Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2019
    Hoj
    Suzuki Sv1000S 2003

Biltemas tankväska 2019!? fortfarande prisvärd?

Sitter lite i sista sekunden och letar efter antingen en tankväska med fack för mobilen (kommer ha den som gps) alternativt en mobilhållare.

kollat på ram mount från clas ohlson men lutar mer åt denna väska från biltema.

https://www.biltema.se/bil---mc/mc/p...ska-2000040487

Min fundering om någon här har erfarenhet av den och om det är samma eller om den är lika prisvärd som motsvarande va för 8-10 år sen (hittar inget nyare om den)

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    https://www.biltema.se/bil---mc/mc/p...are-2000032161

Varför inte den eller

https://www.biltema.se/bil---mc/mc/p...ral-2000032162

den?

Den sista har jag haft på ungarnas hojar sista två åren. Funkar hur bra som helst och kostar gratis.
    Buy quality, cry once.

3,5L bensintanks avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    Honda VFR800-98
    Det blir för varmt i kartfodralet. Min nalle blev så varm att den sa ifrån. utan laddare inkopplad.

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..! Hinkens avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Yamaha XSR900
    Hur fungerar dom där om man har en tank av plast?
    Det är väl magneter på dom väskorna?
    Hellre kåt o dyster, än sex med sin egen syster..

Medlem
    Reg.datum
    feb 2019
    Hoj
    Suzuki Sv1000S 2003
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    https://www.biltema.se/bil---mc/mc/p...are-2000032161

Varför inte den eller

den?

Den sista har jag haft på ungarnas hojar sista två åren. Funkar hur bra som helst och kostar gratis.
    Första är för liten, då kan jag lika bra köra med en mobilhållare, den andra har ingen plats för mobilen, vill inte ha den liggandes lös. Samt någon hundralapp hit å dit är ingen fara, är mer hållare/väska för typ 700kr och upp är helt uteslutet.

Medlem
    Reg.datum
    feb 2019
    Hoj
    Suzuki Sv1000S 2003
    Citat Ursprungligen postat av Hinken Visa inlägg
    Hur fungerar dom där om man har en tank av plast?
    Det är väl magneter på dom väskorna?
    Inte alls, så länge man inte fixar nån form av remmar och fäster den med.

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av bensintank Visa inlägg
    Det blir för varmt i kartfodralet. Min nalle blev så varm att den sa ifrån. utan laddare inkopplad.
    Och har man någon form av displayskydd på sin mobil så har det en obehaglig förmåga att ingå en solid allians med den där plastrutan i väskorna
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Denna har jag o den funkar kanon.

Hyffas vattentät som den är o vill man ha den helt tät finns en bad mössa med som gör det helt vattentätt även med spolslang.

Magneterna har iallafall hållt kvar min i 200+km utan bekymmer.

Öppnar man expanderings dragkedjan i botten slukar den en hel del.

Remmar följer med till att spänna fast på plasttankar eller för högre säkerhet.

Skapliga axelband att förvandla den till en ryggsäck är också med o funkar bra om man inte skall fjällvandra då krävs bättre grejor.

Mobilen går att pilla på genom plast överdelen utan bekymmer. Huawei iallafall.

En stark 4 av 5 från mej iallafall

Mvh

Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Hoj
    Honda Hornet 07, VTR Firestorm 02 & XT 600 88

Varför inte den eller

den?

Jag är väldigt nöjd med den

3,5L bensintanks avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    Honda VFR800-98
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    Och har man någon form av displayskydd på sin mobil så har det en obehaglig förmåga att ingå en solid allians med den där plastrutan i väskorna
    självhäftande åt båda håll? horrible men jag har en silikonfodral runt mobilen så det blir en kant mellan display och ruta. Kan vara det ..blir som en termos

Spelar sterio! laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg

Hyffas vattentät som den är o vill man ha den helt tät finns en bad mössa med som gör det helt vattentätt även med spolslang.

Skapliga axelband att förvandla den till en ryggsäck är också med o funkar bra om man inte skall fjällvandra då krävs bättre grejor.

Mvh
    Det står att den är 260mm hög, men det måste väl va expanderad? Isåfall borde den väl vara ungefär hälften icke-expanderad och då skulle t.o.m jag kunna godta den.
    Är lite petig med sånt; En tankväska ska i min värld vara så låg som möjligt så man kommer ned i warp-speed-körställning om det skulle behövas, dvs max ca 150 hög.

Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_007 - kopia - kopia.png
Visningar:	41
Storlek:	1,90 MB
Id:	450249
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen :)

https://www.worldanimalprotection.se/

Medlem
    Reg.datum
    feb 2019
    Hoj
    Suzuki Sv1000S 2003
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg

Mvh
    Mjoo va precis och köpte en sådan, blev lite tajt med styret samt vinkeln för å kolla på mobilen blev en aning knas. Men kommer nog funka perfa, tror jag skulle få samma problem med alla tankväskor då det blev väldigt tajt efter att jag montera superbike kittet ^^

Blev dock föga förvånad över hur mycket den rymmer! Fick utan problem ner min tjocka mc jacka utan behöva öppna upp expanderingen, och fanns gott om utrymme för mer småsaker där i =p

Försöker ta mig tillbaka,, Panks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
    Ska du ha för GPS så är tankbag värdelöst.
    Man vill inte titta ner i tanken, kör på ram mount
    Har du en 690 och vill leva ut dina racingdrömmar?
    PM,a om du har frågor!

Medlem
    Reg.datum
    feb 2019
    Hoj
    Suzuki Sv1000S 2003
    Citat Ursprungligen postat av Pank Visa inlägg
    Ska du ha för GPS så är tankbag värdelöst.
    Man vill inte titta ner i tanken, kör på ram mount
    Fast använder inte gps på de viset, kollar kanske 1-3 sec var 5e-7e minut absolut max, samt även för att ha koll om "chefen" vill ngt då hon brukar bli orolig när jag inte svarar på flera timmar ^^

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    1. Navin tar du med röst till intercomen.
    2. Koppla intercomen till telefonen och svara när "chefen" ringer
    3. Använd Glympse eller SWconnect/BubblerGPS för att uppdatera "chefen" om var du håller hus. OBS - inga bortamatcher!
    Buy quality, cry once.

Medlem
    Reg.datum
    feb 2019
    Hoj
    Suzuki Sv1000S 2003
    1. Navin tar du med röst till intercomen.
    2. Koppla intercomen till telefonen och svara när "chefen" ringer
    3. Använd Glympse eller SWconnect/BubblerGPS för att uppdatera "chefen" om var du håller hus. OBS - inga bortamatcher!
    Kör inte med röstnavigering, då kommer jag få fnatt, men kör via gps hela dagarna via jobbet och kan lägga över de direkt på mc åkningen så denna funkar även om den inte är optimal =p

Samt intercom kör jag med mina medåkare (v6 1200m) så kan inte prata med dom och ha mobil samtidigt tyvärr =p

Apparna ska jag ta en titt på =p har innan delat min position via Google Maps vilket funkat helt okej.

Spelar sterio! laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.
    Citat Ursprungligen postat av norrby89 Visa inlägg
    Mjoo va precis och köpte en sådan, blev lite tajt med styret samt vinkeln för å kolla på mobilen blev en aning knas. Men kommer nog funka perfa, tror jag skulle få samma problem med alla tankväskor då det blev väldigt tajt efter att jag montera superbike kittet ^^

Blev dock föga förvånad över hur mycket den rymmer! Fick utan problem ner min tjocka mc jacka utan behöva öppna upp expanderingen, och fanns gott om utrymme för mer småsaker där i =p
    Kan du inte mäta hur hög den är icke-expanderad och kanske ta en bild när den sitter på hojen? Skulle va kul att se om den passar för högfartskörning på väg till Alperna.
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen :)

https://www.worldanimalprotection.se/

Medlem
    Reg.datum
    feb 2019
    Hoj
    Suzuki Sv1000S 2003
    Citat Ursprungligen postat av laidback Visa inlägg
    Kan du inte mäta hur hög den är icke-expanderad och kanske ta en bild när den sitter på hojen? Skulle va kul att se om den passar för högfartskörning på väg till Alperna.
    Sure kan försöka =p lite av ett uselt minne och just nu är det bosättning framför spisen ^^

Medlem
    Reg.datum
    feb 2019
    Hoj
    Suzuki Sv1000S 2003
    Citat Ursprungligen postat av laidback Visa inlägg
    Ca 20cm när den är välpackad men ej expanderad när den ligger på köksbordet. Bil kommer senare i eftermiddag om jag kommer ihåg ^^

20. 2019-08-14, 13:53

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99
    Citat Ursprungligen postat av norrby89 Visa inlägg
    Kör inte med röstnavigering, då kommer jag få fnatt, men kör via gps hela dagarna via jobbet och kan lägga över de direkt på mc åkningen så denna funkar även om den inte är optimal =p

Samt intercom kör jag med mina medåkare (v6 1200m) så kan inte prata med dom och ha mobil samtidigt tyvärr =p

Apparna ska jag ta en titt på =p har innan delat min position via Google Maps vilket funkat helt okej.
    Vet inte om jag fattar fel men min V6 bryter intercomen och svarar telefon då den ringer, hur det blir med V6 intercom om man använder telefon som GPS vet jag inte för det har jag inte testat.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

En av anledningarna kanske kan vara att dom inte har någon seriös vinnar-kandidat och därför stannar hemma. Britterna är ju extremt patriotiska och partiska till [...]

JockeP22
Vill du annonsera ovan? Klicka här