Sidan 9 av 12 FörstaFörsta ... 3456789101112 SistaSista
Resultat 161 till 180 av 227
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2019
    Hoj
    KTM duke 790
    Citat Ursprungligen postat av fleece Visa inlägg
    Nu har jag inte lusläst allt som skrivits.

Men hur såg oljefiltret ut? Var det täppt eller fullt med skräp?
    Kan tex en slirande koppling fylla & täppa ett filter så pass mycket?
    de sa att oljan va fylld av något material, Johan blixt trodde inte det kom ifrån att jag körde utan oljetryck i alla fall.
    materialet i oljan då
    Om du vill stötta min renovering för min trasiga ktm duke så är mitt swish nr 070-196 31 74 tack! :)

superdupermoderator sportbikes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    70-kort
    Fighting keyboard warriors since 2005

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    YZF1000R, Fz1-n 07. Tidigare er-6n och NSR 125.
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Hoppsan!
    Forza Rossi ! =)

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Och någon med kylarläckage där med.
    Verkar vara en del barnsjukdomar på 790:n.

Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Hoj
    KTM sm990
    Jag kan inte va 100% säker på att de va vatten i oljan men tapetklisterliknade olja som första firman sa lutar åt det hållet.
    Ring första firman igen och fråga vilken färg oljan va och om de tror att de va kylarvatten i oljan. Fråga även om oljefiltret va ihopsuget dvs imploderat för så kan de bli med vatten i oljan.
    Om nu oljan va svart eller brun med någon typ av klet är bör de ha varit metallflisor/pulver från alla delar som gått ner sig.
    BOOST III

RR på sommaren, MX/Enduro resten av året RookieMs avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    En Japan, en Österrikare & en Spanjorska
    Men fan, redan 9 sidor & Albins inlägg finns inte ens med på sista nuvarande sida . Kan inte alla bara sluta killgissa & låta grabben ha sin tråd om motorrenovering i fred?

superdupermoderator sportbikes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    70-kort
    Citat Ursprungligen postat av RookieM Visa inlägg
    Men fan, redan 9 sidor & Albins inlägg finns inte ens med på sista nuvarande sida . Kan inte alla bara sluta killgissa & låta grabben ha sin tråd om motorrenovering i fred?
    Städat.
    Fighting keyboard warriors since 2005

Citat Ursprungligen postat av Boost 3 Visa inlägg
    Jag kan inte va 100% säker på att de va vatten i oljan men tapetklisterliknade olja som första firman sa lutar åt det hållet.
    Ring första firman igen och fråga vilken färg oljan va och om de tror att de va kylarvatten i oljan. Fråga även om oljefiltret va ihopsuget dvs imploderat för så kan de bli med vatten i oljan.
    Om nu oljan va svart eller brun med någon typ av klet är bör de ha varit metallflisor/pulver från alla delar som gått ner sig.
    Om man ska vara lite konspiratorisk så finns ju även en uppsjö med skumma tillsatser som "tar bort mekaniskt oljud och minskar oljeförbrukningen". Används nog väldigt lite i Sverige men kan nog göra sitt jobb på en totalt nedsliten V8. Skulle vara kul med en analys av oljan bara för att förstå hur oljan blivit så förändrad.

9. 2019-08-31, 09:28
    Anledning
    ot

Medlem
    Reg.datum
    aug 2019
    Hoj
    KTM duke 790
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Och någon med kylarläckage där med.
    Verkar vara en del barnsjukdomar på 790:n.
    exakt som han beskriver det va det för mig
    Om du vill stötta min renovering för min trasiga ktm duke så är mitt swish nr 070-196 31 74 tack! :)

Medlem
    Reg.datum
    aug 2019
    Hoj
    KTM duke 790
    Citat Ursprungligen postat av Boost 3 Visa inlägg
    jag ska ringa nästa vecka och se vad dem säger om oljan att få lite mer detaljer om hur oljan såg ut, färg osv

¯\_(O_o)_/¯
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    R1, XT600Z, XT600E
    Citat Ursprungligen postat av Albin500 Visa inlägg
    jag ska ringa nästa vecka och se vad dem säger om oljan att få lite mer detaljer om hur oljan såg ut, färg osv
    Även intressant när de talade om partiklar i oljan...
    Oftast är det "väggar" i oljetråget som håller kvar oljan vid pickupen till oljepumpen vilket gör att fasta partiklar inte går att sköja bort helt.
    Borde finnas kvar sånt fortfarande, OM det var fasta partiklar vill säga

Medlem
    Reg.datum
    aug 2019
    Hoj
    KTM duke 790
    Citat Ursprungligen postat av Ozzian Visa inlägg
    Även intressant när de talade om partiklar i oljan...
    Oftast är det "väggar" i oljetråget som håller kvar oljan vid pickupen till oljepumpen vilket gör att fasta partiklar inte går att sköja bort helt.
    Borde finnas kvar sånt fortfarande, OM det var fasta partiklar vill säga
    hmm ja det finns en risk för det antar jag, dock kommer jag att byta ut hela motorn.

nu hoppas jag bara på att jag inte blir blåst när jag köper den nya motorn, lil duken är såld i all fall så nu har jag lite kapital till detta.

