bara för att man inte blir skitnödig av begagnat betyder det inte att man aldrig köper nytt.
Det känns bortkastat att köpa en flång ny hoj att nöta pendlingsmil i alla väder på för min del. Eller en flånmg ny banhoj. :gnissla Jag har inte tillräckligt bra ekonomi för att inte bry mig om jag skrotar en hoj för 150 000.
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Är förstås helt jävla offside då jag inte ens under knivhot skulle köpa någon mc med mer än 0 mil på mätaren. Får svår väderspänning av allt som är begagnat, om det nu inte är jag själv som begagnat dito. Men då vet jag ju ändå vilken den jävla drullen är...

Dock, liiite nyfiken på hur ni förväntar er att mc-marknaden ser ut om tio år om alla ska köpa begagnat, men inte en käft köper nytt? Först rätt öppnat svar kommer att belönas med oändlig ära och en årsprenumeration på Lyckoslanten...

*så nu kryper jag tillbaka in under OT-stenen igen*

Jag tycker att alla utom jag borde köpa nytt :) Det vore det allra bästa för mig otvivelaktigt.

Men nu gällde denna tråd mil på begagnat så då svarade vi på den frågan så relevant vi kunde.

Jag är inte helt främmande för att köpa nytt, kan ju vara motiverat, men min känslomässiga koppling till saker och att det blir extra special för att de är nya är svag... Väderspänning har jag ändå ;)
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag tycker att alla utom jag borde köpa nytt :) Det vore det allra bästa för mig otvivelaktigt.

Men nu gällde denna tråd mil på begagnat så då svarade vi på den frågan så relevant vi kunde.

Jag är inte helt främmande för att köpa nytt, kan ju vara motiverat, men min känslomässiga koppling till saker och att det blir extra special för att de är nya är svag... Väderspänning har jag ändå ;)

Vem ska du sälja till sen....?
 

niclas88

Medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Järna
Hoj
KTM 990 adv Yamaha XT 600 Yamaha WR250r Yamaha WR400f
Min KTM 990 Adventure har snart gått 7000mil. Det som är dåligt med den att det går åt väldigt mycket bakdäck!????
 

Markom

Medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
Malmö
Hoj
Hayabusa, 1999
Hade en Honda CBR 929 med 9300 mil på mätaren när jag sålde den, gick som ett skott utan bekymmer. Japansk Kvalitet :yoparty

Min Hayabusa från 1999 har rullat 8500mil, inga problem där i heller. :rock

Täta oljebyten (efter 500mil eller en bandag) service i tid och allt rullar på :Rockbanan
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Den vrån kan bli ganska stor med tiden och då är det ingen vrå längre

Vi blir äldre med åren o vipps så gillar man motvilligt det man inte gillade för några år sedan. Mycket undligt men sant.

Då finns den i skamvrån att bara ta fram.:banana
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Körde på min 2007 års modell FZ1SA 2000 mil 2016 och 2500 mil 2017, så jag sålde den med 4900 mil på mätaren.
Innan så körde jag en CBR600F4 som hade gått 9-10.000 mil och motorn var i bra skick.
Köper jag något till mig själv så vill jag att miltalen är under 2000 för att jag vet att på 1-2 år så kommer jag bruka ca 2-3000 mil och ingen på blocket vill ha en hoj med SÅÅÅ MYCKET miltal även om den servades på en verkstad. Folk är bara skiträdda och förstår inte hur man kan köra en hoj 7 dagar i veckan 8 månader i sträck :crash:smasha
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
service och skötsel är allt.

åker man ner på kontinenten är det inget konstigt med en R1a med 10-20T mil på mätaren, tillverkade i samma fabrik som "svensksålda" R1or så ingen bättre eller sämre kvalitet.

kan man köra slut på en R1a på 2000 mil - absolut!
kan en R1a ha gått 20000mil och fortfarande vara toppenfräsh? - absolut!

jag skulle nog påstå att nån som kört +10T mil med en hoj förmodligen sköter om den bättre än nån som bombrepar 2-300mil per säsong på bakhjulet nerför anderstorpsrakan..
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Då jag funderade på köpa min KTM sm 990 läste jag på hur hållbar motorerna va och allt från 15000 mil till 40000 mil va lätt att hitta på Adventure 950/990 forum runtom i världen. De lät som 15000 mil va löjligt lite samt utan större ingrepp i motorn.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Det var inte km det handlade om?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top