MotoGP #12: GoPro British Grand Prix

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
..Eller Silverstone för oss som vill hålla det simpelt!

Tider hittar ni här.

Efter förra årets fiasko så hoppas vi på en bättre helg i år, ny beläggning på banan och bäst av allt, Lorenzo ska vara tillbaka!

MM har inte vunnit här sen 2014, men han och hojen han sitter på har varit så löjligt bra i år.

1. MM
2. Dovi
3. Miller
 

Desmodeath

Medlem
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
CC
Dovi
MM
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Och väderleksprognosen så här veckan innan ser ju riktigt lovande ut - en hel vecka utan regn, förmodligen nytt rekord i det jävla skitlandet...?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Två timmars väntan vid bagagebandet på Heathrow.
Sitta fast i motorvägskö.
En timmes kö in till banan varje morgon.
En timmes kö ut från banan varje kväll.
Kall mat.
Varm pilsner.
Regn.
Brudar med långa bröst.
Parkettgolv utan mattor under hotellsängen, men väl heltäckningsmatta i badrummet.
Duschblandare där man bara kan välja iskallt eller kokhett vatten, inget mitt emellan.
Sitta fast i lite mer motorvägskö.
Och lite mer regn.
Två timmars väntan i passkön på Heathrow.

Nä, jag har nog varit på bättre ställen. Men man skulle kanske be dem ställa maten bredvid pilsnern...? Lite värmeöverföring lär ju inte göra någon av dem sämre...?
 

Desmodeath

Medlem
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
Två timmars väntan vid bagagebandet på Heathrow.
Sitta fast i motorvägskö.
En timmes kö in till banan varje morgon.
En timmes kö ut från banan varje kväll.
Kall mat.
Varm pilsner.
Regn.
Brudar med långa bröst.
Parkettgolv utan mattor under hotellsängen, men väl heltäckningsmatta i badrummet.
Duschblandare där man bara kan välja iskallt eller kokhett vatten, inget mitt emellan.
Sitta fast i lite mer motorvägskö.
Och lite mer regn.
Två timmars väntan i passkön på Heathrow.

Nä, jag har nog varit på bättre ställen. Men man skulle kanske be dem ställa maten bredvid pilsnern...? Lite värmeöverföring lär ju inte göra någon av dem sämre...?

Då är det bara att se fram emot Brexit. :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Två timmars väntan vid bagagebandet på Heathrow.
Sitta fast i motorvägskö.
En timmes kö in till banan varje morgon.
En timmes kö ut från banan varje kväll.
Kall mat.
Varm pilsner.
Regn.
Brudar med långa bröst.
Parkettgolv utan mattor under hotellsängen, men väl heltäckningsmatta i badrummet.
Duschblandare där man bara kan välja iskallt eller kokhett vatten, inget mitt emellan.
Sitta fast i lite mer motorvägskö.
Och lite mer regn.
Två timmars väntan i passkön på Heathrow.

Nä, jag har nog varit på bättre ställen. Men man skulle kanske be dem ställa maten bredvid pilsnern...? Lite värmeöverföring lär ju inte göra någon av dem sämre...?

Du har inget där att göra! Taskig inställning gör det inte bättre och så dricker du pilsner som är skit när det finns ALE! :7peta

Campingen vid banan är trevlig och så man slipper köa till och från också.
Dessutom hade de tre Cask när vi var där.
En hette Naked lady så det var gott att kunna säga...

-I´d like two naked ladys please!
-Coming up! :tummenupp:) :D

But if you´re a lager lout and do not ride a bike to the venue I just feel sorry for you! :(
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag har nog tyvärr alldeles för mycket där att göra. Och jag blir lika imponerad över infrastrukturen runt banan varje år. Någon stolle lyckas på något helt outgrundligt sätt skapa en kö...ur ingenting...och samma visa varje år...

Men det fina med Silverstone GP är att det även i år följs av en test och ett GP på Misano...så hela helgen blir en välbehövlig bantningskur inför ett väder- och matmässigt himmelrike...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Trots allt elände, vilket jag absolut känner igen :D, har jag svårt att tycka riktigt synd om dig Alatalo. ;)

Ska bli spännande att se vad förarna tycker om nya beläggningen. :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Trots allt elände, vilket jag absolut känner igen :D, har jag svårt att tycka riktigt synd om dig Alatalo. ;)

Jo visst är det synd om stackarn. Får betalt att åka dit men inte på en SportHoj och dessutom med en taskig inställning som får stackaren att må dåligt. :7peta

Med en positiv livssyn hade det varit mycket lättare men den svenska livssynen, särskilt från Laestadiusland, gör det svårare! :fakta:D
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jo visst är det synd om stackarn. Får betalt att åka dit men inte på en SportHoj och dessutom med en taskig inställning som får stackaren att må dåligt. :7peta

Med en positiv livssyn hade det varit mycket lättare men den svenska livssynen, särskilt från Laestadiusland, gör det svårare! :fakta:D

Jag är helt säkert på att Alatalo uppskattar det han har och det han gör! :tummenupp
Sedan uppskattar man ju olika platser olika mycket.
Jag rankar också definitivt det italienska köket, och vädret, som överlägset det engelska. :)

Edit: Att resa mycket i jobbet kan ju också te sig bra...tills man testat i några år.
Till slutet är den egna altanen betydligt bättre än 5-stjärniga hotell på diverse tjusiga destinationer.
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag är helt säkert på att Alatalo uppskattar det han har och det han gör! :tummenupp
Sedan uppskattar man ju olika platser olika mycket.
Jag rankar också definitivt det italienska köket, och vädret, som överlägset det engelska. :)

Edit: Att resa mycket i jobbet kan ju också te sig bra...tills man testat i några år.
Till slutet är den egna altanen betydligt bättre än 5-stjärniga hotell på diverse tjusiga destinationer.

