Vågar jag chansa?

Nonneponke

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2019
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki rf 900r
Tja.
Tänkte göra en koll här innan jag slår till.. Jo.. Jag är på jakt efter en bromsskiva till min suzuki rf 900 96a
Jag har hittat en som säljer en skiva fram höger som jag behöver.. men denna skiva är till en bandit gsf 1200 -03
När man kollar på nya skivor på eBay tex till rf 900 så får man även upp fler som skivan passar till.. och där finns bandit med bland dom.
Vågar jag slå till?
Det är ju ändå 1000lapp..
Någon som har bättre koll på detta än jag får gärna hojta.
Vänliga hälsningar
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Jag tror inte skivan tilll bandit 1200 -03 fungerar. Däremot fram 96 - 00 kan vara samma som RFn's. Då man till gen 1 av storbanditen plockade framdelen från just RF900. 03 är gen 2 av banditen och där är frambromsen inte identisk med gen 1
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag beställde 3 st skivor på eBay, tillverkade i UK, kom på mindre än en vecka. Kostade under 1500:- totalt

Värt att kolla runt
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Jag tror att det hänger 2st skivor till gsxr750 årsmodell 2000 i mitt garage, kan kolla i kväll.

Vet inte om dom är raka så har inte velat sälja som, men finns dom kvar och passar så får du dom mot fraktkostnad.
 

norrby89

Medlem
Gick med
6 Feb 2019
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Sv1000S 2003
Tja.
Tänkte göra en koll här innan jag slår till.. Jo.. Jag är på jakt efter en bromsskiva till min suzuki rf 900 96a
Jag har hittat en som säljer en skiva fram höger som jag behöver.. men denna skiva är till en bandit gsf 1200 -03
När man kollar på nya skivor på eBay tex till rf 900 så får man även upp fler som skivan passar till.. och där finns bandit med bland dom.
Vågar jag slå till?
Det är ju ändå 1000lapp..
Någon som har bättre koll på detta än jag får gärna hojta.
Vänliga hälsningar

Tips är att kolla cmsnl, dom har alla delar och står även vilka modeller dom passar (original dvs) och tyvärr enligt den listan så är bromsskivorna specifika för rf900 94-98

Är iallafall vad jag gjort för att va säker när jag beställt saker på ebay.
 

Nonneponke

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2019
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki rf 900r
Jag tror att det hänger 2st skivor till gsxr750 årsmodell 2000 i mitt garage, kan kolla i kväll.

Vet inte om dom är raka så har inte velat sälja som, men finns dom kvar och passar så får du dom mot fraktkostnad.

Jag hittade en som sålde skivor till en rf 900 98a
Dom var i fint skick så jag slog till. Men tack så mycket ändå. Snäll tanke. ?? ?? :banana
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top