¯\_(O_o)_/¯
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    R1, XT600Z, XT600E
    hmm ja det finns en risk för det antar jag, dock kommer jag att byta ut hela motorn.

nu hoppas jag bara på att jag inte blir blåst när jag köper den nya motorn, lil duken är såld i all fall så nu har jag lite kapital till detta.
    Jo det blir nog bäst/enklast med ny motor

Tänkte mest som underlag för e.v ersättning för själva grundproblemet

Medlem
    Reg.datum
    aug 2019
    Hoj
    KTM duke 790
    Hej Allihopa!

tänkte uppdatera lite.

säljaren av motorn vill inte sälja om han inte har 100% säkerhet och jag har ingen alls. så det är väldigt lätt för han att blåsa mig med andra ord.
    jag hade inte orkat att förlora 14000kr till så jag ska nog be om hjälp av notrightrider och sedan försöka transportera grejerna till stockholm ifrån gbg.

är det några här på som kör mellan GBG och stockholm och kan tänka sig ta med grejerna så hör av er i DM!
    jag betalar för det givetvis!

mvh Albin

Medlem
    Reg.datum
    aug 2019
    Hoj
    KTM duke 790
    planen just nu är att göra en liten chansning och köpa ändå.
    snubben som säljer har sålt mycket grejer och har bra betyg och verkar vara seriöst så jag får testa och hoppas på det bästa.

#41#forgotten era/#99# erf/#41# formula1 team tokers avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    suzuki gs 1000 s formula f1. nico bakker gs1000. harley
    gå på din magkänsla o sunda förnuft . känns det bra i din kontakt med han, slå till
    får du dåliga viper av kontakten med han akta dej
    betala han med paypal så har du försäkring på dina pengar om han emot förmodan skulle blåsa dej.
    jag har handlat mycket på ebay o aldrig blivit blåst....än
    hoppas du snart har din motor så du får kört lite innan snön o tomten kommer
    team toker
    #41# forgotten era
    #41# formula 1
    team south coast racing
    #99# erf

Medlem
    Reg.datum
    aug 2019
    Hoj
    KTM duke 790
    Citat Ursprungligen postat av team toker Visa inlägg
    gå på din magkänsla o sunda förnuft . känns det bra i din kontakt med han, slå till
    får du dåliga viper av kontakten med han akta dej
    betala han med paypal så har du försäkring på dina pengar om han emot förmodan skulle blåsa dej.
    jag har handlat mycket på ebay o aldrig blivit blåst....än
    hoppas du snart har din motor så du får kört lite innan snön o tomten kommer
    ah jag kommer att köra på detta och hoppas det går bra. ifall motorn är vad den sägs vara säger mekanikern att det bör gå att fixa på runt 8h arbete. så har jag riktigt flyt så kan jag snart köra igen
    sedan jag sålde lil duken har jag behövt pendla 3h om dagen istället för 1h hehe, stockholms livet

Moriwaki Engineering MRJaggus avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Hoj
    HRC baby.
    Citat Ursprungligen postat av team toker Visa inlägg
    Notabene! Gäller inte om säljaren är privat.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

#41#forgotten era/#99# erf/#41# formula1 team tokers avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    suzuki gs 1000 s formula f1. nico bakker gs1000. harley
    VA det var nytt för mej.
    jag var helt övertyckat om det att det funkade även vid privat köp
    då lärde jag något nytt
    team toker
    #41# forgotten era
    #41# formula 1
    team south coast racing
    #99# erf

Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    2016 Suzuki GSX-S 1000
    ah jag kommer att köra på detta och hoppas det går bra. ifall motorn är vad den sägs vara säger mekanikern att det bör gå att fixa på runt 8h arbete. så har jag riktigt flyt så kan jag snart köra igen
    sedan jag sålde lil duken har jag behövt pendla 3h om dagen istället för 1h hehe, stockholms livet

Vi nyfikna undrar hur det går, har du fått hem motorn?

Sidan 9 av 12 FörstaFörsta ... 3456789101112 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Kanske bra att känna till för en del.. Tyvärr indubbat motorljud här och var, men en skön spegling av sporten innan namnbytet.

notrightrider
Vill du annonsera ovan? Klicka här