Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 77 av 77
  1. #61
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2020
    Ort
    Värnamo
    Hoj
    2017, Honda Africa Twin
    Inlägg
    2
    Hej checkster!
    Jag är på jakt efter en TW200 och undrar om din kan vara till salu eller om du känner till någon annan TW200?
    De är svåra att hitta i Sverige...

    Mvh Torebrand

  2. #62
    Medlem checksters avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerbotten
    Hoj
    Yamaha SR500 -92 // BMW R100 -83 // Honda CB500 K1 -75 // Yamaha XG250 Tricker // Yamaha R1 -98 polkaretta // Yamaha SR500 -78 // Yamaha TW200 -87 // Whizzer Pacemaker 2 -02 // Yamaha RD350 YPVS -83 // Honda XL500s -81
    Inlägg
    310
    Citat Ursprungligen postat av Torebrand Visa inlägg
    Hej checkster!
    Jag är på jakt efter en TW200 och undrar om din kan vara till salu eller om du känner till någon annan TW200?
    De är svåra att hitta i Sverige...

    Mvh Torebrand
    Hej på dig, min är tyvärr inte till salu, det tog några år för mig att få tag på den, vet av en till men jag tror inte han vill sälja heller tyvärr


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2020
    Ort
    Värnamo
    Hoj
    2017, Honda Africa Twin
    Inlägg
    2
    Hej igen.
    Anade tyvärr detta...verkar tyvärr som jag får försöka importera en.
    Tack för svar iaf! :-)

  4. #64
    Medlem Startgass avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Finspång
    Hoj
    Gasgas 450 quad
    Inlägg
    841
    Här har du en google-sökning där regnummer till ett antal Yamaha TW kommer upp.
    Verkar dock bara vara äldre hojar. Och bara de som är reggade.
    Sen kollar du regnummrena mot transportstyrelsen för att få fram kontaktuppgifter till respektive ägare.

    https://www.google.com/search?q=%22Y...&bih=1280#ip=1

  5. #65
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2020
    Ort
    Alby
    Hoj
    Honda XL500s
    Inlägg
    7
    Har för tillfället en Honda XL500s och håller på att ta mc-kort nu, tänkte köpa en Vanvan sen. Måste bara ha denna lite konstiga men fantastiskt sköna tvåhjulingen. Senast jag såg en var när jag och min Camilla var i Paris några år sedan. Där lade jag märke till Vanvanens charm när den något klumpigt men ändå effektivt slingrade sig nerför kullerstensvägarna på mont martre. Vanvannen var faktiskt ganska vanlig där kommer jag ihåg, däremot verkar den inte alls finnas här i sverige. Kan det ha med regler att göra, som CB tobbe säger? Måste verkligen storleken på cylidern motsvara antal Hk för att hojen ska kunna marknadsföras här?

  6. #66
    Medlem Vanvans avatar
    Reg.datum
    aug 2019
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Honda S-Wing 150
    Inlägg
    95
    Citat Ursprungligen postat av uncletom Visa inlägg
    Måste verkligen storleken på cylidern motsvara antal Hk för att hojen ska kunna marknadsföras här?
    Det gick i alla fall helt problemfritt att registreringsbesiktiga min Vanvan hos Bilprovningen i Västerås. Hade helst velat ha 200-versionen, men hittade så många fler 125. Övervägde att köra till London, där en svart 200 i nyskick fanns, men nöjde mig med min 125 som jag köpte av en trevlig farbror i Bremen.

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2020
    Ort
    Alby
    Hoj
    Honda XL500s
    Inlägg
    7
    Där ser man. Då slutade ju jakten framgångsrikt ändå. Såg precis att det finns i 125cc och 200cc, samt en variant i 145cc såg jag på ebay.

    Är det så värst mycket mer drag i 200 kubikarna?

  8. #68
    Medlem Vanvans avatar
    Reg.datum
    aug 2019
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Honda S-Wing 150
    Inlägg
    95
    Citat Ursprungligen postat av uncletom Visa inlägg
    Är det så värst mycket mer drag i 200 kubikarna?
    Typisk grej som man bara kan besvara genom att själv jämföra. För egen del tycker jag det är väldigt synd att den här fantastiska hojen inte finns med en 250- eller 350-motor. Med manuell låda och drygt 10 hästar är accelerationen på gränsen till vad man står ut med, ifall man kör där det är relativt gott om rödljus. Jag bytte till en Honda 150-kubiksskoter (vattenkyld och med variator); den accelererar från stillastående som en dragster i jämförelse.

  9. #69
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2020
    Ort
    Alby
    Hoj
    Honda XL500s
    Inlägg
    7
    Ajajaj... jag förstår precis. Ja, 350 vore toppen på Vanvan, med tanke på att den ju har så stora och tunga hjul också. Har den bara 10 hästar? Det var inte mycket. Det manar ju till ett litet 'hack', kanske det finns nån större Suzuki motor från en liknande ram som skulle passa i öglorna?

