Bilder från Norge

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Det ser grymt trevligt ut :tummenupp Vilken väg tog ni?

Till Torsby och sen snett nordvästvart bort till gamla Stryn-vägen. Sen från Stryn till Volda ute vid kusten, som vi sedan följde norrut. I latitud med Ådalsnäs smet vi upp till Trollstigen bakvägen, ner till byn och sen nordostvart en bit för att sedan köra rakt österut mot Sverige tills vi började närma oss gränsen, vilken vi sedan följde söderut för att sedan snedda in i Sverige vid Röjdåfors.

Glasklart :tungan?
 

Dhenniz

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2018
Ort
Strömsund
Hoj
Suzuki: GSF 650 Bandit 2007 och DL 650 V-Strom 2004
tror ta mig fan jag mötte er nånstans runt Trollstigen / Geiranger. Ser grymt bekant ut med era ekipage.

Körde Aursjövägen och Trollstigen på tisdag och Geiranger/ned till Lom och tillbaka/Gamla Strynefjellsvegen på Onsdag och via Hellesylt upp till Sjöholt. Kan det vara möjligt eller var det dubbelgångare? :va :tummenupp Härliga bilder! Strynefjellsvegen var bitvis väldigt slirig på onsdagen iaf, men jäkligt vackert.

Sista bilden är från Saetran camping va? Vi bodde där på måndagnatt till tisdag. Riktigt rar liten gumma där i receptionen. =)
 
Last edited:

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
tror ta mig fan jag mötte er nånstans runt Trollstigen / Geiranger. Ser grymt bekant ut med era ekipage.

Körde Aursjövägen och Trollstigen på tisdag och Geiranger/ned till Lom och tillbaka/Gamla Strynefjellsvegen på Onsdag och via Hellesylt upp till Sjöholt. Kan det vara möjligt eller var det dubbelgångare? :va :tummenupp Härliga bilder! Strynefjellsvegen var bitvis väldigt slirig på onsdagen iaf, men jäkligt vackert.

Sista bilden är från Saetran camping va? Vi bodde där på måndagnatt till tisdag. Riktigt rar liten gumma där i receptionen. =)

Attans, världen är liten :). Strynefjellsvegen körde vi på onsdagen, och Saetrans camping spenderade vi natten mellan torsdagen och fredagen på. Vi morsade säkert på varandra på vägen :banana.
 

Dhenniz

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2018
Ort
Strömsund
Hoj
Suzuki: GSF 650 Bandit 2007 och DL 650 V-Strom 2004
Attans, världen är liten :). Strynefjellsvegen körde vi på onsdagen, och Saetrans camping spenderade vi natten mellan torsdagen och fredagen på. Vi morsade säkert på varandra på vägen :banana.


Jag undrar om inte ni passerade oss alldeles efter Gamla Strynefjellsvegen, Vi tog en glasspaus på Joker Hjelledalen, Jag vet att jag känner igen era hojar. Hejade gjorde vi garanterat! :tummenupp

Varenda gång jag såg en svensk MC så undrade jag nog om det var nån från sporthoj.. :D
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Till Torsby och sen snett nordvästvart bort till gamla Stryn-vägen. Sen från Stryn till Volda ute vid kusten, som vi sedan följde norrut. I latitud med Ådalsnäs smet vi upp till Trollstigen bakvägen, ner till byn och sen nordostvart en bit för att sedan köra rakt österut mot Sverige tills vi började närma oss gränsen, vilken vi sedan följde söderut för att sedan snedda in i Sverige vid Röjdåfors.

Glasklart :tungan?
Njamentyp :hihi Vilken väg tog ni till Torsby, inte E18 väl? Jag har åkt över Enköping, Skinnskatteberg, Kopparberg, Filipstad och Munkfors några gånger, men tips på andra vägar uppskattas :tummenupp
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Fina bilder! :tummenupp Nu blev jag sugen. Bra hojval. Hade ni inte mer packning än vad som syns på bilderna?
Vad kostar en hytte per natt?
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
All packning är den som finns på hojarna. Och hälften av den är slangar och verktyg :). Mellan 300 och upp till 550 vill jag minnas att vi betalade för hytterna.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Njamentyp :hihi Vilken väg tog ni till Torsby, inte E18 väl? Jag har åkt över Enköping, Skinnskatteberg, Kopparberg, Filipstad och Munkfors några gånger, men tips på andra vägar uppskattas :tummenupp

Vi åkte E18 mestadels raka spåret. Vill ut ur Sverige så fort det går :hihi.
Översikt.jpg
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Last edited:

AxelSa

Medlem
Gick med
7 Jun 2013
Ort
Norrlänning
Hoj
2017 Ktm 1290 Super Adventure R
Vi skulle ner till hjelle för ca 2 veckor sen när vi var ute på en sväng. Dock hade det varit nåt ras i en av tunnlarna så vi tänkte också ta gamla strynvägen, men det tänkte ju alla andra också, så det blev totalt kaos där uppe med bilköer som skulle åt bägge hållen. Då var det skönt att man hade hoj och kunde glida förbi dom flesta :lol
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top