Jagar special utseende på hjälm

SinnerAndSaint

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2019
Ort
eskilstuna
Hoj
2014 Kawasaki Er6N
Tja,

som rubriken lyder letar jag efter en tips på bra sidor att beställa hjälm på med speciella utseenden i både form och lack. Jag har googlat massor och försökt hitta sidor så tips om google undanbedes tack.

Kollar man tex instagram så syns det många med unika hjälmar med allt från Predator till superhjältar lack osv osv. Men var hittar man sidor som säljer såna hjälmar eftersom det inte verkar finnas ett överflöd av butiker som säljer mer en standar hjälmar.

Sjukt tacksam om någon vet något men bespara mig "vem vill ha en sån hjälm" kommentarer. Har du tips hand it over men något annat är jag inte intresserad av tack ändå.
 

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
Om du skall sälja en MC-hjälm i EU-land, behöver den ha genomgått en j-vla massa certifieringstester. Detta gör det till ekonomiskt vansinne att tillverka små serier.
Så om du söker en galen hjälm, är tipset att kolla i den underutvecklade delen av världen (Nordamerika och Australien kan du glömma, de har ungefär massa tänk som EU).
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Finns en hel del firmor som lackar hjälmar. Då får du precis vad du vill ha.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Är det lack eller form du letar? Gäller det lack finns det många som motivlackar professionellt.
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
dom hjälmar jag sett på olika sidor/youtube har ägarna själva pimpat till med olika saker för att se ut som predetor eller andra karaktärer...
 

SinnerAndSaint

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2019
Ort
eskilstuna
Hoj
2014 Kawasaki Er6N
Tack för tips o länkar, verkar vara svårare än jag hoppats på att få tag i det jag vill ha. Eftersom det är både form och motiv jag vill åt så känns det som en färdig hjälm från en sida som är enklaste allternativet
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top