Jag ogillar USA och jag hatar amerikaniseringen av Sverige och det svenska språket men inte f-n skulle jag gnälla om jag var tvungen att åka dit i jobbet och få betalt... :va :tungan
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag ogillar USA och jag hatar amerikaniseringen av Sverige och det svenska språket men inte f-n skulle jag gnälla om jag var tvungen att åka dit i jobbet och få betalt... :va

Håller med om det första! :tummenupp
Gällande det andra så reste jag så mycket under en period så jag tyckte inte det var speciellt roligt att resa oavsett destination.
USA var inget undantag.
Det var så illa att jag vägrade åka på semester utomlands under några år.
Tills min fru förklarade att HON inte reste lika mycket och faktiskt VILLE resa hon också. :rodnar
Nu har jag en bättre balans i resorna och börjar uppskatta det igen, iaf privat.

Sorry for OT alla. :(
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Två timmars väntan vid bagagebandet på Heathrow.
Sitta fast i motorvägskö.
En timmes kö in till banan varje morgon.
En timmes kö ut från banan varje kväll.
Kall mat.
Varm pilsner.
Regn.
Brudar med långa bröst.
Parkettgolv utan mattor under hotellsängen, men väl heltäckningsmatta i badrummet.
Duschblandare där man bara kan välja iskallt eller kokhett vatten, inget mitt emellan.
Sitta fast i lite mer motorvägskö.
Och lite mer regn.
Två timmars väntan i passkön på Heathrow.

Nä, jag har nog varit på bättre ställen. Men man skulle kanske be dem ställa maten bredvid pilsnern...? Lite värmeöverföring lär ju inte göra någon av dem sämre...?

Ojoj, nu fick du igång folket men själv fick jag mig ett gott skratt, t o m frugan som bott i england i många år skrattade igenkännande:hihi
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ironin åsidosatt så har jag naturligtvis inget problem med att åka till Silverstone. Men det är absolut inte mitt favoritställe och det är definitivt inte ett besöksmål som jag någonsin skulle rekommendera för den som vill åka och titta på MotoGP.

Men kul att man lyckades trampade åtminstone en på tårna genom att lista lite fakta...:tummenupp
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ironin åsidosatt så har jag naturligtvis inget problem med att åka till Silverstone. Men det är absolut inte mitt favoritställe och det är definitivt inte ett besöksmål som jag någonsin skulle rekommendera för den som vill åka och titta på MotoGP.

Men kul att man lyckades trampade åtminstone en på tårna genom att lista lite fakta...:tummenupp

Nå, inte trampade du mig på tårna i alla fall. För oss som inte flyger och får betalt utan kör SportHoj dit och tältar på campingen gäller andra "fakta" som, i mitt tycke, är annorlunda och lite trevligare. Även om man inte får betalt... :krama
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
"You know the main thing in Life?
A SENSE OF HUMOUR
Lose that, and you´re done."

:va:va
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Två timmars väntan vid bagagebandet på Heathrow.
Sitta fast i motorvägskö.
En timmes kö in till banan varje morgon.
En timmes kö ut från banan varje kväll.
Kall mat.
Varm pilsner.
Regn.
Brudar med långa bröst.
Parkettgolv utan mattor under hotellsängen, men väl heltäckningsmatta i badrummet.
Duschblandare där man bara kan välja iskallt eller kokhett vatten, inget mitt emellan.
Sitta fast i lite mer motorvägskö.
Och lite mer regn.
Två timmars väntan i passkön på Heathrow.

Nä, jag har nog varit på bättre ställen. Men man skulle kanske be dem ställa maten bredvid pilsnern...? Lite värmeöverföring lär ju inte göra någon av dem sämre...?

Fniss. Känner igen mig från besöket på Goodwood Festival of Speed 2012. Likadant fast med 100000 britter på besök i en "liten" trädgård. I gräset. I regnet. Lerigt? Ja. Kul ändå? Givetvis!

Hur ofta får man se och höra en Moto Guzzi med V8?

vintage-goodwood-festival-of-speed-2012-moto-guzzi-v8.jpg

Sorry för offtopic... :hej
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Jag sade för flera lopp sedan att Marc inte kraschat på länge och att han skulle göra det då. Det har dock inte hänt på länge, varken på FP eller kval...

Så jag gissar på krasch för Marc med efterföljande fots/benskador som sätter stopp för att alls deltaga på söndagen.

1: MV
2: Fabio
3: Rinz
 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top