Bara jag som kör Suzuki Vanvan?

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Det där var ju en mera udda fågel än min Tricker tom...
Ball hoj!
:Bugar
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    232.2 KB · Visningar: 105

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Det där var ju en mera udda fågel än min Tricker tom...
Ball hoj!
:Bugar

0cb7510f008970cc8ed673e69e0dd05d.jpg


Jag har både en TW200 och XG250 Tricker i stallet



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Vilka länder sålde Vanvan 200? Varifrån kan man importera?
 

Vanvan

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Honda S-Wing 150
Körde genom Söderledstunneln på väg mot Centralbron igår kväll vid 21:30 när jag hörde det välbektanta ljudet av en radfyra med rejält höjda trottlar. Lade mig till höger och blev omkörd av tre hojar som – utan att de visste det – var de första i Sverige att köra om en VanVan. På Svevägen såg och hörde jag samma hojar igen. Tänkte att jag verkligen inte saknar det där att köra fort som fan och vara tiondelar och millimeter från döden.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
[QUOTELade mig till höger och blev omkörd av tre hojar som – utan att de visste det – var de första i Sverige att köra om en VanVan. [/QUOTE]

Kom igen, halva Sthlm måste ha kört om dina femton hästar vid det hör laget :)
 

Vanvan

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Honda S-Wing 150
Chronic;6434384[QUOTE skrev:
Kom igen, halva Sthlm måste ha kört om dina femton hästar vid det hör laget :)
:lol

1. Har inte kört så många mil med den ännu.
2. Femton hästar räcker långt med rätt förare.

:tummenupp
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Körde genom Söderledstunneln på väg mot Centralbron igår kväll vid 21:30 när jag hörde det välbektanta ljudet av en radfyra med rejält höjda trottlar. Lade mig till höger och blev omkörd av tre hojar som – utan att de visste det – var de första i Sverige att köra om en VanVan. På Svevägen såg och hörde jag samma hojar igen. Tänkte att jag verkligen inte saknar det där att köra fort som fan och vara tiondelar och millimeter från döden.

Fast köra genom tunnlar med höjda trottlar, eller öppna spjäll om det är en modärn SportHoj med insprutning, handlar inte om att köra fort som f-n och absolut inte om att vara tiondelar eller millimeter från döden för mig! :7peta :krama

Det handlar om LJUDET! Och därmed KÄNSLAN som du också verkar ha. :tummenupp Fast inte när det gäller att låta 15 hästar skapa välljud i tunneln. :tungan

För det har ingen betydelse om det är 46 eller 130 hästar, trottlar eller spjäll som låter gott, det behövs inte 4 cylindrar och 200 hästar för att skapa välljud. :fakta
Faktum är att en 46-hästars parallelltwin med original absorptionsdämpare låter bäst. :fakta Dessutom behöver man inte gasa utav h-e som med en 130-hästars trippel med coolfiberdämpare! :fakta :)
Allting är således inte alltid vad det ser ut att vara! :fakta
De kanske körde som du gjorde förr men de kunde också gasa för att lyssna på varandras motormusik!

Och det är gott att du gillar din motorcykel. Fler borde köra det de själva gillar, inte vad andra tycker är bäst! :tummenupp

Fast det är vad jag tycker! :fakta :krama


Mognad, hedervärt :tummenupp

Japp, när det gäller den här biten! :tummenupp

Tänkte att jag verkligen inte saknar det där att köra fort som fan och vara tiondelar och millimeter från döden.

Men om det handlar om att andra inte ska använda mer än 15 hästar och inte låta något är det inte mognad. Men vi som försöker vara vidsynta tolkar naturligtvis inte det så! :krama
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Snorcool.
Nåt sånt skulle jag vilja ha. Grom är lite för klen för e20.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Fast köra genom tunnlar med höjda trottlar, eller öppna spjäll om det är en modärn SportHoj med insprutning, handlar inte om att köra fort som f-n och absolut inte om att vara tiondelar eller millimeter från döden för mig! :7peta :krama

Det handlar om LJUDET! Och därmed KÄNSLAN som du också verkar ha. :tummenupp Fast inte när det gäller att låta 15 hästar skapa välljud i tunneln. :tungan

För det har ingen betydelse om det är 46 eller 130 hästar, trottlar eller spjäll som låter gott, det behövs inte 4 cylindrar och 200 hästar för att skapa välljud. :fakta
Faktum är att en 46-hästars parallelltwin med original absorptionsdämpare låter bäst. :fakta Dessutom behöver man inte gasa utav h-e som med en 130-hästars trippel med coolfiberdämpare! :fakta :)
Allting är således inte alltid vad det ser ut att vara! :fakta
De kanske körde som du gjorde förr men de kunde också gasa för att lyssna på varandras motormusik!

Och det är gott att du gillar din motorcykel. Fler borde köra det de själva gillar, inte vad andra tycker är bäst! :tummenupp

Fast det är vad jag tycker! :fakta :krama




Japp, när det gäller den här biten! :tummenupp



Men om det handlar om att andra inte ska använda mer än 15 hästar och inte låta något är det inte mognad. Men vi som försöker vara vidsynta tolkar naturligtvis inte det så! :krama



Vackert och poetiskt, Gamle Grävling! Även om jag själv menar att akustiken i tunnlar på sin höjd är HiFi för dummies. Däremot kan jag ibland, särskilt tidiga vårar, njuta något alldeles kolossalt från balkongen av ljudet från de första, spröda radfyrorna då de slår ut längs husväggarna. (Radfyror ska dock här bara ses som ett exempel, då jag inte är så petig när det gäller välljud från tvåhjulingar). Det är något alldeles speciellt, vällustigt med hojljud. Fan, vet egentligen vad...?

Så, här lyfter jag humbelt på krukan!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vackert och poetiskt, Gamle Grävling! Även om jag själv menar att akustiken i tunnlar på sin höjd är HiFi för dummies. Däremot kan jag ibland, särskilt tidiga vårar, njuta något alldeles kolossalt från balkongen av ljudet från de första, spröda radfyrorna då de slår ut längs husväggarna. (Radfyror ska dock här bara ses som ett exempel, då jag inte är så petig när det gäller välljud från tvåhjulingar). Det är något alldeles speciellt, vällustigt med hojljud. Fan, vet egentligen vad...?

Så, här lyfter jag humbelt på krukan!

Tackar! :)

But me beeing a dummie? Me beeing picky with sounds? Well, guilty as charged! :D :tungan

Men helt rätt, att ligga bakom och njuta av välljud är naturligtvis bättre! :)
Men det är lite som att vara passiv rökare. Det räcker inte med att någon i närheten röker, det måste vara god tobak också! :tungan

Fördelen med 15 hästar är att man kan gasa utan att det går så ini h-e fort. :tummenupp

För mer än 30 år sedan skötte jag servicen på en 200-kubikare åt en kamrat. Skulle inte klara att ha den som enda fordon i garaget men den var väldans kul att köra! :tummenupp

Och lättskruvad! :tummenupp

https://www.youtube.com/watch?v=Yy7jvOkXW6I
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top