  10. #70
    Medlem Vanvans avatar
    Reg.datum
    aug 2019
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Honda S-Wing 150
    Inlägg
    95
    Citat Ursprungligen postat av uncletom Visa inlägg
    Ajajaj... jag förstår precis. Ja, 350 vore toppen på Vanvan, med tanke på att den ju har så stora och tunga hjul också. Har den bara 10 hästar? Det var inte mycket. Det manar ju till ett litet 'hack', kanske det finns nån större Suzuki motor från en liknande ram som skulle passa i öglorna?
    11-13 hästar har jag sett att Suzuki anger.

    Jag var helt inriktad på att förstora motorn. Finns mycket gott om (mkt billiga) delar både på eBay och Aliexpress, eftersom motorn har tillverkats i enorma antal och utan att förändras. Se länken här nedan för exempel. Och DR350-motorn är fysiskt mindre (!) och för den som har lite kunnande och tålamod gissar jag att det är en barnlek att få en sådan på plats.

    https://www.ebay.co.uk/itm/UPGRADE-C...75.c100623.m-1
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	Skärmavbild 2020-03-24 kl. 23.35.15.png
Visningar:	8
Storlek:	268,2 KB
Id:	453094  

  11. #71
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2020
    Ort
    Alby
    Hoj
    Honda XL500s
    Inlägg
    7
    Jag förstår, ett trim-kit för Suzuki. Det är alltså samma motor som på en TU125. Går hojen igenom besiktningen sen då? Är det kanske så enkelt att man bara ändrar den i registret till "tung" motorcykel? Hur mycket mer hk får den sen?

  12. #72
    Medlem Vanvans avatar
    Reg.datum
    aug 2019
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Honda S-Wing 150
    Inlägg
    95
    Citat Ursprungligen postat av uncletom Visa inlägg
    Går hojen igenom besiktningen sen då? Är det kanske så enkelt att man bara ändrar den i registret till "tung" motorcykel?
    Personligen hade jag inte vidtalat någon att cylinderns/topplockets innandöme var förändrat.

    Citat Ursprungligen postat av uncletom Visa inlägg
    Hur mycket mer hk får den sen?
    Ca +65 hk

  13. #73
    Medlem checksters avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerbotten
    Hoj
    Yamaha SR500 -92 // BMW R100 -83 // Honda CB500 K1 -75 // Yamaha XG250 Tricker // Yamaha R1 -98 polkaretta // Yamaha SR500 -78 // Yamaha TW200 -87 // Whizzer Pacemaker 2 -02 // Yamaha RD350 YPVS -83 // Honda XL500s -81
    Inlägg
    310
    Min TW200 har 15hk tror jag och min XG250 Tricker har runt 20hk , 250in känns lite piggare, men tror nog mycket beror på att den har betydligt smalare däck med mindre mönster också.
    Sen har jag ju en SR500 -92a också som levererades nerstrypt till 27hk och då börjar vi snacka effekt, den är helt galen


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  14. #74
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2020
    Ort
    Alby
    Hoj
    Honda XL500s
    Inlägg
    7
    .. jag tror min XL500 har 33 hk. Den är det faktiskt lite ös i, man får hålla i styret när man axar.

    Tackar för jämförelserna där Chester. Jag är lite ny på hojar så mina referenser är inte dom allra klaraste.

    Vanvan, då är det väl nästan ett måste för en Vanvan att få ett sådant trim-kit installerat. Funderingar kring det sedan vore kanske om växellådan pallar för dom nya krafterna?

  15. #75
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2020
    Ort
    Alby
    Hoj
    Honda XL500s
    Inlägg
    7
    Vanvan, hur lång är du? Jag är 185 och är lite orolig för att vanvannen kan vara för låg. Är Yamaha TW200 kanske lite högre, nån som vet?

  16. #76
    Medlem checksters avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerbotten
    Hoj
    Yamaha SR500 -92 // BMW R100 -83 // Honda CB500 K1 -75 // Yamaha XG250 Tricker // Yamaha R1 -98 polkaretta // Yamaha SR500 -78 // Yamaha TW200 -87 // Whizzer Pacemaker 2 -02 // Yamaha RD350 YPVS -83 // Honda XL500s -81
    Inlägg
    310
    Citat Ursprungligen postat av uncletom Visa inlägg
    Vanvan, hur lång är du? Jag är 185 och är lite orolig för att vanvannen kan vara för låg. Är Yamaha TW200 kanske lite högre, nån som vet?
    Jag är 184 och TWn är väldigt liten för mig, men det känns tryggt då man kör skoterspår och isiga vägar, nära till att sätta ner fötterna


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  17. #77
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2020
    Ort
    Alby
    Hoj
    Honda XL500s
    Inlägg
    7
    Tackar Check. Både vanvan och tw200 verkar till synes vara ganska lika. Jag är lite orolig för att vanvanen blir för liten, alltså för låg, för mig.

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Nja dom var lite för fula Ska ha dom att hålla fast bakskärmen istället för pakethållaren så dom får gärna vara nya. Det verkar lösa sig via en annan forum [...]

bosse-l
Vill du annonsera ovan? Klicka här