Någon som provat World IPTV?

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
De finns på https://ipteve.nu/

Det verkar för billigt för att vara sant så det är det nog, troligen är det något slags pirattjänst, men jag vet inte säkert.

Någon som vet om det är olagligt?

Vore skönt att kunna sparka ut ComHem!

Mvh,
Ingvar
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Du har väl redan svarat på det själv, eller hur?

Länken till http://worldiptv.dashboard.streamtv.to/login pekar på en annan domän.
iptv.nu är förmodligen bara en vidaresäljningslänk.

Whois säger att en finns i Stockholmstrakten och den andra i Schweitz eller ngnstans där eller inte.
Serverparken brukar finnas på ställen som Uzbekistan, Bortre Bongo-Bongo och andra civiliserade platser.
Men oddsen för att det är olagligt är låga till så låga att ingen tar ett vad...
 
Last edited:

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Du har väl redan svarat på det själv, eller hur?

Länken till http://worldiptv.dashboard.streamtv.to/login pekar på en annan domän.
iptv.nu är förmodligen bara en vidaresäljningslänk.

Whois säger att en finns i Stockholmstrakten och den andra i Schweitz eller ngnstans där eller inte.
Serverparken brukar finnas på ställen som Uzbekistan, Bortre Bongo-Bongo och andra civiliserade platser.
Men oddsen för att det är olagligt är låga till så låga att ingen tar ett vad...

Jo att oddsen är låga på att det är olagligt det förstår jag, jag undrade bara om det är någon som vet säkert och det är dessutom litet av en önskedröm att bli av med ComHem.

Jag hade inte tänkt på att kolla med whois, det är förstås också en indikation på hur seriös World IPTV är.

Mvh,
Ingvar
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Jo att oddsen är låga på att det är olagligt det förstår jag, jag undrade bara om det är någon som vet säkert och det är dessutom litet av en önskedröm att bli av med ComHem.

Jag hade inte tänkt på att kolla med whois, det är förstås också en indikation på hur seriös World IPTV är.

Mvh,
Ingvar

Du var själv inne på rätt spår från början; "för bra för att vara sant".
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Länken till http://worldiptv.dashboard.streamtv.to/login pekar på en annan domän. iptv.nu är förmodligen bara en vidaresäljningslänk.
Bara för att det är kul att gräva lite.

Bilden i din länk pekar på worldiptv.nu, denna sida ger 404.
En whois visar att worldiptv.nu är registrerad av svenskadomaner.se
streamtv.to är registrerad av tonic.to

Googlar jag på worldiptv hittar jag två domäner; iptv.nu samt worldiptv.com som i sin tur pekar på iptv.nu.

worldiptv.com är registrerad genom privacy.co.com för att bli anonym.
iptv.nu är registrerad av binero.se
ipteve.nu är registrerad av registrar.eu

Känns inte som ett sammanträffande att det används massa olika registrars till fuffens verksamhet.

Söker man bland underdomäner till streamtv.to ser man att det finns mängder av underdomäner (troligen resellers allihopa).
https://otx.alienvault.com/indicator/domain/streamtv.to
 
Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Det är pirat, men funkar. Nyttjar det inte själv, men flera som följer flera olika fotbollsligor tycker det är prisvärt då riktiga abonnemang skulle dränera deras plånbok fullständigt.

Modern variant av cardsharing skulle jag säga.
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Har två kompisar som kör med https://nordiciptv.net
Funkar hur bra som helst säger dom. Enligt vad dom påstår så ska det än så länge vara någon gråzon det där så det är inte olagligt att köpa tjänsten men det ska vara olagligt att sälja den säger dom. Men jag är inte påläst om det så jag vet inte alls om det stämmer eller ej.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Ingen jurist kan ge ett tydligt svar i dagsläget. Enligt en dom i EU-domstolen är det olagligt att sälja hårdvara som är förinsatllerad med mjukvara för att se på TV-kanaler illegalt. Det finns dock ingen dom som gäller tjänsten. Jag saknar erfarenhet men vad jag förstår har många sitt säte i Albaninen, där lagstiftning saknas så det går i dagsläget inte att åtala den som säljer tjänsten. Att gå efter köpare skulle kunna fungera men där saknas prejudikat.

I lagens mening (IPRED) är det inte olagligt att ladda ner ett upphovsrättsskyddat material, däremot att dela ut. Här bidrar du inte till spridningen. å andra sidan sa Sveriges överåklagare att The Pirate Bay inte bröt mot svensk lag och det höll tills lobbyister satte lite tryck på Bodström, sedan hemligstämplades all dialog och resten är historia.

Min praktiska bedömning: det är riskfritt och de jag känner som har testat är nöjda.
 

johe

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2020
Ort
Sundsvall
Hoj
2010
Har prövat och företaget är några riktiga skojare. fungerar väldigt dåligt och sedan dom fått pengarna så tycker dom att dom kan göra som dom vill ta bort tid från abonemnag osv. Så välj andra företag.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top