Förslag på ny mc

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Tack ännu en gång för alla förslag och kommentarer



När jag först körde MT:n tyckte jag att det var väldigt trevligt med den jämna accelerationen över hela registret men efter ett tag började jag sakna toppeffekten. Med det sagt så är det viktigaste för mig att hitta en motorcykel där man inte sitter käpprakt och som har bättre acceleration än Horneten.

Jag blev tyvärr av med körkortet och får inte tillbaka det förrän den 2 oktober och kan därför inte provköra någon motorcykel just nu. Det är en av anledningarna till att jag sitter här och fantiserar. Just nu lutar det mest åt en Kawasaki Z800/900 eller en Honda CB1000r. Har ni några tankar kring dem?


Tja Hondan är riktigt beige iaf den med några år på nacken synd att du dissar street trippeln en potent hoj, mycket lätt med ett bra chassi. Tycker du ska prova några kwakar du kommer förmodligen hitta en som du blir nöjd med :tummenupp
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag tycker att det låter som att MV Agusta Brutale 800 vore rätt hoj. Man sitter inte med arslet högre än näsan utan lätt framåtlutad och den går inte alls illa.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top