Fråga angående BMWs kampanjer & annat.

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Tjenixens alla glada.

Jag klurar på att köpa en beemer.
De kostar ju en liten bit för det mesta, men jag hittar gamla blocketannonser där de verkar köra någon drive ibland. Ritkigt förmånliga räntor, fri service 3 år och kläder/utrustning för 20000 vid köp av MC.

Så min frågeställning/frågeställningar:

1. Är det BMW själva som kör dessa "drives" eller är det återförsäljarna (har svårt att se en ÅF hosta upp 20 lakan i katalogvalda kläder bara för att sälja en mc de säkert inte ens har den marginalen på.

2. Hur kan man hålla koll på dessa drives på bästa sätt?

3. Är bmws kläder/utrustning good stuff? :)
Något man bör undvika i sortimentet?

Tackar på förhand
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Tjenixens alla glada.

Jag klurar på att köpa en beemer.
De kostar ju en liten bit för det mesta, men jag hittar gamla blocketannonser där de verkar köra någon drive ibland. Ritkigt förmånliga räntor, fri service 3 år och kläder/utrustning för 20000 vid köp av MC.

Så min frågeställning/frågeställningar:

1. Är det BMW själva som kör dessa "drives" eller är det återförsäljarna (har svårt att se en ÅF hosta upp 20 lakan i katalogvalda kläder bara för att sälja en mc de säkert inte ens har den marginalen på.

2. Hur kan man hålla koll på dessa drives på bästa sätt?

3. Är bmws kläder/utrustning good stuff? :)
Något man bör undvika i sortimentet?

Tackar på förhand


Jag är ju en riktigt snål jävel, men kör BMW.

Återförsäljarna har ju typ 7% marginal på hojen, säkert 20% på utrustningspaket/tillval och troligen närmare 40-50% på kläder...

Med det sagt: BMW-s kläder är high-end med bra funktion och lång hållbarhet. Jag vet inget om hipstermodeoutfitsen men gäller det touring- och skinnställ så är de fullt i klass med de allra bästa på marknaden (och kostar ju därefter).

En stor fördel är att det INTE står "BMW" med stora bokstäver överallt så man kan ju köra vad som helst med dem utan att få rutten frukt kastad på sig.

En annan fördel är att BMW är tyskt, och därför har en mycket stort sortiment storlekar som dessutom är likadana över modeller och ålder. Drar jag 56 så kan jag köpa beggat på Blocket och det passar perfekt.

Jag har därför köpt ett antal olika BMW-ställ genom åren och aldrig betalat fullpris men alltid njutit kvalitetens sötma under lång tid därefter. Visst, jag har bytt någon dragkedja på ett 15 år gammalt GoreTexställ men det ser ut som nytt i övrigt, håller mig varm och torr och jag sitter bekvämt i det.

Räknar du med att ha kvar hojen ett tag så är BMW ett bra märke. Dyrt som fan men håller å andra sidan värdet otroligt bra efter de 2-3 första årens dipp. En åtta år gammal 1200 GS/A kostar idag kanske 115-120.000 och en ny idag börjar väl på 157.000.

Och i längden levererar de ju även om det finns irriterande barnsjukdomar att bli förbannad över. BMW är åtminstone väldigt generösa med garantier och goodwill, men det är förstås ändå irriterande.

Sedan är det ju något särskilt med BMW-förare; lite bättre, lite mera framgångsrika, lite fränare armbandsklockor osv. Eller är det bara marknadsföring?:brynad
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Jag är ju en riktigt snål jävel, men kör BMW.

*THE TRUTH*

Sedan är det ju något särskilt med BMW-förare; lite bättre, lite mera framgångsrika, lite fränare armbandsklockor osv. Eller är det bara marknadsföring?:brynad

Är också snål, men inte dumsnål. Så drar ju samma paraleller, Därav blir ju 20000 att lägga på kläder en toppendeal! Om de nu har den dealen då och då.

Angående bmwförare så är jag ju lite bättre allmänt genetiskt (har mustasch..), är framgångsrik på andra plan än det ekonomiska kanske och har den fränaste armbandsklockan man kan ha, INGEN! ;)
Marknadsföringen går ju att tolka fritt ;)

Tack för utförligt svar! Hoppas fler hojtar till
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top