Biltemas tankväska 2019!? fortfarande prisvärd?

norrby89

Medlem
Gick med
6 Feb 2019
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Sv1000S 2003
Sitter lite i sista sekunden och letar efter antingen en tankväska med fack för mobilen (kommer ha den som gps) alternativt en mobilhållare.

kollat på ram mount från clas ohlson men lutar mer åt denna väska från biltema.

https://www.biltema.se/bil---mc/mc/packutrustning/tankvaskor/tankvaska-2000040487

Min fundering om någon här har erfarenhet av den och om det är samma eller om den är lika prisvärd som motsvarande va för 8-10 år sen (hittar inget nyare om den)
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Hur fungerar dom där om man har en tank av plast?
Det är väl magneter på dom väskorna?
 

norrby89

Medlem
Gick med
6 Feb 2019
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Sv1000S 2003

Första är för liten, då kan jag lika bra köra med en mobilhållare, den andra har ingen plats för mobilen, vill inte ha den liggandes lös. Samt någon hundralapp hit å dit är ingen fara, är mer hållare/väska för typ 700kr och upp är helt uteslutet.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Denna har jag o den funkar kanon.
https://www.biltema.se/bil---mc/mc/packutrustning/tankvaskor/tankvaska-2000040487

Hyffas vattentät som den är o vill man ha den helt tät finns en bad mössa med som gör det helt vattentätt även med spolslang.

Magneterna har iallafall hållt kvar min i 200+km utan bekymmer.

Öppnar man expanderings dragkedjan i botten slukar den en hel del.

Remmar följer med till att spänna fast på plasttankar eller för högre säkerhet.

Skapliga axelband att förvandla den till en ryggsäck är också med o funkar bra om man inte skall fjällvandra då krävs bättre grejor.

Mobilen går att pilla på genom plast överdelen utan bekymmer. Huawei iallafall.

En stark 4 av 5 från mej iallafall

Mvh
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Och har man någon form av displayskydd på sin mobil så har det en obehaglig förmåga att ingå en solid allians med den där plastrutan i väskorna :gnissla

självhäftande åt båda håll? horrible men jag har en silikonfodral runt mobilen så det blir en kant mellan display och ruta. Kan vara det ..blir som en termos
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Denna har jag o den funkar kanon.
https://www.biltema.se/bil---mc/mc/packutrustning/tankvaskor/tankvaska-2000040487

Hyffas vattentät som den är o vill man ha den helt tät finns en bad mössa med som gör det helt vattentätt även med spolslang.

Magneterna har iallafall hållt kvar min i 200+km utan bekymmer.

Öppnar man expanderings dragkedjan i botten slukar den en hel del.

Remmar följer med till att spänna fast på plasttankar eller för högre säkerhet.

Skapliga axelband att förvandla den till en ryggsäck är också med o funkar bra om man inte skall fjällvandra då krävs bättre grejor.

Mobilen går att pilla på genom plast överdelen utan bekymmer. Huawei iallafall.

En stark 4 av 5 från mej iallafall

Mvh

Det står att den är 260mm hög, men det måste väl va expanderad? Isåfall borde den väl vara ungefär hälften icke-expanderad och då skulle t.o.m jag kunna godta den.
Är lite petig med sånt; En tankväska ska i min värld vara så låg som möjligt så man kommer ned i warp-speed-körställning om det skulle behövas, dvs max ca 150 hög.
:hojraket

IMG_007 - kopia - kopia.png
 

norrby89

Medlem
Gick med
6 Feb 2019
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Sv1000S 2003
Denna har jag o den funkar kanon.
https://www.biltema.se/bil---mc/mc/packutrustning/tankvaskor/tankvaska-2000040487

Hyffas vattentät som den är o vill man ha den helt tät finns en bad mössa med som gör det helt vattentätt även med spolslang.

Magneterna har iallafall hållt kvar min i 200+km utan bekymmer.

Öppnar man expanderings dragkedjan i botten slukar den en hel del.

Remmar följer med till att spänna fast på plasttankar eller för högre säkerhet.

Skapliga axelband att förvandla den till en ryggsäck är också med o funkar bra om man inte skall fjällvandra då krävs bättre grejor.

Mobilen går att pilla på genom plast överdelen utan bekymmer. Huawei iallafall.

En stark 4 av 5 från mej iallafall

Mvh

Mjoo va precis och köpte en sådan, blev lite tajt med styret samt vinkeln för å kolla på mobilen blev en aning knas. Men kommer nog funka perfa, tror jag skulle få samma problem med alla tankväskor då det blev väldigt tajt efter att jag montera superbike kittet ^^

Blev dock föga förvånad över hur mycket den rymmer! Fick utan problem ner min tjocka mc jacka utan behöva öppna upp expanderingen, och fanns gott om utrymme för mer småsaker där i =p
 

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Medellin
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Ska du ha för GPS så är tankbag värdelöst.
Man vill inte titta ner i tanken, kör på ram mount
 

norrby89

Medlem
Gick med
6 Feb 2019
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Sv1000S 2003
Ska du ha för GPS så är tankbag värdelöst.
Man vill inte titta ner i tanken, kör på ram mount

Fast använder inte gps på de viset, kollar kanske 1-3 sec var 5e-7e minut absolut max, samt även för att ha koll om "chefen" vill ngt då hon brukar bli orolig när jag inte svarar på flera timmar ^^
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
1. Navin tar du med röst till intercomen.
2. Koppla intercomen till telefonen och svara när "chefen" ringer
3. Använd Glympse eller SWconnect/BubblerGPS för att uppdatera "chefen" om var du håller hus. OBS - inga bortamatcher!
 

norrby89

Medlem
Gick med
6 Feb 2019
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Sv1000S 2003
1. Navin tar du med röst till intercomen.
2. Koppla intercomen till telefonen och svara när "chefen" ringer
3. Använd Glympse eller SWconnect/BubblerGPS för att uppdatera "chefen" om var du håller hus. OBS - inga bortamatcher!

Kör inte med röstnavigering, då kommer jag få fnatt, men kör via gps hela dagarna via jobbet och kan lägga över de direkt på mc åkningen så denna funkar även om den inte är optimal =p

Samt intercom kör jag med mina medåkare (v6 1200m) så kan inte prata med dom och ha mobil samtidigt tyvärr =p

Apparna ska jag ta en titt på =p har innan delat min position via Google Maps vilket funkat helt okej.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Mjoo va precis och köpte en sådan, blev lite tajt med styret samt vinkeln för å kolla på mobilen blev en aning knas. Men kommer nog funka perfa, tror jag skulle få samma problem med alla tankväskor då det blev väldigt tajt efter att jag montera superbike kittet ^^

Blev dock föga förvånad över hur mycket den rymmer! Fick utan problem ner min tjocka mc jacka utan behöva öppna upp expanderingen, och fanns gott om utrymme för mer småsaker där i =p

Kan du inte mäta hur hög den är icke-expanderad och kanske ta en bild när den sitter på hojen? Skulle va kul att se om den passar för högfartskörning på väg till Alperna. :)
 

norrby89

Medlem
Gick med
6 Feb 2019
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Sv1000S 2003
Kan du inte mäta hur hög den är icke-expanderad och kanske ta en bild när den sitter på hojen? Skulle va kul att se om den passar för högfartskörning på väg till Alperna. :)

Sure kan försöka =p lite av ett uselt minne och just nu är det bosättning framför spisen ^^
 

norrby89

Medlem
Gick med
6 Feb 2019
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Sv1000S 2003
Kan du inte mäta hur hög den är icke-expanderad och kanske ta en bild när den sitter på hojen? Skulle va kul att se om den passar för högfartskörning på väg till Alperna. :)

Ca 20cm när den är välpackad men ej expanderad när den ligger på köksbordet. Bil kommer senare i eftermiddag om jag kommer ihåg ^^
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Kör inte med röstnavigering, då kommer jag få fnatt, men kör via gps hela dagarna via jobbet och kan lägga över de direkt på mc åkningen så denna funkar även om den inte är optimal =p

Samt intercom kör jag med mina medåkare (v6 1200m) så kan inte prata med dom och ha mobil samtidigt tyvärr =p

Apparna ska jag ta en titt på =p har innan delat min position via Google Maps vilket funkat helt okej.

Vet inte om jag fattar fel men min V6 bryter intercomen och svarar telefon då den ringer, hur det blir med V6 intercom om man använder telefon som GPS vet jag inte för det har jag inte testat.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top